.

Beantwoord

Waarom bestaat er geen dataplafond?

  • 6 September 2016
  • 12 reacties
  • 273 Bekeken

Mijn dochter heeft voor het eerst een internetbundel. We hebben het zo ingesteld dat ze zo weinig mogelijk gebruikt en samen het verbruik goed gemonitord. Toch werden we ineens verrast dat haar bundel op was en er plotseling kosten zijn afgeschreven buiten de bundel. Ze heeft geen sms gehad dat 80 % op was en de sms dat ze door haar tegoed heen was kwam pas een dag later (en dus te laat). Waarom is het niet mogelijk om in te stellen dat als de databundel op is, er gewoon niet meer kan worden geïnternet? Dit kan bij andere providers wel. Nu heeft ze in een dag dezelfde kosten gekregen waar ze daarvoor bijna een maand mee heeft gedaan. We hebben het internetgebruik nu weer uitgezet.
icon

Beste antwoord door Jihane 7 September 2016, 14:12

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +1
Ik vind dat ook een goed idee, ik heb het zelf ook al eens geopperd de mogelijkheid van de dataplafond instellen.
Tuurlijk kan je het zelf in de gaten houden, want dat is de reactie die vaak gegeven wordt.
Maar inderdaad voor pubers, maar ook volwasssenen 😉, is het handig om wel een dataplafond te kunnen instellen.

Dit is een van de redenen waarom ik voor het abonnement van mijn zoon recent ben overgestapt naar Youfone, die hebben wel een data- en belplafond (en ook KPN netwerk 🙂 )
Ik vind het op zich ook wel een pluspunt als het zou komen, maaaaarrrrrrr ik vind ook dat mensen die een abonnement afsluiten zich beter moeten verdiepen in de materie betreffende de (eventuele) voor en na delen van een provider.
@Raytje.
Dus je vindt het fijn dat mensen als Karin69 jouw advies ter harte hebben genomen? 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sas B,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je dochter buitenbundelkosten gemaakt heeft 😞 Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt. In dergelijke situaties snap ik heel goed dat je een plafond prettiger zou vinden. Helaas is dat vooralsnog niet mogelijk. Je krijgt altijd een SMS als de bundel op is, en tevens kun je 't bijhouden op Mijn Simyo. Het is verstandig dat het internet even is uit gezet, want zo voorkom je verdere kosten. Ook wil ik je aanraden om de volgende blogpost door te nemen, want hier vind je allerlei tips om je internetverbruik zo laag mogelijk te houden.

Ik zal je idee voor een plafond op onze 'Wall of Change' hangen! Dan wordt ernaar gekeken door afdelingen die hierover gaan. Of het daadwerkelijk opgepakt zal worden kan ik niet garanderen, maar wel dat erover nagedacht wordt.

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

@ Karin69: Jammer dat je zoon is overgestapt! Ik snap de beredenering wel natuurlijk. Je moet altijd gaan voor de kwaliteiten die jij het belangrijkst vindt.
@ Raytje: Eens :)
@ Friesian: Haha, vrije keuze blijft het allerbelangrijkst 😃 Research kan nooit kwaad, en wat voor één belangrijk is, is voor de ander irrelevant. Op basis van behoeften moeten keuzes gemaakt worden natuurlijk.

Groetjes,
Jihane
@Raytje.
Dus je vindt het fijn dat mensen als Karin69 jouw advies ter harte hebben genomen? :)

@ Friesian: Haha, vrije keuze blijft het allerbelangrijkst Research kan nooit kwaad, en wat voor één belangrijk is, is voor de ander irrelevant. Op basis van behoeften moeten keuzes gemaakt worden natuurlijk.

@Jihane
Ik heb de indruk dat het Simyo meiskuh Jihane gereageerd heeft op de vraag die gesteld is aan Raytje...
Wat denk je?

Zou ze het gedaan hebben? 😛
@Raytje.
Dus je vindt het fijn dat mensen als Karin69 jouw advies ter harte hebben genomen? :)


Fijn is een verkeerde woordkeuze.

Sas B wil graag een plafond op de bundel(s) voor haar dochter. Door vooraf te bepalen of een provider dit wel of niet heeft had ze dan een keuze gehad om wel of niet het abonnement af te sluiten. Karin69 heeft aan de hand van het ontbreken van dit plafond de keuze gemaakt een abonnement af te sluiten bij een provider die dit wel heeft. Voor Simyo is dat niet fijn maar voor Karin69 vind ik het dan een wijze keuze.
@Raytje,

Simyo of welke (eventuele) provider staat er buiten. Mensen zouden zich moeten verdiepen in de materie betreffende (eventuele) voor- en nadelen bij het afsluiten van een abbo bij een provider......schrijf je.

Vindt je het fijn dat je advies door mensen als Karin69 ter harte is genomen?
Je geeft jouw mening, jouw advies en mensen als Karin69 hebben dat gedaan. :)

Feedback, adviezen die je geeft als forum expert maar vooral als mens, wanneer dat ter harte wordt genomen. Dat moet je toch goed doen, fijn vinden? Voor mij is dat ï.ï.g. wel zo, ook wanneer mensen uiteindelijk anders kiezen dan ik zou doen.
But that's life.
Begreep je vraag even verkeerd, deed te veel tegelijk :D
Tuurlijk vind ik dat fijn maar ik ben hier niet voor mezelf. Als mensen het advies niet op volgen vind ik dat ook prima. Blijft immers hun keuze om dat wel of niet te doen.
Even terugkomend op het verhaal van Sas B.

Te lezen is de 80% waarschuwing sms is er niet geweest, de 100% pas een dag later. (Dus te laat.)
Is de 80% waarschuwing verstuurd en wanneer, 100% waarschuwing zelfde vraag. Dit moet toch realtime..... Hierover is geen duidelijkheid verschaft.

Verder is het zo dat ik al eens een topic gestart heb met een vergelijkbare insteek
https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/pollwelke-bescherming-zouden-jullie-waarderenwillen-tegen-hoge-datakosten-27919

Karin69
https://forum.simyo.nl/meedenken-simyo-106/komt-databeplafond-31899

Met al die ideetjes die op de 'Wall of Change' hangen lijkt het me goed om een timmerman te laten komen voor wat extra Walletjes of papiertjuhs 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Met al die ideetjes die op de 'Wall of Change' hangen lijkt het me goed om een timmerman te laten komen voor wat extra Walletjes of papiertjuhs :)


Haha, een timmerman is niet nodig 🆒 Met een hamer en wat spijkers tik ik ze wel allemaal aan die muur, hoor.
Beste Jihane.

Hahaha, je bent niet ingegaan op mijn hele reactie. Goeje grap. :D
Dus................goej meiskuh, doe dat ff !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Oei oei, sorry Friesian! De SMS'jes worden bij een Sim Only abonnement wel in real time verstuurd, maar bij Prepaid-aansluitingen loopt het internet via een ander systeem. Hierdoor kan het 100%-SMS'je pas verstuurd worden zodra het verbruik is geregistreerd op Mijn Simyo. Zoals je weet gebeurt dat met wat vertraging, maar hierdoor wordt ook de SMS met wat vertraging verstuurd. Geen zorgen, we zijn ermee bezig om dit soepeler te laten verlopen!

Zijn er nog andere vragen hierover?

Groetjes,
Jihane

Reageer