.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen smsje dat mijn bundel op is?


Beste Simyo,
Ik kwam erachter dat mijn kosten aankomende maand erg hoog zijn ivm het hoge internetverbruik. Na de melding van 80% heb ik het internet meteen goed in de gaten gehouden. Helaas heb ik daarna geen bericht meer ontvangen waardoor ik nu erg hoge kosten heb. Ik baal hier ontzettend van omdat ik het altijd goed in de gaten houd. Mijn vraag is hoe het komt dat ik deze melding zo laat krijg en daarna helemaal geen melding meer heb ontvangen.
icon

Beste antwoord door Ernst 17 July 2015, 15:51

Bekijk originele reactie

12 reacties

De smsjes die je krijgt bij 80 en 100% zijn realtime omdat deze direct vanuit het netwerk worden verstuurd. Ze zijn wettelijk verplicht. De standen op de App en Mijn Simyo worden met een vertraging bijgewerkt.

Met Google kosten bedoel je zeker Android ?

Lees dit topic en de verwijzingen naar de blogs eens door.

Ze kunnen je helpen met het beperken van je internet verbruik en misschien ook met het achterhalen waarom het nu zo hoog is.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Janssent, welkom op ons forum!

Raytje geeft het al aan; deze smsjes worden realtime verstuurd, echt op het moment dat je de 80% en de 100% bundelverbruik aantikt.
Nu heb je op 11 juli om 08.52 uur het smsje van 80% ontvangen en slechts 8 minuten later, om 09.00 uur het 'volledig verbruikt' smsje.
Kan het zijn dat je 'm daardoor niet gezien hebt? dat het berichtje je niet is opgevallen?


Raytje; dank je voor het meedenken!
Klopt het dat het 80% sms tot voor kort 50% was? Vind 80 wel erg kort voordat je bundel op is. Zo heeft mijn vrouw die ook bij simyo zit nu opeens buiten bundel kosten
Dat klopt ja.
Klopt het dat het 80% sms tot voor kort 50% was?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Bulletdodger,

Er worden inderdaad sinds kort 80% sms'jes verstuurd.
We merkten namelijk dat 50% eigenlijk al te snel was. Dan vergeet je een beetje dat je over de helft bent en ineens zit je op de 100%.
Wél kun je nu MB's bijkopen, waardoor je toch niet meer zoveel kosten buiten je bundel maakt.
Reputatie 7
Badge +9
Simyo neemt geen verantwoordelijkheid voor de juiste werking ervan maar er zijn goede data verbruiksapps te vinden in Google Play en de App Store. Die meten realtime en kun je instellen op de percentages die jij wilt. 🆒
Mijn ervaring met een aantal is dat ze behoorlijk accuraat zijn. Daarnaast blijft het handig om de Simyo app regelmatig te gebruiken. Zo houd je goed inzicht.
Toch kreeg ik 2 minuten geleden een sms dat ik 50% van mijn bundel heb verbruikt terwijl dit volgens mijn simyo app ik op ongeveer 80% zit
Dit is de screenshot
http://static.tweakers.net/ext/f/iKELf1yJNvimGOWMHCPLvL82/full.jpg
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bulletdodger,

Wat merkwaardig. Je lijkt het 50% sms'je te hebben gehad, daar waar je het 80% sms'je had moeten ontvangen. We gaan uitzoeken hoe dat komt. Ik kom er op terug!

Groetjes, Tiury
Thanx! Hoor het graag!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bulletdodger,

Helaas heb ik nog geen antwoord voor je. Daarvoor excuses. Ik kom er zo snel mogelijk op terug!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bulletdodger,

Sorry dat mijn reactie zo lang op zich heeft laten wachten. We hebben een aanpassing gemaakt op je aansluiting, want we denken dat het kwam doordat je nog een 'oude' bundel hebt van Simyo. Wil je het deze maand in de gaten houden?

Groetjes, Tiury

Reageer