.

Beantwoord

Waarom verbruik ik internet zonder internetbundel?

  • 28 April 2016
  • 2 reacties
  • 211 Bekeken

Hallo,
Ik hou vrij goed in de gaten hoe mijn verbruik is qua bellen/sms-en en of mijn bundel nog wel toereikend is. Helaas heb ik echter niet helemaal goed gekeken, en zag dus nu tot mijn grote schrik dat ik de afgelopen maanden hoge kosten heb gemaakt met internetverbruik. Ik ben hier erg van geschrokken, aangezien ik helemaal geen internetbundel heb, en er dus vanuit ben gegaan dat wanneer er geen wifi is, ik ook niet internet kan gebruiken op mijn mobiel. Op mijn telefoon staat het dataverbruik en roaming ook 'uitgeschakeld'.
Nu las ik net ergens dat wanneer er geen wifi is, Simyo automatisch overschakelt op het eigen netwerk, zodat je dus wel internet kunt gebruiken...? Klopt dat....? Maar dan ga je daar dus ook voor betalen als je geen bundel hebt...? Voorheen was dat toch niet zo..? Ik heb hier nooit problemen mee gehad, en heb een duidelijke communicatie hierover echt gemist! Ik begrijp verder dat je op mijn Simyo de optie mobiel bellen in Nederland uit kunt schakelen om dit te voorkomen, maar kan ik dan bij wifi ook niet meer internet gebruiken...?
En is het mogelijk om iets aan de gemaakte kosten te doen? Ik ben echt geschrokken van de hoge kosten, en wist niet dat ik moest betalen. Ik ben er echt vanuit gegaan dat als ik internet kan ontvangen op mijn telefoon dat dat door een wifi netwerk tot stand is gekomen....
Met vriendelijke groet, Jolieke Groeneveldt
icon

Beste antwoord door Daxy 28 April 2016, 16:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Hi Jolieke,

Wat vervelend dat je tegen extra kosten aanloopt! Dit is echter makkelijk op te lossen.
Ten eerste, wellicht is het handig om te vermelden dat het de telefoon is die bepaalt of Wifi of het data netwerk gebruikt wordt, deze keuze ligt niet aan Simyo.

Simyo daarentegen staat het nu wel toe dat je kan internetten. Aangezien je (zoals je zegt) geen bundel hebt zal je inderdaad extra kosten krijgen. Het goede nieuws is dat dit heel erg gemakkelijk op te lossen is! Je kunt op Mijn Simyo naar "Netwerkinstellingen" gaan en hier deze optie uit zetten: Internet op je mobiel in Nederland
Tip, zet ook "Internet op je mobiel in het buitenland" uit anders krijg je misschien kosten als je een keer in het buitenland bent :)

Succes met het aanpassen, ik ga er van uit dat dit gaat lukken!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Happypoes,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend om te lezen dat je ongemerkt hoge kosten hebt gemaakt.

Als de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aanstaat kun je met jouw aansluiting gebruik maken van internet, ook zonder internetbundel. Zodoende kan het gebeuren dat, wanneer je via Wi-Fi gebruik maakt van internet, het toestel automatisch overschakelt naar het Simyo-netwerk als de Wi-Fi-verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt.

Zoals Daxy al aangaf, is ongemerkt internetverbruik eenvoudig te voorkomen. Wanneer je de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzet kun je simpelweg geen gebruik maken van mobiel internet. Je kunt dan nog wel gewoon internetten via een Wi-Fi-verbinding.

Ik zag dat je inmiddels ook contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Mijn collega heeft inmiddels een verzoek om coulance voor je ingediend, zodra dit verzoek is behandeld ontvang je hierover bericht.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Daxy bedankt! 🙂

Reageer