.

Beantwoord

Waarom kan ik niet op mijn wifi netwerk?

  • 20 April 2017
  • 5 reacties
  • 456 Bekeken

Als ik thuis verbinding wil maken met het wifi netwerk van T- Mobile veroorzaakt dat een storing en valt het hele internet en tv uit.
Op een forum van tele 2 heb ik gelezen dat een fout in de simkaart zoiets kan veroorzaken.
Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon met een andere provider en deze werkt wel goed.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Het betreft een prepaid simkaart van simyo.
Ik wil wel een nieuwe simkaart bestellen maar dan moet het wel zeker zijn dat deze de problemen veroorzaakt.
Hoop op een reactie.

Reinder
icon

Beste antwoord door Jihane 21 April 2017, 11:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

U kunt dat testen door onderstaande stappen uit te voeren;

1. Haal de simkaart uit uw telefoon en maak verbinding met het internet via Wifi. Wat gebeurt er nu?

2. Plaats uw simkaart in die van uw vrouw en anders om. Maak verbinding met Wifi. Wat gebeurt er nu?

Laat u het weten?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Reinder,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het niet lukt om te verbinden met je wifi-netwerk thuis, en dat alles uitvalt zodra je dat probeert. Ik ga meteen met de deur in huis vallen: de kans dat het aan je simkaart ligt is intens klein. Dat komt omdat je zelfs op je wifi netwerk kunt zonder je simkaart. Daarmee wil ik aangeven dat je simkaart helemaal los staat van je wifi-verbinding.

Dit kun je zien door, zoals Ray zegt, je simkaart om te wisselen met die van je vrouw. Lukt het wel om op wifi te zitten als jouw simkaart in het toestel van je vrouw zit? En hoe gaat dat andersom? En wat als je je simkaart helemaal uit je toestel haalt, en dan weer wifi-verbinding probeert te maken?

Laat je het ons weten?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Hartelijk dank voor jullie reacties.

Vandaag even aan het proberen geweest.
Zonder simkaart zelfde probleem.
Verder gaan testen en als ik verbinding met internet maak valt het internet uit,
Daarna rebooten van de telefoon , dan werkt alles prima.
Hopen dat het op deze manier blijft werken dan is er mee te leven.
Bij gebruik op ziggo netwerk geen problemen.
Het ligt in ieder geval niet aan de simkaart.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Reinder,

Wat goed dat je dat testje hebt gedaan 🙂 Het ligt dan hoogstwaarschijnlijk niet aan de simkaart, zoals Ray zegt. Ik raad je aan om contact op te nemen met T-Mobile, want zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen.

Laat je me nog weten of je eruit komt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer