.

Beantwoord

Waarom kan ik niet op internet

  • 25 February 2013
  • 7 reacties
  • 308 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb een internetbundel van 200MB/ maand om internet uit te proberen.
Alleen kan ik er nadat ik dit ruim 10 dagen geleden geactiveerd heb nog niet gebruiken...
Hoe kan dit?

Sanne
icon

Beste antwoord door Wayne 5 March 2013, 13:35

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Hallo sanne01,

Je hebt dus op je Mijn Simyo de internetbundel geactiveerd? Dat is sowieso de eerste stap.

De tweede stap is, als dit niet al is gebeurd, je telefoon geschikt te maken voor internet. Dit is beginsel hetzelfde per merk en type, maar de behandeling ervan verschilt per merk/type. Dus, welke merk en type/model heb jij? Als je dit hebt achterhaald kun je op dit forum de voor veel merken voorkomende instellingsmethoden terugvinden.

Als je er evengoed niet uitkomt, plaats dan weer en reactie.

Succes!

Edit: NB Misschien moet je ook even kijken naar het moment van activeren van je internetbundel. Als je (achteraf) een bundel bestelt, dus feitelijk een abonnementswijziging, gaat dit, voor zover mij bekend, niet direct in, maar de volgende maand pas. Mits je op tijd in de lopende maand deze activering hebt doorgevoerd.
Badge
Hallo RicoK,

Ja die heb ik geactiveerd 200 MB/maand. Ik heb dit halverwege de maand gedaan en zou deze maan 107MB krijgen...
Ik heb een huawei u8650.

Ik kom er dus echt niet uit!
Reputatie 7
Hallo sanne01,

He, ook een Huawei. :p Leuk! Ik heb een Huawei Ascend G300 U8815.

Heb je de/een bevestiging gehad van Simyo dat je databundel is ingegaan? Voor zover mij bekend gaan wijzigingen pas in op de eerste van de volgende maand als je op tijd deze wijziging hebt doorgegeven.

Heb jij handmatige instellingen gedaan aan je toestel? Ik heb namelijk mijn SIM-kaart uit mijn vorige telefoon gehaald en in mijn nieuwe Huawei gestoken en kon direct gebruik maken van mobiel internet.
Badge
Hallo RicoK

Haha grappig niet veel mensen die dat merk telefoon hebben.
Jaa ik heb hier mail over gehad.

Nee heb geen handmatige instellingen gedaan, alleen aangezet dat hij verbinding mocht maken met 3g netwerken...
Welke instellingen had ik moeten veranderen dan?
Reputatie 7
Nee, inderdaad, niet veel mensen zullen een Huawei toestel hebben. Het is nog een relatief onbekend merk in Nederland. Maar wereldwijd staat deze Chinese fabrikant op de 3e plek, na Apple en Samsung, op de ranglijst van fabrikanten. Maar let op mijn woorden: deze Chinezen gaan de markt overnemen...:D.

Internet moet op ieder merk en type toestel op een andere manier (handmatig) worden ingesteld. Maar meestal staan deze instellingen wel al goed in het toestel. Zoals bij mij, want ik heb niets hoeven instellen.

Staat op jouw Huawei Android 2.3 of 4.0?
Reputatie 7
sanne01,

Misschien kun je hier eens kijken. M.b.v. dit topic zou je mobiel internet moeten kunnen activeren.

Succes!
Reputatie 2
Badge +1
Hey sanne01,

Is het jou inmiddels gelukt om jouw toestel in te stellen voor gebruik van mobiel internet?

Reageer