.

Beantwoord

Waarom moet ik mijn telefoon rebooten, zodra ik over de grens ga?

  • 25 November 2014
  • 10 reacties
  • 480 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik woon net over de grens in Belgie. Ik heb een sim-only abonnement, 500 Mb afgesloten op een HTC One gsm.
Het probleem is dat als ik vanuit Belgie in Nederland kom internet niet automatisch te gebruiken is. Ik moet het toestel eerst rebooten en dan werkt alles normaal.
Ik heb het gevoel dat dit een simpele instellingskwestie is, weet alleen niet welke.
Wat moet ik aanpassen om dit rebooten over te slaan want dat kan toch niet normaal zijn.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tiury 26 November 2014, 17:05

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mayn, welkom op het Simyo forum 🙂.

Het lijkt me onhandig als je elke keer dat je over de grens gaat, je telefoon opnieuw moet opstarten 😞. Ik hoop je hier goed mee te kunnen helpen!

In je HTC one hoor je gewoon zonder enige moeite de grens over te kunnen steken, zolang je internet instellingen maar goed staan ingesteld. Zou je kunnen checken of ze op de volgende manier in je toestel staan?

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van je telefoon (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Mocht dit niet helpen, kun je ook je telefoon op "vliegtuigstand" zetten. Hiermee behaal je hetzelfde resultaat als het opnieuw laten opstarten van je telefoon.

Laat je me weten of het je is gelukt?
Hoi Tiury, bedankt voor je reactie! Ik heb gedaan wat je voorstelde. Ik ben morgen in Nederland dus ik kan het dan testen en laat je dan weten of het werkt!
Reputatie 7
Ben benieuwd. Blijft tobben met het over de grens gaan en weer terug. Afkloppen, het gaat bij mij al weer een tijdje goed, maar ook een tijdje 'moeilijk gedoe' gehad...... Komt wel goed, dat wel!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mayn,

Je hoeft niet per se je hele telefoon te rebooten, als het goed is heb je in het menu voor snelle instellingen 'vliegtuigstand' staan. Even daarop en daaraf doet 't 'm ook.
Ben vandaag wel over de grens geweest maar had toch geen internet. @Ernst: bedankt voor de tip!
Bedacht me wel dat een gedeelte van het probleem kan zijn dat ik wellicht niet ver genoeg in Nederland ben geweest (Bergeijk). Ben vergeten te kijken of bij provider Simyo (Nederland) of Base/Simyo aangegeven werd.
Daar ga ik maandag dus eerst op letten en ook wanneer ik naar bv Valkenswaard ga wat er dan gebeurt.
Wordt vervolgd..
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mayn,

Fijn dat de tip van Ernst het vergemakkelijkt heeft:)

Dat is inderdaad goed om te weten of de telefoon al volledig van netwerk is geswitcht. Kun je ons laten weten het resultaat is van je onderzoek?
Hij switcht dus wel naar Simyo. Het zou dus eigenlijk wel een insteling moeten zijn. Ik heb nog ergens gelezen dat bij poort, 5080 ingevuld zou kunnen worden, maar dat doet ook niets.
Nu is het zo dat we nog een Samsung Galaxy S3 hebben met exact hetzelfde abonnement die wel perfect schakelt. Ik heb dus gekeken welke APN deze gebruikt. Dit zijn de instellingen:
Naam: KPN
APN: internet
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: ****
MCC: 204
MNC: 08
APN-Type: default,supl
Het vervelende is echter dat ik echt niet meer weet welk wachtwoord gebruikt is.
Ik heb deze waarden toch in de HTC gebruikt met als WW 1234 maar zoals te verwachten viel, geen internet.
Aangezien de vliegstandtip goed en snel werkt denk ik dat we het daar maar bij gaan laten tenzij iemand nog de gouden tip heeft.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mayn,

Wat goed dat je op onderzoek uit bent gegaan met je Galaxy S3! Gelukkig weten wij wel wat je als wachtwoord in hebt gevuld; gprs.

Dit zou overigens geen invloed moeten hebben op de grens oversteek, maar het is het proberen waard! :D

Laat je me weten of het is gelukt?
@Tiury: heb ww gprs geprobeerd, geen succes. Zoals gezegd, er is met de vliegtuigstand goed te leven, snappen doe ik het niet, maar wat mij betreft kan dit gesloten worden. Iedereen bedankt voor de tips en meedenken!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Mayn,

Goed dat je het even hebt geprobeerd. Super dat het zetten op de 'vliegtuigstand' ook helpt 😃 Deze is zeker handig! Graag gedaan 🙂

Je weet ons nu ook te vinden, mocht je nog andere vragen hebben.

Reageer