Skip to main content
Beantwoord

Waarom werkt de simkaart niet in mijn laptop met windows 10?

  • 28 May 2024
  • 6 reacties
  • 97 Bekeken

Ik heb net een Simyo kaart in een windows 10 laptop geplaatst en krijg geen toegang tot het internet.

Ik vermoed dat ik de APN moet configureren. Een poging met de info van de android configuratie is niet gelukt.

Ter info: Met een vodafone simkaart werkte alles wel meteen.

 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wat precies nodig is, is moeilijk te zeggen zonder bijvoorbeeld de beschikbare instellingen van de 4g dongle/modem te plaatsen.

Simyo moderatoren (= Simyo medewerkers) gaan sowieso niets doen, want die helpen alleen bij smartphones/mobieltjes. Al het andere waar een simkaart in past is eigen probleem.

Kun je eens een schermafbeelding maken van de instellingen, die er zijn en die plaatsen op het forum. Met het standaard windows programma "Knippen en aantekeningen” kun je schermafbeeldingen maken van gedeeltes van jouw scherm, zodat deze afbeeldingen geen persoonlijke gegevens bevatten.

Reputatie 6
Badge +3

Bovendien mag een 06-nummer niet gebruikt worden anders dan in telefoons.

Je hebt hiervoor een 097-nummer datasimkaart nodig, o.a. te koop bij moederbedrijf KPN, maar (nog) niet bij Simyo, vandaar dat Simyo hier ook geen ondersteuning voor gaat verlenen @uberprutser 

Probleem opgelost; internetten in Nederland stond uit op de mijn simyo website. (simkaart komt uit een oud gsm toestel)

Het werkt nu dus prima, met de android apn instellingen, in windows 10 :)

Simyo is dus niet alleen voor smarthones, zoals de niet al te behulpzame helpdesk medewerker beweerde!

Reputatie 7
Badge +9

Simyo is dus niet alleen voor smarthones, zoals de niet al te behulpzame helpdesk medewerker beweerde!

De Simyo simkaarten en aansluitingen zijn wel degelijk bedoeld voor smartphones. Echter is het wel mogelijk dat ze ook een andere apparatuur werken, die de standaarden implementeren. En een 4G dongle met Windows 10 zou dat best kunnen.

Het is wel waarschijnlijk dat je daarmee de algemene voorwaarden schendt zoals J.D.L. aangeeft. Zie artikel 4.1 van de Algemene voorwaarden:

Voor het gebruik van telefoonnummers gelden wettelijke regels. Die regels staan in het nummerplan telefoon- en ISDN-diensten. In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor internet op een laptop of tablet. U mag een nummer niet gebruiken in strijd met de wettelijke regels. Wilt u uw aansluiting toch voor zo’n toepassing gebruiken? Dan kunnen we maatregelen nemen. Bijvoorbeeld uw 06-nummer omzetten naar een nummer dat wel geschikt is voor zo’n toepassing, zoals een 097-nummer.

 

Desondanks ben ik blij voor je dat het werkt.

Ik kan het mij wel voorstellen dat dit tegen de voorwaarden is. Het lastiger te ondersteunen en bovendien is het aantal 06-nummers beperkt. Maar al ze echt in nummer nood komen mogen ze mij altijd bellen :)

Als het tegoed op is, ga ik wel op zoek naar een prepaid data kaartje. Maar de data moet wel lekker lang houdbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @uberprutser,

Bedankt voor je bericht. Wat @Groentjuh en @J.D.L. aangeven klopt inderdaad. Bedankt voor jullie reacties! 

Wij geven geen garantie over de werking van de simkaarten in een ander apparaat dan een mobiele telefoon. Het komt wel eens voor dat dit toevallig wel werkt dus het kan, maar garanderen wij niet 😊. 

Fijn dat het is opgelost!

Groetjes,
Amy

Reageer