.

Waarom krijg ik geen waarschuwing vóór hoogverbruik?

  • 18 June 2016
  • 9 reacties
  • 225 Bekeken

Beste mensen van Simyo,

Ik ben naar jullie maatschappij overgestapt vanwege de volgens Consumentenbond goede klantenservice.
Vandaar ook mijn grote verbazing:
Jullie sloten mijn telefoon af voor verder gebruik ivm hoogverbruik, zonder enige waarschuwing voorafgaand... Nu blijk ik een rekening van bijn 250 euro aan mijn broek te hebben.
Ik vind dat een oneerlijk en stresserend gegeven:
In korte tijd kan ik via jullie zo'n hoge kosten maken zonder enige waarschuwing(!)

Graag zou ik zien dat:
A) mijn rekening te niet wordt gedaan
😎 mijn dataverbruik wordt afgesloten of bij mij gemeld vóór ik 250(!) euro zou hebben uitgegeven.

Ik hoop op jullie coulance en op jullie reactie

Met vriendelijke groet
Teun

9 reacties

Als er iets mis is gegaan met het zenden van de 80 en 100% berichten dan zal Simyo dat corrigeren. Maar je hebt ook een persoonlijke pagina, Mijn Simyo genaamd en een app. om je verbruik te monitoren. Ook de moderne telefoons hebben een verbruiksmonitor waar je soms een limit kan instellen.

Blokkades worden ingesteld bij een verbruik van 100 euro per dag of 250 euro per week.

Daarbij ben je als klant natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor het verbruik, ongeacht of je de verplichte verbruiks berichten hebt gehad of niet.
Ik heb geen sms gehad. Noch van 80 noch van 100% verbruik.
Ik ben gewend bericht te krijgen, of tijdelijk geen data te kunnen afnemen rond of over de limiet, zodat het een bewuste keuze is om de datalimiet te overschrijden. ik ben nu dus gefrustreerd dat helemaal aangezien ik die berichten niet gehad heb en ik wel een hoge rekening kreeg.
Bij Telfort bijvoorbeeld is dat zo geregeld.

Ik heb een iPhone ben me r niet bewust van dat daar op een datalimiet in te stellen is.
De app heb ik geïnstalleerd en gecontroleerd die gaf echter aan dat ik nog ruim data had..
Badge +1
Ik vind het ook een fors bedrag hoor wat je kunt oplopen voordat je wordt afgesloten.
Eens dat je zelf verantwoordelijk bent, maar ik heb het ook al in een ander onderwerp aangegeven.
Het is toch wel heel fijn als het dataverbruik stopt als je onverhoopt over je limiet dreigt te gaan.
Veel providers hebben deze service wel! Ik kan de my data manager adviseren voor de iPhone, bij de iPhone is het niet mogelijk het data verbruik te stoppen (kan bij android wel), maar je krijgt wel een waarschuwing van de app.
Ik heb deze app dus ook geinstalleerd, omdat ik bang ben dat ik anders per ongeluk ruim boven de limiet kom.
Teun,

Lees deze link even door, misschien heb je er iets aan voor de toekomst.

http://www.iphoneaanbieding.nl/7-tips-om-een-hoog-dataverbruik-te-voorkomen-in-ios-9/

Over het wel of niet gekregen hebben van de berichten gaat Simyo maar die zijn in het weekend dicht. Toch is er soms wel een moderator..
Beste mensen van Simyo,

Ik ben naar jullie maatschappij overgestapt vanwege de volgens Consumentenbond goede klantenservice.
Vandaar ook mijn grote verbazing:
Jullie sloten mijn telefoon af voor verder gebruik ivm hoogverbruik, zonder enige waarschuwing voorafgaand... Nu blijk ik een rekening van bijn 250 euro aan mijn broek te hebben.
Ik vind dat een oneerlijk en stresserend gegeven:
In korte tijd kan ik via jullie zo'n hoge kosten maken zonder enige waarschuwing(!)

Graag zou ik zien dat:
A) mijn rekening te niet wordt gedaan
😎 mijn dataverbruik wordt afgesloten of bij mij gemeld vóór ik 250(!) euro zou hebben uitgegeven.

Ik hoop op jullie coulance en op jullie reactie

Met vriendelijke groet
Teun

Teun ik begrijp je heel goed.
Controleer eens op je telefoon of je de slurper kunt vinden voor het 'waarschijnlijke' MB verbruik. Dit is iets waar een moderator om vraagt bij de beoordeling van wel of niet coulance..

Suuk 6.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Teunvdb,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je tegen dergelijke hoge kosten bent aangelopen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zie dat mijn collega je over de e-mail heeft geholpen. Het blijkt dus te zijn dat je geen waarschuwing per sms hebt ontvangen vanuit het netwerk. Dit betekent dus dat de kosten die gemaakt zijn buiten de bundel onterecht zijn. Wij gaan deze dus ook voor je vergoeden. Het verzoek ligt al bij de desbetreffende afdeling. Onze excuses voor het ongemak!

Ik raad je aan om op zoek te gaan naar de boosdoener, zodat je dit kan voorkomen voor de volgende keer. Wellicht is het een idee om deze blog eens door te nemen.

@Karin69, ik snap dat het heel vervelend is. Vooralsnog zullen wij die optie niet aanbieden en is het aan te raden om te bovenstaande blog door te nemen. Wel goed dat je al bewust bent van het gebruik van data manager! Dit kan heel veel euro's schelen!

Dank jullie wel voor jullie hulp, Friesian en Raytje!

Groetjes,
Ilias

Reageer