.

Beantwoord

Waarom worden mijn mb's verbruikt als ik wifi heb?

  • 30 July 2013
  • 4 reacties
  • 820 Bekeken

Ik heb een sim only abbonement met een internet bundel van 500 mb. Ik wil graag weten waarom mijn mb's worden verbuikt als ik wifi heb aanstaan. Als ik mijn mobiel data uitzet worden er geen mb's verbruikt, maar volgens mij is dat niet de bedoeling want wifi gaat altijd voor.
icon

Beste antwoord door MartijnR 30 July 2013, 16:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Als Smartphone gebruiker kan ik je het volgende vertellen.
Ongewild 3g verbruik kan door meerdere oorzaken komen. Bijvoorbeeld het wegvallen van het WIFI signaal of een app die spontaan 3g kiest ipv WIFI.
Je kunt het beste voor in de toekomst een app downloaden die het internet verbruik bijhoudt.
Voor de iPhone kan je bijvoorbeeld Onavo Count of DataWiz installeren.
Heb je Android dan kan je Onavo Count of Watchdog 3g installeren.

Uiteraard zal dit niet meer voor de MB's gelden die nu weg zijn.
Deze apps geven wel een zeer goed inzicht in je verbruik, maar je blijft zelf verantwoordelijk.

P.s. kijk ook eens of je WIFI geen spaarstand aan heeft staan. Het kan maar zo dat 's-nachts het WIFI signaal wegvalt en 3g ingeschakeld wordt.

Als er nog vragen zijn hoor ik deze graag.
Badge +6
Hoi sssukhi,

Allereerst welkom op het forum!

Graag sluit ik me aan bij het bovenstaande antwoord dat Martijn® heeft gegeven.
Daarnaast is het zo dat wanneer de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' op Mijn Simyo aan staat sommige toestellen altijd schakelen naar het 3g netwerk.

Voor meer informatie over internet op je telefoon en bijvoorbeeld hoe het kan dat je telefoon soms MB's verbruikt in plaats van verbinding maakt met Wifi wil ik je aanraden in dit topic een kijkje te nemen.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dit graag! 🙂
Badge
Simyo kan ook kiezen voor een iets klantvriendelijker model. Gewoon internet stoppen als de datalimiet daar is. Dat Symio daar niet voor kiest heeft maar 1 reden! Zoveel als mogelijk is kb's zien binnen te halen tegen een belachelijk hoge prijs. De duurst van Nederland ongeveer. Dus Symio is zo goedkoop om vervolgens de klant volledig uit te kleden met internet data limiet overschrijdingen. Bewust geen adequate informatie plaatsen over het werkelijk verbruik. Ik vind het allemaal best, maar wees gewoon eerlijk...OK??
Reputatie 5
Badge +10
Simyo kan ook kiezen voor een iets klantvriendelijker model. Gewoon internet stoppen als de datalimiet daar is. Dat Symio daar niet voor kiest heeft maar 1 reden! Zoveel als mogelijk is kb's zien binnen te halen tegen een belachelijk hoge prijs. De duurst van Nederland ongeveer. Dus Symio is zo goedkoop om vervolgens de klant volledig uit te kleden met internet data limiet overschrijdingen. Bewust geen adequate informatie plaatsen over het werkelijk verbruik. Ik vind het allemaal best, maar wees gewoon eerlijk...OK??

Omdat je deze vraag/opmerking ook in een ander topic hebt geplaatst, heb deze vraag inmiddels ook in dat topic beantwoord.

Reageer