.

Beantwoord

Waarom doet mijn 3G het nog niet?

  • 13 February 2015
  • 18 reacties
  • 1317 Bekeken

Ik heb mijn abonnement een paar dagen geleden gewijzigd en heb nu pet direct mb binnen mijn bundel. Nu doet de 3g het niet. Althans,ik schakel de 3g in en ik kan niet op Internet. Mijn telefoon is de Samsung galaxy grand neo. Wat doe ik niet goed?
icon

Beste antwoord door koorelle 14 February 2015, 11:51

Bekijk originele reactie

18 reacties

Bij mij werkt mijn internet ook niet meer. Sinds gisteren doet mijn 3G het niet. Als ik bijvoorbeeld naar whatsapp ga op mijn 3G, dan komt er een melding dat ik geen 3g verbinding heb of dat ik met een te zwakke WiFi signaal verbonden ben. Dit vind ik best vervelend zo met de carnaval. Kan iemand mij misschien helpen?
B.v.d.
Reputatie 4
Badge +8
Roomsleee: Heb je op "mijn Simyo" internet wel aangezet?

Piensommers: Probeer eens je toestel helemaal uit te zetten, simkaart eruit, minuutje wachten, simkaart er weer in, toestel aanzetten.

Dit geldt ook voor Roomsleee als internet wél aanstaat op "mijn Simyo".

En anders even wachten op een moderator, maar het is weekend dus dat wordt dan maandag.
Ik heb de laatste dagen ook geen internet. Tenzij ik de telefoon reboot en vliegtuigmodus aan en uitzet. Als ik naar WiFi switch en daarna weer terug naar 3G heb ik ook geen internet meer. Dit probleem heb ik pas sinds enkele dagen
Ik heb denk ik hetzelfde probleem.

Via google vind ik geen info over een storing of iets dergelijks in de omgeving van Amsterdam (mijn broer heeft in Den Haag wel mobiel netwerk van simyo).

Ik heb al allerlei dingen uitgeprobeerd zoals de instellingen handmatig invoeren en ik heb de telefoon opnieuw opgestart net als dat ik de telefoon heb uitgezet en opnieuw aangezet. Niks wil helpen.

Dit forum is de enige plek waar ik anderen tegenkom die (denk ik) hetzelfde probleem als ik hebben.

Ik hoop dat iemand snel een oplossing heeft, want het is irritant!
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal! En welkom op het Simyo forum :)

Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Internet. Dat maakt het wat overzichtelijker voor andere forumgebruikers.

roomsieee, zoals koorelle terecht opmerkt zul je om te kunnen internetten de optie 'Internet op je mobiel' moeten aanzetten op Mijn Simyo.
Deze optie vind je onderaan de overzichtspagina. Klik erop, hij springt op 'aan' en je kunt vrijwel meteen op internet.
Als je telefoon zelf nog ingesteld moet worden kun je de instellingen voor de meeste toestellen hier (Android) en hier (iPhone) vinden.


Piensommers, in jouw verbruiksgegevens zie ik het afgelopen weekend volop internetgebruik. Betekent dit dat je koorelles tip opgevolgd hebt? Dit helpt eigenlijk 9 van de 10 keren wel.
Het kan ook liggen aan het carnavalsgedruis. In grote menigtes mensen -met smartphones natuurlijk- kan het wat te druk worden voor de antenne waarmee iedereen op dat moment verbonden is.

Sebas6691, In jouw gebruiksgegevens zie ik geen anders dan anders dataverbruik. Kun je laten weten of het inmiddels weer gewoon werkt, of dat je nog steeds problemen ervaart?

Ster, als enige heb jij 4G. Dit is een andere internetaansluiting dan bij 3G. Ik zie ook geen dataverbruik sinds afgelopen vrijdag.
Jouw aansluiting heb ik daarom opnieuw aangemeld op het netwerk. Kun je laten weten of hij het weer doet nadat je je telefoon opnieuw hebt opgestart?


koorelle; dank je voor je antwoorden!
http://www.sherv.net/cm/emo/word/thanks-smiley-emoticon.gif
Hoi Ernst,

na opnieuw opstarten doet de 4g het nog niet en na uit- en aanzetten ook niet. Wat moet ik doen?

Groet, Sterre
Reputatie 5
Badge +11
Hi Ster,

We hebben je aansluiting nagekeken en bij ons zit je gelukkig op 4G. Alleen zal je telefoon soms ook nog ingesteld moeten worden voor 4G.
Kun je me laten weten welke telefoon je hebt?
Ik heb een Huawei Ascend g6 4g. De telefoon geeft nu bijvoorbeeld wel aan dat 4g aanstaat, alleen doet hij het niet als ik gebruik wil maken van internet.
Reputatie 5
Badge +11
Hey Ster,

Wil je dan eens de instellingen uit dit topic vergelijken met die van je telefoon?
Hi Ernst,

ik heb de apn instellingen sinds het weekend al een paar keer opnieuw 'vernieuwd', maar het lukte nog steeds niet. Ik heb net de klantenservice van Simyo gebeld. Nu is mijn hele simkaart gereset. Nu heb ik wel mobiel netwerk. Dit is 3G en soms H+. Tot nu toe nog geen 4G, terwijl die wel aan staat bij mijn instellingen op mobiel en bij mijn.simyo. Ik hoop dat over een tijdje de 4G het weer wel doet.

