.

Beantwoord

Waar komt het onbekend internetgebruik door?

  • 18 April 2015
  • 7 reacties
  • 259 Bekeken

Er wordt iedere dag 3x gebruikgemaakt van internet op vaste tijden en iedere 8 uur, Ik heb alle onbekende apps verwijderd en het blijft doorgaan. Ik heb een I-Phone 4S. Weet iemand wat dit kan zijn?
icon

Beste antwoord door Ali 20 April 2015, 13:35

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je zou de ingebouwde datamonitor in iOS kunnen raadplegen. Als je de teller op nul zet en een dag later weer kijkt dan zou je moeten kunnen zien wat de oorzaak van het dataverbruik was gedurende de afgelopen 24 uur.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Tinkerdance,

Welkom op het forum.

Bij de iPhone is het bekend dat ze van tijd tot tijd verbruik registreren (ook 's nachts). Om lange datasessies te voorkomen heeft iOS ingebouwde mechanisme waardoor er rond 00.00, 08.00, 20.00 etc. de lopende internetsessie worden afgekapt en een nieuwe verbinding wordt opgestart, indien dit nodig is. Dit is iets van Apple en gaat buiten Simyo om.

Wij kunnen niet nagaan waar het verbruik voor geweest is. Je kan de tip van Scotsman en het verbruik via je toestel nagaan. In onze blog geven we uitleg hoe je het verbruik kunt inzien op de meeste smartphone.

@Scotsman, bedankt voor je tip.
Waar kan ik die op mijn Iphone vinden? Kan het nergens vinden
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Tinkerdance,

Ali heeft verwezen naar het blog 'Krijg inzicht in het datagebruik van je apps'. Als je daar kijkt onder het kopje 'iOS datagebruik' dan zie je stapsgewijs waar je kunt kijken in je iPhone 😳 Ook hebben we in het blogartikel een aantal afbeeldingen toegevoegd.

In je iPhone kun je gaan naar Instellingen > Mobiel netwerk. Als je naar onderen gaat, dan zie je daar als het goed is verschillende apps staan die je gebruikt. Scotsman heeft een goede tip gegeven. Je kunt de teller op nul zetten en het dan bijhouden in je telefoon :)

Laat je weten of het lukt?
Geen 3x per dag meer vreemd internetgebruik en met teller op nul en de simyo app beter inzicht in verbruik, bedankt voor de tips!!!
Top om te lezen dat de tips hebben gewerkt 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Tinkerdance,

Dat is fijn om te lezen. Graag gedaan namens iedereen hier, en dankjewel voor je terugkoppeling!

Reageer