.

Beantwoord

Waarom heb ik geen sms ontvangen?

  • 27 August 2017
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

Hi Simyo,

Kunnen jullie mij alstublief ergens mee helpen.
Ik ontvang jullie buiten bundel SMSjes zelden, waardoor ik al maanden lang buitenproportioneel hoog buiten mijn databundel ga. Ik baal er enorm van. In eerste instantie dacht ik dat dit aan mijzelf lag en dat ik niet goed aan het opletten was, maar ik heb opgemerkt dat ik zelden meldingen van jullie ontvang. Daardoor kom ik er veel te laat achter kom dat ik buiten mijn bundel zit.

Afgelopen week ontving ik wel weer SMSjes. Wanneer ik wel een melding krijg heb ik er een gewoonte van gemaakt om meteen in te loggen en het verbruik te bekijken. Maar de melding en de data lopen niet gelijk. Ik heb er printscreens van gemaakt.

Afgelopen week kreeg ik sinds tijden weer een melding, maar daarvoor heb ik een tijdje niks ontvangen:

Printscreen 1: hier kreeg ik een melding dat mijn bundel er voor 80% doorheen zat, ik log in en zie meer dan 500 mb. Ik had kort daarvoor nog een extra bundel aangeschaft.



Printscreen 2: hier krijg ik een melding dat mijn bundel op is, ik log in maar zie nog mb's.



Anyway, ik begrijp dat als ik meer data gebruik ik daar meer voor moet betalen, uiterraard! Maar als ik geen meldingen krijg is het behoorlijk lastig om hier als consument op te anticiperen. Is hier een oplossing voor? Kunnen jullie me ergens in tegemoet komen? Hoor jullie graag!
icon

Beste antwoord door Els 29 August 2017, 16:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo VanityRoxane,

Het niet ontvangen van de SMS kan ik niet achterhalen.

Je moet er wel rekening mee houden dat de app en Mijn Simyo de verbruiken met enige vertraging doorgeven, zeker indien het verbruik in het buitenland plaatsvindt.

Het buiten de bundel gaan kan je zelf voorkomen!

Veel Samsung toestellen hebben de mogelijkheid om een data-limiet in te stellen, bij het bereiken van die limiet schakelt je toestel het internet uit. Voor andere toestellen zijn er in de shops diverse apps die dit ook kunnen.
Zet de limiet lager dan je datalimiet, dan hou je altijd wat reserve. Je kunt dan op tijd MB's bijkopen indien nodig.

Heel vreemd dat op je scherm te zien is dat je 7000 MB in de periode zou hebben.

Hier lees je meer over het voorkomen van hoogverbruk.
Hey thanks voor je reactie alvast! Ik snap dat er vertraging kan zijn betreft de data. Maar zoals ik al zei, ik heb het idee dat ik hele periodes gewoon helemaal niks ontvang aan notificaties en dat vind ik wel vervelend.

Data-limiet app is niet meer nodig. Omdat de buiten bundel kosten zo hoog liggen heb ik besloten om over te stappen naar een andere provider met andere datapakketten en buiten bundel tarieven. Voor het bedrag wat ik nu teveel betaal kan ik meer data halen voor een betere prijs. Wel jammer, want ik was verder opzich wel tevreden.
Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat te horen VanityRoxane 😥
Reputatie 5
Badge +5
Hoi VanityRoxane,

Allereerst welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier je vragen stelt. Wat ontzettend irritant dat je de afgelopen tijd niet alle waarschuwings-sms'jes van ons hebt ontvangen! Ik snap dat je niet echt op extra kosten zit te wachten. Uiteraard vind ik het super jammer dat je ons om deze reden gaat verlaten.

Op het moment dat je bundel voor 80% en 100% is verbruikt, ontvang je een sms als waarschuwing. Deze wordt rechtstreeks vanaf het netwerk verzonden en geeft de situatie weer van dat moment. Het verbruik op Mijn Simyo wordt met een vertraging bijgewerkt, het kan dus zijn dat je nog MB's ziet staan terwijl je al een sms hebt ontvangen. Ga in dit geval altijd uit van de sms.

Helaas is het in juli en augustus voorgekomen dat enkele van deze waarschuwingen niet goed verzonden zijn. Ik heb dit ook voor jouw aansluiting kunnen onderzoeken en zie dat je tussen 23 en 31 juli en 9 en 21 augustus per abuis geen waarschuwings-sms hebt ontvangen. Hierdoor ben je in de mogelijkheid geweest om een flink stuk buiten je bundel te internetten. Mijn excuses hiervoor! Ik heb de kosten die tussen 9 en 21 augustus voor internet buiten de bundel in rekening zijn gebracht, vergoed op de huidige factuur. Deze factuur kun je halverwege via Mijn Simyo terugvinden. De kosten die je voor internetten tussen 23 en 31 juli zijn berekend, zal ik binnen drie weken op je rekening laten terugstorten.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

@ franswon, dank je wel voor de uitleg! ;)

Groetjes,
Els
Hi Els,

Ontzettend bedankt voor je hulp en je oplossing, hier ben ik heel blij mee!

Ik zal Simyo sowieso blijven aanraden bij mensen die een SimOnly abbonement zoeken. Het gebruikersgemak en de dekking vind ik namelijk wel echt heel goed. Omdat ik nieuwe baan heb en veel op pad ben, sluiten de bundels die jullie aanbieden echter niet meer aan bij mijn gebruik. Zodoende dat ik overstap.

Ik vind jullie wel een tof merk en hoe mijn vraag is opgepakt door jullie is weer een duidelijk voorbeeld van jullie coolness! Thanks en keep it going!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roxane!

Wat een ontzettend lief berichtje 😍 Ik snap wel dat je overstapt om die reden, maar ik hoop je op een dag toch terug te kunnen verwelkomen.

Laat jij het weten als je ooit nog ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer