.

Beantwoord

Waaraan zijn mijn MB's opgegaan?

  • 5 October 2015
  • 2 reacties
  • 1028 Bekeken

Hoi hoi,
Kan ik ergens precies zien waar mijn internet MB aan is opgegaan? ik ben namelijk binnen een dag door mijn hele bundel gegaan en heb geen idee hoe dat ineens kan. zag wel dat er telkens 58 mb in een keer is opgegaan, maar weet niet waaraan dan?
Groetjes
icon

Beste antwoord door Angela 6 October 2015, 11:06

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het Simyo forum Ilse Zonneberg!

Simyo mag niet bijhouden hoe jouw dataverbruik tot stand is gekomen (privacy).
De nieuwere Samsung telefoons houden het wel bij en daar kan je ook je datalimiet instellen zodat je geen overschrijding van je bundel krijgt.

Bij de iPhone is de kans groot dat je toestel zelf internet kiest i.p.v. Wi-Fi bij updates etc. Na de nieuwe update (IOS9) staat deze Wi-Fi assistent zelfs automatisch aan, dit zou de oorzaak kunnen zijn.
Om dit dataverbruik te voorkomen ga je in het Instellingenmenu naar de sectie Mobiel Netwerk en scroll vervolgens helemaal naar beneden om de Wi-Fi-assistent uit te schakelen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ilse Zonnenberg,

Ook namens mij van harte welkom op het Simyo forum.

Oei, dat is hard gegaan zeg! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe dit precies gekomen is.

Zoals Franswon terecht aangeeft, kunnen wij niet zien waar jij jouw MB's aan verbruikt hebt. Dit is om jouw privacy te beschermen. Gelukkig kun je tegenwoordig in de meeste toestellen zelf goed achterhalen waar de MB's heen zijn gevlogen. Weet je niet precies hoe je dit kan opvragen? Lees dan deze blog goed door. Hier leggen we stap voor stap uit hoe je jouw dataverbruik kunt inzien. Kun je hier iets uithalen?

Ik heb jouw verbruik bekeken en ik zie dat het 1 grote sessie geweest is. Op jouw factuur wordt dit als het ware in stukken gehakt. Daarom zie jij steeds 58 MB staan. Dit is 1 grote dataconnectie geweest. Hieruit is al wel wat af te lezen. Omdat het veel MB's in één keer zijn, lijkt het op een update van bijvoorbeeld de software of meerdere apps.

Franswon stipt het ook al aan in zijn bericht: op het moment dat je op wifi aangemeld bent, kan dit nog wel eens misgaan. Denk hierbij aan een trage verbinding of een wegvallende verbinding. Jouw telefoon is er zo op gemaakt, dat deze 'gaten' in het wifi netwerk opgevuld worden. Dit wordt gedaan door een connectie met ons netwerk te maken. Wil je er zeker van zijn dat dit niet meer gebeurt? Dan is het verstandig om jouw mobiele netwerk uit te zetten zodra je op wifi aangemeld bent. Meer tips en tricks over het omgaan met de datalimiet vind je hier.

Als laatste wil ik je advies geven over wat je nu het beste kunt doen. Je bent op dit moment buiten je databundel. Als je gebruik gaat maken van het internet, betaal je het buitenbundel tarief van €0,15 per MB. Het zou zonde zijn om hier extra kosten voor te maken als je dit kunt voorkomen 🙂

Je hebt 2 opties. Je kunt de internetoptie via Mijn Simyo uitzetten. Hiermee zorg je ervoor dat je geen connectie meer kunt maken met ons netwerk. Natuurlijk kun je dan nog wel internetten via een wifi verbinding. De optie zet je vervolgens weer aan op 1 november als de nieuwe bundels ingegaan zijn.

Via Mijn Simyo kun je extra MB's kopen. Dit is je tweede optie. Je koopt een extra bundel waarmee je door kunt internetten via ons netwerk. Je krijgt direct een bevestiging via een e-mail. Zodra je deze hebt gekregen, kun je weer aan de slag 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Franswon, heel erg bedankt voor je toelichting en uitleg 🙂 Ik heb je reputatiepunten gegeven voor je bericht :)

Groetjes,
Angela

Reageer