.

Beantwoord

Waarom heb ik wel internetkosten terwijl ik op de WiFi zit

  • 27 January 2016
  • 2 reacties
  • 188 Bekeken

ik begrijp niet waarom ik moet betalen voor internet terwijl ik alleen maar thuis op WIFI zit en geen internet bundel heb
icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 January 2016, 19:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor wifi hoef je niet te betalen, maar het is mogelijk dat je toestel gebruik maakt/heeft gemaakt van mobiel internet. Dit komt voor als het bereik van je draadloos netwerk niet voldoende is, of als het draadloos netwerk niet goed werkt. Voor mobiel internet moet je wel betalen, want dat gaat via Simyo en niet via wifi.

Dit is echter te blokkeren door in te loggen op Mijn Simyo. Onder "Instellingen -> Netwerkinstellingen -> Internet op je mobiel in Nederland" kun je aangeven geen mobiel internet te willen. Als dat uit staat kun je geen gebruik maken van mobiel internet, en krijg je daar ook geen kosten voor.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi marsha,

Wanneer je op de WiFi zit dan zul je niks betalen voor je internet, maar als je WiFi-signaal wegvalt of zwakker wordt, schakelt je toestel automatisch over op het internet via Simyo. Wanneer je de internetoptie op Mijn Simyo niet hebt uitgezet, kunnen er op deze manier kosten komen voor het internet.

Wil je dat er geen kosten meer komen voor het gebruik van het internet? Dan kun je de internetoptie uitschakelen volgens de stappen uit het bericht van Groentjuh.

Groentjuh, ik wil je bedanken voor je antwoord.

Groetjes, Caspar

Reageer