.

Beantwoord

Waarom heb ik internet verbruikt terwijl ik verbonden was met WiFi?

  • 17 July 2016
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

Vanochtend ontdekt dat ondanks standaard gebruik van de Wifi in huis ik een extreme hoeveelheid over mijn databundel ben gegaan.
Ondanks gebruik van een app om datagebruik bij te houden.
De telefoon is sinds gisteravond niet uit huis geweest en met Wifi verbonden?

Hoe is dat mogelijk?
icon

Beste antwoord door Sean 18 July 2016, 12:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Alleen bijhouden van datagebruik helpt natuurlijk niet om te voorkomen dat je over je bundel heengaat. Stond er ook een blokkade ingesteld?

Maar wat zegt die app? Welke programma's hebben er veel data gebruikt? Je internet of Wifi kunnen natuurlijk een storing hebben gehad.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi HermanKulik,

Welkom op het Simyo forum!

Wat onwijs vervelend dat je ongemerkt internet hebt verbruikt. Een WiFi verbinding is helaas niet heel betrouwbaar. Het komt regelmatig voor dat een telefoon automatisch overschakelt op mobiel internet, zodra het WiFi signaal zwak is of wegvalt. Dit kun je voorkomen door op een iPhone de optie 'Wi-Fi-assistentie uit te schakelen. Op een Android heet deze instelling 'Slimme netwerkwissel'.

Het is natuurlijk hartstikke goed dat je je dataverbruik bijhoudt, maar dit betekent helaas niet dat er geen ongemerkt verbruik meer kan plaatsvinden. Ik wil je daarom adviseren dit artikel te lezen. Hier wordt per besturingssysteem uitgelegd hoe je je telefoon zo instelt, dat onnodig dataverbruik wordt voorkomen.

Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean

@Wimj12, bedankt voor je hulp!

Reageer