.

Beantwoord

Waarom heb ik internetkosten gemaakt zonder bundel?

  • 25 July 2016
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Ik heb een abonnement zonder internet en krijg nu toch internetkosten doorberekend? Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Jihane 27 July 2016, 11:17

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Oei. Je zult een smartfoon hebben met allerlei apps, zoals bijvoorbeeld gmail, nu.nl, buitenradar etc ect. Dergelike apps maken feitelijk constant 24/7 connectie met internet om de apps te verversen. Dit gaat via WiFi of mobiel internet via Simyo. Er is geen internetbundel nodig om toch via Simyo mobiel internet te kunnen gebruiken. Wil je geen mobiele data kunnen gebruiken dan moet je in je Mijn Simyo de optie internet op je mobiel uitzetten.
Badge +1
Zonder een abonnement kun je toch gebruikmaken van het internet. Dit wordt dan echter tegen buitenbundel tarief doorberekend per mb. Als je dit niet wilt kun je dit uitzetten in je mijn simyo omgeving. Het kan ook in de telefoon, maar via mijn simyo is de beste optie.
Waar staat bij SimYo beschreven dat er geen internetbundel nodig is om toch via Simyo mobiel internet te kunnen gebruiken?
Reputatie 7
Dat staat nergens beschreven. Het is zo. Als je niet wilt kunnen internetten moet je dit uitschakelen op je Mijn Simyo!

Een internetbundel is niets anders dan een middel om de kosten laag te houden, want de data kosten zonder bundel kunnen tamelijk oplopen bij onverstandig gebruik.....
Als je vooraf niet op de hoogte wordt gebracht, dat je zonder internetbundel, ook nog via mijn simyo eea uit moet schakelen, om geen extra internetkosten te krijgen wordt je als klant niet goed geïnformeerd en kom je er pas achter wanneer je zelf actief naar je kostenoverzicht gaat kijken.
Reputatie 7
Misschien valt daar wat voor te zeggen, maar dat mag en moet Simyo zelf maar doen.....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ESFE,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je onbewust (mobiel) internet verbruikt hebt! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daarvan schrikt. Wat RicoK en Karin69 zeggen klopt: in de eerste instantie staan alle functies aan. Op het moment dat je besluit dat je hier geen gebruik van wilt maken, kun je deze functies uitzetten op Mijn Simyo. In het geval van internetverbruik, doe je dit door in te loggen op Mijn Simyo en dan te gaan naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Je vinkt de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit. Op die manier kun je dan helemaal geen gebruik maken van mobiele data.

Overigens wordt hier geen geheim van gemaakt. Zo staat het volgende in jouw welkomstmail: "INTERNET OP JE MOBIEL: Houd er rekening mee dat de optie Internet op je mobiel al aan staat en dat je daarom direct kunt internetten met je Simyo simkaart. De kosten hiervoor kunnen snel oplopen wanneer je geen internetbundel hebt." Je wordt dus wel op de hoogte gesteld, gelukkig.

Ook wil ik graag benadrukken dat het verbruik wel echt heeft plaatsgevonden. De internetoptie heeft ook aangestaan op de mobiele telefoon in kwestie, want anders zou het verbruik niet kunnen plaatsvinden.

Dat gezegd hebbende, zie ik terug dat je mijn collega aan de lijn hebt gehad. Je hebt het uitvoerig met hem hierover gehad. Ik heb begrepen dat dit geen vrolijk gesprek was 😉 Desondanks heeft hij veel moeite voor jou gedaan. Hij heeft een verzoek tot datacoulance voor je ingediend bij de afdeling die hierover gaat. Je zult dus ook zo snel mogelijk bericht hierover ontvangen, via e-mail.

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

@ RicoK en Karin69: Toppers, dank voor de input!

Groetjes,
Jihane

Reageer