.

Beantwoord

Waarom heb ik geen mobiel netwerk?

  • 5 January 2015
  • 10 reacties
  • 2249 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik heb mijn nieuwe telefoon ontvangen een doogee dagger DG550. Ik heb het internet al handmatig ingesteld en heb een icoon van 3g dus dat is goed, maar ik heb geen mobiel netwerk. Daar staat een rode kruis bij. Hij is wel aangemeld op kpn. Heb ik misschien iets over het hoofd gezien bij het aanmelden bij de provider. Ik kan alleen maar kiezen tussen kpn, vodafone of t- mobile. Of ondersteund deze telefoon simyo misschien niet? 

Groetjes Silvia
icon

Beste antwoord door Ali 6 January 2015, 12:34

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Ik heb de telefoon even opnieuw opgestart. Kan nu wel bellen en gebeld worden alleen staat er nog wel een dik rood kruis bij de netwerkverbinding dus heb eigenlijk geen idee wat er dan aan de hand is.....
Reputatie 3
Badge +7
Hoi SilviaBrug,

Vervelend om te horen dat je internet het niet doet.

Simyo heeft geen eigen netwerk, we maken gebruik van het netwerk van KPN. Dit is de reden waarom je geen Simyo ziet staan bij handmatig zoeken.

Al je netwerkinstellingen staan correct op het netwerk. Ik raad je aan om de instellingen van je toestel na te gaan.

Ik zag dat de Doogee Dagger DG550 op Android draait. Je kan de stappen en tips doorlopen die in dit topic staan over het instellen van je toestel.

Houd je ons op de hoogte of de tips geholpen hebben?
Badge
Hallo Ali,

Dank je wel voor je reactie!

Internet heb ik wel aangezien ik met mijn vorige telefoon geen internet had en ik een topic had geplaatst daarover. Ik heb toen van jullie goede adviezen gekregen over het instellen van het internet en dat heb ik zo vaak gedaan dat ik dat nu bijna blindeling in kon stellen. Achteraf bleek het gewoon aan mijn telefoon te liggen want nadat ik een nieuwe had gekocht had ik gelijk internet.
Die telefoon was alleen een goedkopere samsung en super waardeloos want dat scherm bleef (vanaf dag 1 al) steeds hangen en kon ik (lang leve touchscreens) niet opnemen als ik gebeld werd. De mediamarkt nam hem de volgende dag al niet meer terug want die beweerde dat ik hem vast gewoon zelf had laten vallen. NIET DUS! maargoed....

Ik heb nu via een vriend een doogee dagger in China besteld. TOP telefoon trouwens ben er echt super blij mee! Dan heb je gewoon een halve IPAD waar je mee kan bellen voor 135 euro ;-)
Ik kan nu gewoon bellen en gebeld worden en internetten daar is niks mee aan de hand. Ik heb alleen op de plek waar de streepjes moeten staan voor het ontvangst van je provider een dikke rode kruis. Hij geeft gewoon KPN aan en ik heb bereik alleen zegt de telefoon dat ik het niet heb. Ben al een paar dagen aan het zoeken maar weet niet waar ik het moet zoeken. Zou wel fijn zijn als hij gewoon aangeeft hoeveel bereik ik heb....;-)

Groetjes Silvia
Reputatie 3
Badge +9
Ik denk dat je bij je top telefoon fabrikant moet zijn. Aangezien het netwerk van Simyo prima is, zowel voor internet als bellen.
Misschien hebben zij een forum waar je deze vraag kan stellen.
Badge
ja hoor ik ga wel even kijken bij mijn top telefoon fabrikant. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi SilviaBrug,

Het is mooi nieuws dat je toestel nu zowel goed gsm als internet bereik heeft. Wel jammer dat je toestel; het verkeerd weergeeft. Wat je zou kunnen doen is hem eens opnieuw starten, simkaart opnieuw plaatsen en eventueel terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit laatste alleen na back-up;)

Nu zie ik dat je ondertussen smartphone pro bent geworden, dus je zult dit allemaal al wel geprobeerd hebben. Beter te veel advies dan te weinig. Als dit het niet opgelost heeft, is het toch het beste om het advies van martijn® op te volgen. En contact op te nemen met Doogee. Of een forum van Doogee op te zoeken.

Kun je laten weten of je een oplossing hebt kunnen vinden?
Badge
Was de reactie van Martijn dan niet een beetje sarcastisch en gekscherend bedoeld op mijn reactie naar Ali? Als hij serieus was had hij toch wel gewoon gezegd dat ik bij mijn telefoon fabrikant moet zijn? In plaats van te zeggen dan moet je bij je top telefoon fabrikant zijn. 
Reputatie 3
Badge +9
Nee was niet sarcastisch maar meer een geintje door inderdaad het woordje top te gebruiken.

Neemt niet weg dat mijn advies blijft om eens bij Dogee te kijken wat dit kruis betekend op je telefoon. Dit kan per merk namelijk verschillen.
Bericht even aangepast want ik keek iets verder..

zie hier de juiste instellingen;

Applicaties -> Instellingen -> Meer(...) netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
OF Applicaties -> Instellingen -> Mobiel netwerk aanzetten -> Mobiel netwerk -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Veld * Invoer
Naam Simyo Internet
APN internet
Proxy
Poort 5080
Server 0.0.0.0
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Mobiele landcode MCC 204
Mobiele netwerkcode MNC 08
Verificatietype PAP
Type toegangspunt internet of default
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Simyo Internet en vink deze aan.

Bron:http://http://www.mobiele-telefoons.nl/doogee/dagger-dg550-16gb/vraag-en-antwoord/3g-instellingen-en-wifi#faq
Reputatie 3
Badge +7
Hoi SilviaBrug,

Het zou inderdaad prettig zijn als je toestel aangeeft hoeveel bereik je hebt. Op deze manier lijkt het alsof je geen gebruik kan maken van je toestel terwijl je wel netwerk hebt. Wel erg verwarrend zo.

Heb je het goedbedoelde top advies van Martijn® opgevolgd en contact opgenomen met Doogee over het kruisje?

Misschien dat het aan de hand van een update of reset verholpen kan worden.

@Raytje, bedankt voor je bijdrage maar het lag niet aan de instellingen 🙂

Reageer