.

Beantwoord

Waarom verbruik ik MB's zonder dat ik met mijn telefoon bezig ben?

  • 6 May 2016
  • 3 reacties
  • 816 Bekeken

Hoe kan het dat ik internet MB verbruik terwijl ik op die tijdstippen niet op mijn telefoon ben en als ik wel op mijn telefoon bezig ben ik op de WiFi thuis zit....
icon

Beste antwoord door Sean 9 May 2016, 11:22

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Robin72004,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat er ongemerkt MB's vanaf jouw aansluiting zijn verbruikt.

Internetverbruik kan plaatsvinden zonder dat je het zelf door hebt. Hoe dit verbruik tot stand is gekomen, mogen wij als provider van de wet niet inzien.

Het komt regelmatig voor dat een telefoon automatisch verbinding met internet maakt om naar nieuwe e-mail- en/ of WhatsApp-berichten te zoeken. Daarnaast kunnen er automatische updates en downloads plaatsvinden.

Om inzicht in je dataverbruik te krijgen, wil ik je adviseren dit artikel te lezen.

Wanneer je verbonden bent met Wi-Fi kan je telefoon automatisch overschakelen naar het Simyo-netwerk als de Wi-Fi-verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt. Om dit te voorkomen, is het aan te raden om het verbruik van mobiele data uit te schakelen zodra je gebruik maakt van Wi-Fi.

In dit blog kun je lezen hoe je een Android-telefoon en een iPhone zo kunt instellen zijn, dat onnodig dataverbruik wordt voorkomen.

Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean
Bedankt,ik ga het proberen!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Robin72004,

Goed om te horen! We horen graag van je of het is gelukt om inzicht te krijgen in je MB verbruik!

Groetjes,
Caspar

Reageer