.

Beantwoord

Waarom heb ik veel internetverbruik gehad in de nacht terwijl ik slaap?

  • 25 October 2016
  • 1 reactie
  • 384 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Ik heb een hele andere vraag.
Deze maand heb ik al rwee maal mijn mb verhoogd.
Nu zie ik dat er een paar keer 's nachts 50 of 59 mb afgeschreven is.
Hoe kan dit op een tijdstip dat ik slaap ?
Met groet, Dea Klijmij
icon

Beste antwoord door Ilias 26 October 2016, 12:56

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Dea,

Wat fijn om je weer te zien op het Forum!

Zoals je ziet heb ik een topic voor je aangemaakt met je nieuwe vraag. Dit heb ik gedaan om het overzichtelijk te houden voor ons en voor jou. Ik zal je in dit topic verder helpen!

Vervelend dat je veel verbruik hebt gehad in de nacht! Ik snap dat je hier heel even van schrikt en het is nog niet eens Halloween!

Internetverbruik kan bewust plaatsvinden en onbewust. Het bewuste gedeelte is vanzelfsprekend. Hierbij voer jij handelingen uit op je toestel die zorgen voor internetverbruik. Het onbewuste gedeelte kan soms verraderlijk zijn. Dit houdt in dat er op het toestel apps zijn die verbinding maken met het netwerk voor bijvoorbeeld synchronisatie, updates, bijwerken van berichten, enzovoort. Om een voorbeeld te geven, in de nacht kan het zo zijn dat jouw de e-mail app jouw e-mails bijwerkt waarbij er een e-mail zit die veel data bevat. Dit kan dan zorgen voor veel verbruik.

In de nacht worden ook best vaak updates uitgevoerd van apps. Vaak ben je dan verbonden met de wifi. Als je dan verbonden bent met de wifi en je mobiele gegevens staan aan, dan kan het zo zijn dat er wordt overgeschakeld naar de mobiele gegevens om het signaal van de wifi net te zwak is of eventjes helemaal is uitgevallen. Ik raad je daarom aan om de mobiele gegevens uit te schakelen als je thuis bent.

Helaas kunnen wij niet terugzien waaraan de MB's zijn opgegaan. Gelukkig zijn veel smartphones bewapend met deze functie. Daarom raad ik je aan om onze blog door te nemen om te kunnen zien welke app ervoor heeft gezorgd dat je zoveel data hebt verbruikt.

Het kan natuurlijk ook handig zijn enkele instellingen te veranderen op je toestel om zulk dataverbruik tegen te gaan. Wij hebben hier ook een blog aan toegewijd waarin wij uitleggen hoe je slimmer kan omgaan met je internetbundel.

Zelf gebruik ik de app 'Onavo Count' om te kunnen zien welke app data verbruikt en hoeveel. Deze app is beschikbaar voor Android en iOS (Apple). Deze app houdt bij hoeveel data je hebt verbruikt en welke app deze heeft verbruikt. Dit wordt realtime gemeten. Je kunt ook in de app aangeven hoe groot je bundel is en hoelang deze geldig is. Enorm handig! Ik raad je aan om het te downloaden. Wel als je verbonden met de wifi natuurlijk 😃!

Tot slot wat betreft de reeks van 59 MB, dit komt omdat Simyo geen hoger aantal MB per 'regel' kan registeren. Zodra er bijvoorbeeld 100 MB is verbruikt in korte tijd, dan splitsen wij dit in 59 MB en 41 MB. Dit is dus niets geks, alhoewel ik begrijp dat je hier even van opkijkt.

Heb je nog vragen?

Groetjes,
Ilias

Reageer