Ik weet trouwens nog steeds niet hoe het komt dat ik zo lang geen internet heb gehad. Kan je me daar opheldering over geven?

Groet, Sterre
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ster,

Het is begrijpelijk dat je je afvraagt waarom je internet het helemaal niet deed. Voor ons is het nu helaas onduidelijk waarom dit zo is gebeurd. Dit kan te maken hebben met je simkaart instellingen op het netwerk, maar dat weet ik niet zeker.

Gisteren tijdens de reset is je internetoptie automatisch op 3G terechtgekomen, in plaats van op 4G. Sorry hiervoor. Dit heb ik meteen rechtgezet voor je, dus ook je 4G zou het nu moeten doen :D

Kun je je telefoon even opnieuw opstarten? Dan zien we gelijk of hij het nu ook doet.
Het lijkt erop dat 4g het doet, alleen doet ie het niet... Ik wordt er moe van. Er staat bovenin het scherm 4g, maar hij maakt geen verbinding. Volgens mij deed mobiel internet het gister met 3g wel, maar ik ben niet 100% zeker. 

Vorige week woensdag of donderdag heb ik een systeem-update gedaan. Dat gaf m'n telefoon zelf aan. Van het oude systeem, weet niet hoe het heette (ook iets schattigs geloof ik), naar het 'nieuwe' kitkat android systeem. Kan daar iets mis zijn gegaan?

Ik wil echt heel graag komend weekend weer mobiel internet!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ster,

Ik zie tot en met gisteravond dataverbruik, was dat op 4G?
Ik neem aan dat dat niet op 4g was, omdat ik pas sinds gisteravond weer 4g zou hebben. Gister heeft Tiury gereageerd en gezegd dat 4g niet eens aan stond maar 3g wel. Hij heeft toen 4g aangezet en ik heb pas in de avond mijn telefoon opnieuw opgestart en sindsdien heb ik weer geen mobiel internet ook al geeft mijn telefoon wel aan dat 4g aanstaat. Please reageer vandaag nog!
Badge +8
Hoi Ster,

Ik zie dat je gisterenavond om 21.50 uur de internet optie via Mijn Simyo even uit hebt gezet en weer aan. Als je dat heel snel achter elkaar doet, kan er iets blijven hangen. Ik ga daarom dus weer een reset van de optie doen. Als je dit berichtje leest, kun je dan je toestel weer even opnieuw opstarten?
Ik weet het, je blijft aan de gang zo 😞 Dat vind ik heel vervelend. Sorry daarvoor.
Als dit nog niet de oplossing is, dan bel ik je morgen even, ok? Dan komen we er misschien sneller achter wat er mis is.

Laat je het hier weten of het nu weer lukt met 4G?
En als dat niet zo is, hoop ik dat je nog even geduld hebt tot morgen.

Alvast bedankt daarvoor,

Groetjes,
Charlene
Hey Charlene,

ik had hem uitgezet omdat iemand bij de klantenservice zei dat ie dat had gedaan waardoor het internet (toen 3g) het toen weer deed. Ik heb gisteravond wel 3g maar geen 4g gehad trouwens.

Nu doet 4g het eindelijk weer! Hopelijk tot het einde van de maand.

Ik heb ook besloten om voor volgende maand geen 4g meer te nemen. De aanleiding is in ieder geval het bovengenoemde probleem en omdat ik er achter ben gekomen dat ik momenteel heel veel op wifi zit. Waarschijnlijk later, als ik meer vrijetijd heb zal ik weer overgaan op 4g (omdat het wel echt lekker snel is).

Bedankt in ieder geval! Als er nog een probleem is zal ik het laten weten!

Groet, Sterre
Helaas, 4g doet het wederom niet. Wie helpt? Ik ben vanaf vanavond tor donderdagavond niet in het land, maar daarna zijn er nog wel een paar daagjes over om gebruik te maken van de diensten waar Ik voor betaal.. groet Sterre
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ster,

Wat vervelend dat de 4G verbinding weer weg is gevallen. Het lijkt erop dat je toestel de verbinding niet stabiel houdt. Ik wil graag even wat instellingen en opties met je doornemen. Helaas kreeg ik, om 15uur, de voicemail. Ik hoop dat ik je over een uur telefonisch te pakken krijg. En nog op tijd ben voordat je vertrokken bent;)

Update: 16.34u Helaas kreeg ik ook net weer 2 keer je voicemail. Ik ben bang dat je ons kikkerlandje al hebt verlaten:(

Ik zou graag willen vragen om eens te testen of jij in je toestel bij de APN instellingen ook de 'drager/carrier' op 4G kan zetten. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je netwerkmodus momenteel ingesteld staat?

Als test wil ik je ook vragen je simkaart in een ander toestel(wel 4G;)) te proberen. Om te kijken of de 4G verbinding dan wel stabiel blijft. Geniet in ieder geval even van je dagen buitenland. Ik hoor graag van je als je weer terug bent.

Reageer