Ik hou vrij goed in de gaten hoe mijn verbruik is qua bellen/sms-en en of mijn bundel nog wel toereikend is. Helaas heb ik echter niet helemaal goed gekeken, en zag dus nu tot mijn grote schrik dat ik de afgelopen maanden hoge kosten heb gemaakt met internetverbruik. Ik ben hier erg van geschrokken, aangezien ik helemaal geen internetbundel heb, en er dus vanuit ben gegaan dat wanneer er geen wifi is, ik ook niet internet kan gebruiken op mijn mobiel. Op mijn telefoon staat het dataverbruik en roaming ook 'uitgeschakeld'.
Nu las ik net ergens dat wanneer er geen wifi is, Simyo automatisch overschakelt op het eigen netwerk, zodat je dus wel internet kunt gebruiken...? Klopt dat....? Maar dan ga je daar dus ook voor betalen als je geen bundel hebt...? Voorheen was dat toch niet zo..? Ik heb hier nooit problemen mee gehad, en heb een duidelijke communicatie hierover echt gemist! Ik begrijp verder dat je op mijn Simyo de optie mobiel bellen in Nederland uit kunt schakelen om dit te voorkomen, maar kan ik dan bij wifi ook niet meer internet gebruiken...?
En is het mogelijk om iets aan de gemaakte kosten te doen? Ik ben echt geschrokken van de hoge kosten, en wist niet dat ik moest betalen. Ik ben er echt vanuit gegaan dat als ik internet kan ontvangen op mijn telefoon dat dat door een wifi netwerk tot stand is gekomen....
Met vriendelijke groet, Jolieke Groeneveldt
Beste antwoord door Daxy
Bekijk originele reactie