.

Beantwoord

Waarom valt de verbinding steeds weg na wisseling smartphone?

  • 21 January 2024
  • 11 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een andere telefoon Samsung S8 plus, maar krijg verbinding met de telefoon op het moment dat ik de simkaart net geïnstalleerd heb zie ik dat hij pogingen doet om verbinding te krijgen en geeft wel aan dat het om Simyo gaat maar vervolgens valt de verbinding weg in mijn vorige telefoon heb ik dit blij niet dit was een LG G7. Ik heb veel dingen geprobeerd al een instellingen ben nagelopen maar de situatie verandert niet. Wel is duidelijk dat ik met mijn LG kon bellen via  VoLTE maar deze optie heb ik niet op de S8 maar weer een zonder de VoLTE moet wel mogelijk zijn lijkt mij.

Heb de telefoon al een paar keer aan of uitgedaan maar de situatie verandert niet ik ben uitgepuzzeld en weet niet meer wat ik moet doen.

De kruistest kan dus afgekruist worden.

Mvgr Cees V

icon

Beste antwoord door Roeqajja 22 January 2024, 17:22

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik heb een andere telefoon Samsung S8 plus, maar krijg verbinding met de telefoon op het moment.

Dit is wat ik schreef in mijn bericht , hierdoor werk ik de indruk dat er niks aan de hand is maar ik bedoel natuurlijk met verbinding krijgen geen verbinding krijgen.

Mvgr Cees V

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Cevis iyo,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je simkaart niet werkt in je nieuwe telefoon!

Ik lees in je bericht dat je simkaart wel werkte in je oude telefoon. Zou je dit nogmaals kunnen uit testen? Mocht het zo zijn dat je simkaart wel werkt in je oude telefoon en niet in je nieuwe telefoon, dan raad ik aan om langs een telefoonwinkel te gaan. Het probleem ligt dan namelijk aan je telefoon zelf. Mocht de simkaart ook niet werken in je oude telefoon, dan sturen wij je graag een nieuwe simkaart op.

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 1
Badge

Beste Roeqajja,

Dit is wat ik afgelopen al steeds heb moeten doen omdat ik anders geen telefoon heb.

Het resultaat hiervan is helaas nul. 

Dus verval ik nu in jou conclusie. Maar zou het ook kunnen zijn dat mijn simkaart wel met VoLTE kan communiceren maar niet met andere manier.

 

Mvgr Cees

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cevis iyo,

Bedankt voor je reactie. Staat de netwerkmodus geselecteerd van de Samsung S8 plus op 4G/3G/2G automatisch selecteren? Onze simkaarten beschikken namelijk alleen over het 4G netwerk. Mocht dit op 2G/3G staan dan kan het inderdaad voorkomen dat de verbinding wegvalt. Ook heb ik een filmpje gevonden over hoe je de VoLTE kan instellen op de Samsung S8 plus, via dezelfde instelling kan je ook de netwerkmodus aanpassen. Het filmpje kan je hier terugvinden. 

Ik hoor graag of dit lukt! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 1
Badge

Amy

Dank voor jou reactie.

Het filmpje had een paar dagen geleden ook gevonden in het geven ze aan dat mogelijk is maar op mijn S8 is deze optie niet aanwezig vreemd genoeg.

Ik heb netwerk zoeken op automatisch dus 4G. In de benaming ziet hij wel dat om het netwerk van Simyo gaat omdat hij dit aangeeft.

Dus helaas geen resultaat .

 

Mvgr Cees

Reputatie 1
Badge

Weten jullie ook waar ik terrecht kan met de vraag of op afstand contact gemaakt kan worden met mijn simkaart om te kijken wat er wel of niet  binnenkomt, tenslotte ziet S8 wel dat ik bij Simyo ben.

CeesV

 

Reputatie 7
Badge +9

Welke opties heb je daar onder “Mobiel netwerk”?

Mijn Samsung Galaxy S8 heeft een instelling "Netwerkmodus”, "Bellen via 4G”, "Roaming”, "Namen toegangspunten” en "Netwerkoperators” daaronder. Ik gok dat jouw toestel mogelijk vergelijkbaar is.

Die "Netwerkmodus” moet dan op "4G/3G/2G (automatisch verbinden)” staan. "Bellen via 4G” moet aanstaan. "Roaming” kun je binnen Zone 1 landen aan hebben.

Als je de "Telefoon”-app opent, dan heeft die ook "Instellingen” (onder het 3 puntjes menu) en daar staat mogelijk de optie "Bellen via Wi-Fi”. Die kun je aanzetten en door erop te klikken kun je de voorkeur instellen tussen "Voorkeur Wi-Fi” en "Voorkeur mobiele netwerk”. Ik raad aan om "Voorkeur mobiele netwerk” te gebruiken.

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cevis iyo,

Bedankt voor je reactie. Heb je wellicht een andere simkaart die je zou kunnen testen in de Samsung S8? Mocht je dit niet hebben dan kan je het beste langs een telefoonwinkel gaan en vragen of zij een mogelijkheid hebben om dit te testen met een andere simkaart. Ook kunnen zij dan gelijk meekijken naar de instellingen van jouw telefoon.

Aangezien de simkaart van ons wel werkt in een ander toestel kunnen wij helaas weinig voor je betekenen. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 1
Badge

Amy

Ik heb zojuist contact gehad met de helpdesk 1 2 0 0 die gaan mijn sim resetten en zou na 5 minuten terug gebeld worden. Dus ik wacht dit nog even af maar wel bedankt voor je tip. Eerlijk gezegd denk ik dat mijn nieuwe telefoon gewoon kaduuk is.

Inmiddels een andere simkaart erin gestoken maar ook daarin geen verbinding.

Mvgr Cees V

Reputatie 1
Badge

Als afsluiting, ik heb mijn telefoon teruggestuurd.

Waarschijnlijk fabrieks foutje,

Mocht ik ooit iets te weten komen hoe en wat laat ik het hier weten 

Reageer