.

Beantwoord

Waarom werkt het internet in het buitenland niet?

  • 14 May 2017
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Badge
hallo

internet in buitenland werkt niet, dit ondanks juiste netwerkinstellingen in mijn symio (internet binnenland en buitenland aan) en dataroaming op mobiel ook aan
Mobiel meerdere keren na deze aanpassingen uit en aangezet maar steeds geen netwerkverbinding (binnen of buiten maakt niet uit. Betrof Belgie, antwerpen)

noodgedwongen gebruik moeten maken van gratis wifi netwerken
eenmaal terug op nederlands grondgebied werkte internet
weer wel

wat gaat hier fout?

mijn dank alvast
icon

Beste antwoord door Caspar 15 May 2017, 11:40

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi eekie,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat het internet in het buitenland niet heeft gewerkt. Goed van je dat je alles al hebt geprobeerd. Kon je wel gewoon bellen en gebeld worden?

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat de opties allemaal goed staan. Ik heb deze internet optie voor de zekerheid gereset waarmee de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe alleen even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Verder kan je de volgende keer proberen om een ander netwerk te selecteren. Dit doe je in je mobiel via instellingen > mobiel netwerk/aanbieder.

Ga je binnenkort toevallig weer naar het buitenland? Ik ben namelijk erg benieuwd of het de volgende keer zal werken!

Groetjes,
Caspar
Badge
hoi caspar, ik kon inderdaad wel bellen/gebeld worden. het betrof alleen probleem met data dus. Een ander netwerk kiezen heb ik geprobeerd maar gaf geen verbetering. binnenkort weer in buitenland, dan zal ik opnieuw proberen. heb mn mob inmiddels uit en aangezet
bedankt tot zover
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Eekie,

Fijn dat je de reset in ieder geval hebt afgerond. We zijn natuurlijk ook erg benieuwd of dit het probleem gaat oplossen voor je. Toevallig ben je binnenkort weer in het buitenland en kun je snel laten weten hoe het is gegaan. Mocht het niet lukken, dan zou het fijn zijn als je kunt doorgegeven welke APN er in je internetinstellingen staat. Je vindt dit vaak bij Instellingen > Netwerk > Mobiele netwerken.

We zien je bericht graag tegemoet!

Groetjes,
Angela

Reageer