.

Beantwoord

Waarom heb ik opeens meer internetverbruik dan normaal?

  • 30 July 2016
  • 6 reacties
  • 162 Bekeken

Badge
Ik heb elke maand een internetbundel. Ging altijd goed sinds nu. Krijg de melding dat mijn bundel al voor de helft is gebruikt. Ik dacht dat is onmogelijk. Kijk ik het na zie ik dat ik gisteren om 6.06 uur ruim 2400 kb hebt verbruik en gisterenavond om 19.11 uur 26817kb. Gisterenmorgen was ik net van huis en dan schakel hij over van mijn thuis Internet naar mijn bundel. Is normaal 1kb verbruik. Zie mijn historie. Gisterenavond om 19.11 uur was ik thuis dus zit ik op Internet thuis. Hoe kan ik dan zoveel verbruik hebben. Nooit ergens last van gehad maar nu snap ik niet war dit vandaan komt. Had van de week trouwens ook weer een keer alleen noodoproepen. Wat is er toch aan de hand?
icon

Beste antwoord door Caspar 2 August 2016, 12:04

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sjaan1962,

Wat vervelend dat je opeens meer internet hebt verbruikt dan normaal. Het lijkt soms wel onmogelijk, maar ik zal je uitleggen hoe het kan dat er opeens zoveel wordt verbruikt, plus ik zal je wat tips meegeven.

Jouw internetverbruik kan verschillende oorzaken hebben. Zo kunnen er updates van je telefoon/besturingssysteem of updates van bepaalde apps lopen. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat er nog een app open was op dat moment, of dat er via YouTube of een andere website/app internet verbruikt werd. Ik kan zelf niet kijken waar je MB's aan op zijn gegaan vanwege privacy redenen. Het is natuurlijk super vervelend voor je dat je niet weet waar het aan ligt! Daarom hebben wij deze blog geschreven. Lees 'm eens door en kijk of je er wijzer van wordt.

Verder gaf je aan dat je op de WiFi zat terwijl er internet werd verbruikt, wat natuurlijk ook heel raar lijkt! Dit komt wel vaker voor. Je WiFi stuurt namelijk constant golven van signalen waardoor jij verbinding kan maken. Wanneer zo een golf niet goed verstuurd wordt, niet sterk is of niet goed aankomt, schakelt je telefoon automatisch over naar je 3G verbinding van Simyo. Dit gebeurt zonder dat je het door hebt (of je moet de hele tijd je WiFi/3G tekentjes aan de bovenkant van je telefoon in de gaten houden).

Als laatste geef je aan dat je een paar keer 'alleen noodoproepen' zag staan. Dat is natuurlijk iets heel anders, maar wel heel vervelend. Ik heb daarom je simkaart gereset en alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel helemaal uit en aan. Let daarna even op of het weer gebeurt.

Zo, dat is een hele uitleg. Heb je nog vragen voor mij hierover?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi caspar Dank voor je antwoord. Nee geen vragen meer als je toch niet kan na kijken hoe het komt. Mijn telefoon staat nog steeds hetzelfde als altijd qwa instellingen. En ik heb het nog nooit gehad alleen ineens de laatste 2 a 3 weken dagelijks. Blijf het vreemd vinden.
Badge
Ik had dat probleem ook en het heeft me best een paar centjes gekosten. Ik dacht eerst dat het de schuld van Simyo was maar het was toch mijn eigen schuld. Ik heb alles nog eens nagelezen en er staat een Letop bij de melding over het opnieuw aanzetten van de Internetbundel.
(Excuses Simyo mensen voor mijn boze reacties).

Mijn man en ik gaan als de contractperiode om is naar Youfone daar krijg je 1000 Mb plus SMS plus belminuten voor een veel lager bedrag. E10,00. Dan hoeven mensen zoals ik (die niet zo slim zijn en niet op alle letops willen letten en weinig gebruiken) niet iedere keer als we op Internet gekeken hebben alles uit te zetten en bang te zijn dat we teveel apps downloaden. Veel rustiger en nog goedkoop ook. 🆒
Badge
Blijft deze reactie wel staan? Ben benieuwd. Er zijn natuurlijk altijd nog consumentenfora waar ik mijn verhaal kan plaatsen. Ben benieuwd. Wacht het even af.;)
Het blijft gewoon staan, frederika2, anders krijg je op een gegeven moment de gaten als je gatenkaas zou kopen. ;)
Je geeft je mening, niks is in strijd met de huisregels...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frederika2,

Haha, natuurlijk blijft jouw reactie staan! Naast het feit dat we dergelijke feedback altijd kunnen waarderen, doe je niets dat in strijd zou kunnen zijn met de huisregels (zoals Friesian ook zei). Ik snap dat je waarde hecht aan andere services!

Mocht je ooit terug willen komen, dan weet je ons te vinden!

@ Friesian; Dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer