.

Beantwoord

Waarom heb ik alleen nog een Edge verbinding?

  • 5 April 2024
  • 15 reacties
  • 112 Bekeken

  • Beginner
  • 7 reacties

Sinds een paar dagen maakt mijn telefoon alleen nog verbinding met het Edge-netwerk. Ik heb alle instellingen al een keer teruggezet en de telefoon geruime tijd uitgezet, maar niks helpt.

De telefoon is een gerefurbishedte iPhone 11 van twee weken oud.

icon

Beste antwoord door Amy 5 April 2024, 15:35

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EvL,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je alleen nog een E verbinding hebt! Heb je de gesprekken en data op 4G staan in de iPhone? Dit kan je controleren via Intstellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data > 4G. 

Ik heb zojuist even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat de internetoptie op de simkaart uitstaat maar dat je wel een internetbundel hebt. Wil je gebruik maken van de internetbundel? Dan dien je namelijk het internet aan te zetten via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. Voor nu heb ik gratis 3000MB toegevoegd aan je Mijn Simyo account omdat ik zie dat jouw internetbundel bijna leeg is voor deze maand. Mocht je de gratis 3000MB willen activeren dan kan dat via Mijn Simyo (app) > Overzicht > Pak dit cadeautje uit! 

Ik hoor graag of je met deze tips weer een 4G verbinding hebt! 

Groetjes,
Amy

Hoi @EvL,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je alleen nog een E verbinding hebt! Heb je de gesprekken en data op 4G staan in de iPhone? Dit kan je controleren via Intstellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data > 4G.

 

Deze instelling bestaat niet op deze telefoon (iOS 17). Onder opties mobiele data zitten alleen instellingen voor roaming, besparing en tracking.

Ook na zoeken in de instellingen vind ik niks over gesprekken en data of 4G.

 

Ik heb zojuist even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat de internetoptie op de simkaart uitstaat maar dat je wel een internetbundel hebt. Wil je gebruik maken van de internetbundel? Dan dien je namelijk het internet aan te zetten via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. Voor nu heb ik gratis 3000MB toegevoegd aan je Mijn Simyo account omdat ik zie dat jouw internetbundel bijna leeg is voor deze maand. Mocht je de gratis 3000MB willen activeren dan kan dat via Mijn Simyo (app) > Overzicht > Pak dit cadeautje uit!

 

Dank je voor de extra data. De internetbundel stond uit op de sim-kaart, omdat gisteren ineens bijna de hele bundel op was.

 

Helaas nog steeds niets anders dan Edge. Misschien kun je de sim-kaart opnieuw aanmelden?

Reputatie 7
Badge +6

En als je roaming aanklikt Onder iOS 17  Dan verschijnen daar verschillende opties waaronder  Het geen wat Amy aangeeft. 

En als je roaming aanklikt Onder iOS 17  Dan verschijnen daar verschillende opties waaronder  Het geen wat Amy aangeeft. 


Roaming is alleen aan of uit. De door Amy genoemde instellingen kunnen nergens gevonden worden.

Reputatie 7
Badge +6

Oké   Heel vreemd trouwens als je iOS 17 hebt. 

Oké   Heel vreemd trouwens als je iOS 17 hebt. 

Ongetwijfeld. Nu nog een oplossing. Iemand?

Dit is wat Apple er zelf over zegt:

 

Afhankelijk van je iPhone-model, aanbieder en regio kunnen de volgende opties beschikbaar zijn:

  • Gespreksroaming in- of uitschakelen: (CDMA) Schakel deze optie uit om te vermijden dat je kosten maakt voor het gebruik van netwerken van andere aanbieders. Als het netwerk van je aanbieder niet beschikbaar is, is de voorziening voor data- of gespreksroaming niet beschikbaar.

  • 4G/LTE in- of uitschakelen: Met 4G of LTE worden internetgegevens in sommige gevallen sneller geladen, maar dit kan wel ten koste gaan van de prestaties van de batterij. Er zijn mogelijk opties beschikbaar waarmee je 4G/LTE kunt uitschakelen of waarmee je gesprekken en data (VoLTE) of alleen data kunt selecteren.

 

“Kunnen beschikbaar zijn” en bij mij zijn ze dat dus niet. Aangezien we de regio kunnen elimineren, omdat een ander toestel met eenzelfde SIM-kaart het wel goed doet, zou het dus de aanbieder moeten zijn. Iets in de SIM-kaart misschien? Dat Simyo kan instellen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EvL,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je niet de optie hebt om gesprekken en data op 4G te zetten! Ik heb ook iOS 17 en ik heb deze optie wel in mijn telefoon. Heb je de telefoon in Nederland gekocht? 

Ik zie dat alles op de simkaart goed staat ingesteld verder. Heb je de simyo simkaart ook al in een andere telefoon getest om te zien of er dan wel 4G wordt aangegeven? 

Mocht de simkaart ook niet werken in een andere telefoon kan ik een nieuwe simkaart voor je aanvragen. 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

Hoi @EvL,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je niet de optie hebt om gesprekken en data op 4G te zetten! Ik heb ook iOS 17 en ik heb deze optie wel in mijn telefoon. Heb je de telefoon in Nederland gekocht? 

Ik zie dat alles op de simkaart goed staat ingesteld verder. Heb je de simyo simkaart ook al in een andere telefoon getest om te zien of er dan wel 4G wordt aangegeven? 
 

 

De telefoon is in Nederland gekocht, ja. Ik zal de simkaart in een andere telefoon proberen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EvL,

Bedankt voor je reactie. Super. Ik hoor graag wat er uit deze test komt! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge

Even ter herinnering: In 2022 was er een probleem met een grote batch iPhone 11 toestellen die niet meer wilden werken met het KPN netwerk. De toestellen konden geen 4G verbinding tot stand brengen met het KPN netwerk, wel met netwerken van andere providers.

De enige oplossing hiervoor was omruilen van het toestel. KPN heeft destijds voor veel mensen de iPhone 11 omgeruild voor een nieuwer type.

Aangezien je praat over een gerefurbished toestel van 2 weken oud verwacht ik dat jouw iPhone 11 tot die bewuste batch behoort.

 

Referentie: https://tweakers.net/nieuws/202362/kpn-biedt-veel-iphone-11-gebruikers-met-verbindingsproblemen-iphone-12-aan.html

Even ter herinnering: In 2022 was er een probleem met een grote batch iPhone 11 toestellen die niet meer wilden werken met het KPN netwerk. De toestellen konden geen 4G verbinding tot stand brengen met het KPN netwerk, wel met netwerken van andere providers.

De enige oplossing hiervoor was omruilen van het toestel. KPN heeft destijds voor veel mensen de iPhone 11 omgeruild voor een nieuwer type.

Aangezien je praat over een gerefurbished toestel van 2 weken oud verwacht ik dat jouw iPhone 11 tot die bewuste batch behoort.

 

Dank je. Daar ben ik ook bang voor, ja. Ik heb ondertussen alles geprobeerd. Telefoon meerdere malen gereset. Andere SIM in de telefoon, SIM in andere telefoon. Deze telefoon doet alleen Edge, terwijl de SIM in een andere telefoon gewoon 5G geeft.

Ik heb helaas geen SIM van een andere aanbieder om ook dat nog te proberen, maar ik denk dat de conclusie moet zijn dat de telefoon terug moet.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EvL,

Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens en het iMEI nummer van jouw iPhone 11? Dan kan ik dit even voorleggen bij de juiste afdeling. 

Bedankt voor je reactie @Hsd

Groetjes,
Amy

Ik heb net de telefoon volledig gewist om terug te sturen. Daarna nog eens gekeken hoe alles er uit ziet voordat een reservekopie teruggezet wordt.

Net voordat de telefoon vraagt om met Wifi te verbinden zag ik even een 4G symbool. Na configureren zijn er nu wel ineens allerlei instellingen mbt mobiele data die er eerst niet waren. En verbinding met 4G.

Nu is de vraag, blijft dat zo, of zijn we straks weer terug bij af?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EvL,

Bedankt voor je bericht. Daar durf ik op dit moment geen antwoord op te geven. Momenteel ben ik nog in afwachting van het onderzoek bij de Netwerk Specialist. Zodra ik meer weet geef ik je een terugkoppeling! 

Groetjes,
Amy

Reageer