.

Beantwoord

Waarom verdwijnen mijn MB's?

  • 6 October 2017
  • 6 reacties
  • 267 Bekeken

Ik verbruik nooit mijn mb's, meestal nog niet meer dan 100 mb's in de maand. En nu in eens al mijn mb's verdwenen. Had ik nog 46 mb's over, die zijn nu ook weg, op 6 na. Ik lees op andere plekken de zelfde problemen en ook dat het per 40 mb's per keer gaat.
Hoe kan dit? Kan ik gehacked zijn of zo?
Vorige maand was ineens al mijn beltegoed er door terwijl ik vaak niet meer dan 10 minuten per maand hiervan gebruik. Ik dacht dat ik hem perongeluk aan had gehad. Vond het wel vreemd, maar ja. Nu twijfel ik hier sterk aan.
Hoe kan dit? Heb nu nieuwe mb's aangeschaft, maar ben er bang voor dat deze ook vervliegen.
groet, Ida
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 October 2017, 10:40

Bekijk originele reactie

6 reacties

Wat voor telefoon heb je?
Samsung Galaxy S4. En hij is oud, dat wel.
Een s4 dus waar ik aan dacht, slimme netwerkwissel speelt niet. Maar kijk voor de zekerheid even bij Wi-Fi instellingen.
Slimme netwerkwissel UIT.

In je telefoon staat daar gegevensgebruik /datagebruik? Daar zie je wat er actief is geweest aan apps. Mocht dat niet aanwezig zijn raadt ik een Datamanager app aan, bijvoorbeeld 3G watchdog of My Datamanager. Verder wil ik je ook aanraden Dataeye. Daarmee bepaal jij wat data mag snoepen.

Gehackt geloof ik niet direct. Voor de zekerheid 2 scan apps. Avast antivirus en daarna Malwarebytes. Bij de laatste volledig laten scannen, duurt wel ff maar dan heb je ook iets.

En voorlopig zou ik op mijn Simyo (netwerk) instellingen internet uitzetten. Dan ben je vrij van saldo verlies door datagebruik. Alleen Wi-Fi werkt dan mobiel data is op netwerkbasis geblokkeerd (sim).

Mocht je nog vragen hebben stel ze. ☺

*edit
Lees ter extra info onderstaande.
https://www.google.nl/amp/s/www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/amp/
Reputatie 5
Badge +9
Hoi IdaHK,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je internet zo snel is opgegaan! Helaas kunnen wij vanwege privacyredenen niet inzien waar je MB's aan op zijn gegaan. Kijk eens goed naar de link die Friesian mee heeft gestuurd. Daar staan heel veel goede tips in hoe jij je internetverbruik onder controle kan houden.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Friesian, bedankt voor je hulp!
Bedankt voor de reactie. Ik ga op zoek.naar de oorzaak. Met de tips moet ik toch een eind komen lijkt me.

Fijn weekend gewenst.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi IdaHK,

Dat is mooi om te horen!

Ik wens je alvast een fijne dag toe.:D

Groetjes,
Asma

Reageer