.

Beantwoord

Waarom wordt er data verbruikt via YouTube terwijl ik het alleen op WiFi heb staan?

  • 30 November 2016
  • 9 reacties
  • 2095 Bekeken

Badge
Ik heb een iPhone SE, ik kijk vaak YouTube of laat halve dagen YouTube aanstaan terwijl ik mijn ding doe. Instellingen hiervoor is dat YouTube geen gebruik maakt van mobiele data en daarnaast staat WiFi assistentie uit. Ik merk echter vandaag op dat ik al 900mb heb verbruikt aan YouTube. Hoe is dit mogelijk als ik op WiFi zit en mobiele data en WiFi assistentie staan uit?
icon

Beste antwoord door Caspar 1 December 2016, 12:21

Bekijk originele reactie

9 reacties

Dit zelfde probleem had. Ik had bundel bijgekocht. Deze was half 29 november op. 30 november zit ik ineens zo hoog de data gebruik dat mijn nummer geblokkeerd is. Daarbij heb ik op werk en thuis Wi-Fi. Daarom is dit onmogelijk dat dit zo hoog kan zijn. Ik hoop niet dat het Vodafone praktijken gaan worden!
Reputatie 5
Badge +6
Hey simyanen,

ik zou eerst even kijken in ThijsR zijn geval waar dat gebruoik dan vandaan komt.
Dat kan je kijken door naar Instellingen>datagebruik en daar beneden kun je zien waar het vandaan komt.
Ook al heb je wifi op die beide plaatsen als of het signaal te zwak is of je bent buiten dat bereik dan schakelt je mobiel over op data. Daarom zou ik je data uitschakelen als je het niet gebruikt.

Bij samantha vind ik het erg gek maar zou ik gewoon aanraden een app te downloaden zoals Dataeye, daarmee kun je elke app afzonderlijk toegang of blokkeren tot je data.

Sowieso vind ik het erg gek dan het toch nog data gebruikt terwijl die optie uitstaat.

Groet Paul
Badge
Heel erg bedankt voor je antwoord, ik zal eens kijken naar die app. Ik vind het ook te bizar voor woorden dat dit Zomaar kan, het jaagt me alleen maar op kosten
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SamanthaDx,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je toch nog kosten hebt gemaakt voor het gebruik van YouTube, terwijl je er wel voor hebt gezorgd dat deze app alleen via WiFi internet verbruikt. Waar heb je dat precies ingesteld? Verder ben ik erg benieuwd wat voor telefoon je gebruikt. Op deze manier kunnen we je tips geven zodat je altijd van YouTube kunt genieten zonder dat er data via 3G wordt verbruikt. Ik hoor graag van je!

@Thijs Ook jij welkom op het forum. Balen zeg, dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt dat je aansluiting geblokkeerd is! Was je er wel van op de hoogte? We sturen altijd sms'jes om te laten weten dat je buiten je internetbundel gaat. Ik hoor graag van je!

@PaulH bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
@Caspar ik gebruik een iPhone SE, bij mobiele data in het menu instellingen heb ik de functie bij YouTube uit staan ik heb maar enkel whatsapp en een andere app op aan staan om bereikbaar te zijn waar geen WiFi is. Ook heb ik via instellingen de YouTube app bekeken en die kan geen mobiele data verbruiken. Daarnaast is er de functie van WiFi assistentie op de iPhone als WiFi slecht is springt mobiele data in. Dit staat echter ook uit bij mij. Mijn functie van WiFi heeft ten alle tijden aan gestaan. Ik hoop hiermee duidelijk genoeg te zijn, ik heb op mijn iPhone 22 november de mobiele data verbruik gereset zodat hij vanaf 22 november op 0 stond ik moest zuinig aan doen dus dacht dat maakt ht overzichtelijk om bij te houden hoeveel ik nog over heb. Er staat daadwerkelijk een getal van rond de 900mb bij YouTube dus het is duidelijk dat youtube het verbruikt is. Ik snap alleen niet hoe. Sorry als het ietwat onduidelijk is ik heb eventueel screenshots van mijn verbruik en instellingen mocht het nodig zijn
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt er dus sterk op dat YouTube mobiele data aan het snoepen is ondanks dat de mobiele data voor YouTube uit is gezet. De mobiele data instelling op jouw iPhone werkt dus niet goed. Waar ik aan zit te denken is een reset (op mijn Engelstalige iPhone het laatste item onder Settings > General), misschien dat het probleem dan wordt opgelost.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SamanthaDx,

Dat is wel erg vreemd. Heel goed dat je heel duidelijk aangeeft hoe het zit. Wanneer je in je instellingen hebt staan dat YouTube geen mobiele data meer kan verbruiken, dan zou dit ook gewoon zo moeten zijn.

Wij kunnen alleen iets garanderen als het ook op Mijn Simyo uitstaat. Hier kan je mobiel data en mobiel data voor het buitenland aan en uitzetten. Bij ons is het niet mogelijk om per app mobiele data uit of aan te zetten. Dit kan echt alleen in je telefoon. Wanneer dit uit staat maar er toch data wordt verbruikt, raad ik je aan om naar een Apple Store te gaan. Laat ze hier eens kijken wat er nou fout gaat.

Ik ben heel benieuwd!

@Scotsman, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp. Ik zal aankijken hoe het deze maand er aan toe zal gaan, hopelijk zal het dit keer niet zo zijn en anders zal ik zeker langs de Apple store gaan. Bedankt!
Vriendelijke groet
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SamanthaDx,

Dat vind ik een heel goed plan! Graag gedaan en we horen van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer