.

Beantwoord

Waarom is er geen internet in het buitenland?

  • 16 May 2016
  • 8 reacties
  • 268 Bekeken

Waarom is er geen Internet in buitenland terwijl ik wel roaming en buitenland bellen en Internet aan heb staan.
Meerdere keren in Duitsland geweest in diverse plaatsen maar ff helemaal niets.
icon

Beste antwoord door Caspar 17 May 2016, 16:39

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi SammyG,

Wat vervelend dat je geen internet in het buitenland hebt!

Ik heb gelijk je aansluiting erbij gepakt en zie dat je instellingen op Mijn Simyo goed staan. Kijk zelf ook eens of je instellingen in je telefoon goed staan. Dit doe je door hier te klikken. Verder zou je handmatig een netwerk kunnen zoeken in Duitsland. Het zou kunnen zijn dat je met één netwerk alleen kunt bellen en met de andere ook kunt internetten.

Ik hoop dat je er zo uitkomt als je de volgende keer in Duitsland bent! Als je nog vragen hierover hebt hoor ik graag van je.

Groetjes,
Caspar
Dit had ik afgelopen weekend in italie ook!
Instellingen via mijnsimyo aangepast en nog steeds kon ik geen internet verbinding krijgen.
Daarnaast lukte handmatig aanmelden op een willekeurig netwerk ook niet! (ik krijg of automatisch I wind of 3 ITA) maar dus geen internet! Het netwerk van bijvoorbeeld Vodafone, waarmee vriendin wel internet had, kon ik mij niet op aanmelden..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi yltimmerman,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat je geen connectie hebt kunnen maken met het buitenlandse netwerk!

Omdat je nu niet meer in het buitenland bent, is het voor ons een stuk lastiger om achter de oorzaak te komen. Het is belangrijk om je internetinstellingen eens door te nemen. Je vindt deze hier. Het is belangrijk dat de APN goed ingesteld staat.

Mocht je nog eens problemen ervaren, laat het dan weten. Het liefst als je op dat moment in het buitenland zit. We kunnen dan realtime op het netwerk meekijken waar het precies misgaat.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
De instellingen had ik inderdaad na gelopen op moment dat ik nog in Italie zat,.
Deze stonden gewoon goed!

Volgende maand ben ik in duitsland dus zal dan eens kijken of het daar wel lukt!
Groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Hoi yltimmerman,

Goed om te horen dat je dat al had gedaan.

Het lijkt me een goed plan om volgende maand te kijken of het in Duitsland wel allemaal soepel gaat!

Groetjes,
Caspar
Hoi yltimmerman,

Goed om te horen dat je dat al had gedaan.

Het lijkt me een goed plan om volgende maand te kijken of het in Duitsland wel allemaal soepel gaat!


Groetjes,
Caspar



Beetje late reactie, maar helaas nog steeds niks. In Frankrijk en Belgie dus ook helemaal geen verbinding. Mobiel geeft aan dat er geen netwerk mogelijk is omdat er roaming plaats vindt. In andere mobiel doet hij het overigens ook niet! Terwijl mijn vriend ook Simyo heeft en die heeft wel lekker overal internet 😞. Kan iemand misschien het knopje even omzetten voor mijn simkaart 🙂
Bij mij lukte het vorige week in Duitsland ook niet om te internetten via het mobiele netwerk. Ik heb nu gezien dat ik 2 apn's in mijn telefoon heb staan. eentje volgens mij als apn voor de europese netwerken.

eerder had ik in Frankrijk ook al dat het niet werkte, met maar één apn. Die kwam van Simyo af. Het heeft nog nooit helemaal lekker gefunctioneerd.

Instellingen op mijn simyo staan wel zo dat ik in het buitenland zou moeten kunnen bellen/internetten. Ik heb wel een werkende telefoonverbinding dus bereik, maar mobiel internet laat het afweten.
Waar ligt dit aan?

groeten Marcus.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi yltimmerman,

Wat jammer om te zien dat het nog steeds niet gelukt is! Dan gaan wij actie ondernemen. Ik heb direct vanuit ons systeem een reset uitgevoerd op de optie 'bellen en sms'en in het buitenland'. Daarnaast zag ik dat de optie 'internet in het buitenland' niet aanstaat. Deze heb ik nu aangezet voor je. Nu deze opties opnieuw aangemeld zijn op je simkaart, heb ik ook de simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Op deze manier weten we zeker dat alles instellingen direct actief zijn.

Het is nog wel nodig om je telefoon eens uit en aan te zetten. Zou je dit willen doen? Wanneer ben je weer in het buitenland zodat je eens kan testen of het nu wel werkt?

@Sloog, welkom op het forum! Wat lastig dat ook jij geen gebruik kon maken van jouw simkaart in het buitenland. Bij jou ligt het een klein beetje anders. Het probleem is namelijk een stuk duidelijker. Ik zie direct in het systeem terug dat er een kleine error ingeslopen is. Jij hebt de buitenlandopties aangezet via Mijn Simyo, en dit is niet helemaal goed gegaan.

Ik heb zowel "bellen in het buitenland" als "internetten in het buitenland" handmatig voor je aangezet. Om dit helemaal af te ronden, wil ik je vragen je telefoon uit en aan te zetten. Kun je laten weten, wanneer je weer in het buitenland bent, of dit heeft gewerkt?

Groetjes,
Angela

Reageer