.

Beantwoord

Waarom heb ik ineens meer MB's verbruikt?

  • 21 June 2016
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Badge
Ik heb een abbonnement van 1000MB + 1000 MB gratis.

Vandaag kreeg ik in ene een berichtje dat ik 80% van mijn bundel had verbruikt.
Terwijl ik toen nog meer dan genoeg MB's had volgens de Simyo app.
Later kreeg ik nog een bericht en ook toen was er op de app nog meer dan genoeg MB's te zien. Zat net onder de 1000.
Nu kijk ik net nog eens en nu blijkt dat ik vandaag binnen 1,5 uur 1218 MB heb verbruikt.
Ik was aan het werk en ik heb alleen af en toe whatsapp gebruikt. En op mijn werk gebruik ik WIFI.
De tijden die ook bij de kosten staan zijn tijden waar ik niet eens met mijn mobiel bezig was omdat ik met mijn klas terug van de gym liep met mijn fiets in mijn hand!

Als je mijn verbruik bekijkt van de laatste week (en zo is het altijd, al ruim 2 mnd)
12 juni 20 MB
13 juni 113 MB
14 juni 11 MB
15 juni 30 MB
16 juni 11 MB
17 juni 100 MB
18 juni 118 MB
19 juni 44 MB
20 juni 5 MB

En dan vandaag 1218 MB. Het klopt van geen kant. Maar ik krijg wel een factuur van 49,95 extra!
Er zijn Weinig apps die op de achtergrond draaien want veel staat uit en doen het alleen op WIFI aangezien ik dat 9 vd 10x heb.
En er is niet veranderd in mijn doen en lateh qua mobiel gebruik in de afgelopen 2 mnd.

Simyo is nu niet bereikbaar. Ik zal morgen eens proberen te bellen. Maar ben benieuwd naar de reacties.

Mvgr Floor
icon

Beste antwoord door Jihane 22 June 2016, 13:16

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Veelal heeft het verbruik toch echt plaats gevonden. Misschien had je per ongeluk een keer wifi uit gezet, waardoor je dit maal niet op wifi zat op je werk, terwijl je dacht dat wel te zitten?!

Ik weet niet of je een iphone of een android toestel heb. Op beiden zou het verbruik te zien moeten zijn. Onder android weet ik dat dat onder "Instellingen" -> "Dataverbruik" prima te zien is. Misschien kun je daar ook daadwerkelijk zien wat er gebeurd is.

De oplossing hiervoor moet van een moderator komen. Die komt waarschijnlijk in de loop van de dag!
Badge
Ik heb een iphone.
Ik zie nu dat ik binnen 20 minuten die rekening van buiten mijn bundel heb gekregen.
Toen liep ik van de gymzaak naar school met 40 knd. Ik heb toen 2 berichtjes gekregen binnen 5 minuten van simyo dat ik 80% had verbruikt en toen dat hij op was.

Het klopt gewoon niet! Mijn man heeft een abbonement van 1000 mn bij Vodafone.
Hij gebruikt zijn internet constant voor alles en nog wat. Op zijn werk is bv geen wifi. En dat gaat nooit op!!

Ik zit 9 vd 10 keer op wifi. En ik heb 2000MB te besteden per maand en dat is dan binnen 2 weken op!
Terwijl 95% van de NL meer dan genoeg heeft aan 1000 MB. Zou ik met mijn huis tuin en keuken gebruik dit in ene allemaal opmaken en dat binnen 1,5 uur!!

Ik zit al jaren bij simyo maar dit gaat me toch echt te ver.
En als hier ook niet mee gedaan wordt dan hoeft simyo van mij niet meer.
Reputatie 7
Badge +7
Het verbruik kan van alles zijn. Wellicht een grote upgrade oid
Dat je man van alles doet, en veel minder gebruikt zegt niets. Whatappen of een beetje surfen op nu.nl kan je uren doen, maar het gebruikt veel minder data dan je toestel naast je neerleggen en muziek streamen.
Badge
Ik ben degene die een beetje whatsappt en nu.nl bekijkt op mijn telefoon en verder niets want dat doe ik verder allemaal met mijn ipad of gewoon met de radio.
Mijn man besluisterd muziek, bekijken videos ed vandaar dat ik er echt niets van snap.

Ik heb meteen toen ik een internet abbonement nam van alles uitgezet op mijn mobiele netwerk. Omdat je daar van alle over hoort.
Software updaten gaat niet automatisch bij mij. En binnen 1,5 uur 1218 MB is toch niet normaal?!
En toen ik keek bij het 1e bericht van 80% verbruikt had ik nog ruim 890 MB van mijn 2000 MB dus dat berichtje klopte ook niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi CFCH,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je internet verbruikt hebt, zonder dat je precies weet waar dat door komt. Ik snap dat dat verwarrend kan zijn. Ik zie dat je ook al met mijn collega, Ilias, in gesprek bent hierover via Facebook. Ik raad je aan om één kanaal tegelijkertijd raad te plegen, want op die manier word je op de meest efficiënte manier geholpen. Het is niet de bedoeling dat wij allemaal langs elkaar heen werken, toch? 🙂 Dus als je het (wat dit betreft) bij Facebook houdt, kan Ilias je verder helpen!

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat natuurlijk heel graag.

@Groentjuh en Wimj12: Super, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer