.

Beantwoord

Waar komt dit internetverbruik vandaan?

  • 27 November 2016
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

Hallo,

recent op een of andere manier om de paar minuten een verbruik van een 56Mb ( mijn vrouw haar telefoon ). Mega rekening tot gevolg. Paar vragen;
- Hoe kan zoiets?
- Is dit uberhaupt mogelijk om om de 3 minuten 56 Mb verbruik te hebben?
- Kan ik een Mb grens per maand instellen om zoiets te voorkomen?

Mvg, Nikk
icon

Beste antwoord door Jihane 28 November 2016, 14:57

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hoi,

Die blokjes van 56 MB moet als één sessie zien. Dat betekend dat er iets op de achtergrond bezig is en veel data verbruikt. Dat kan zijn het synchroniseren van je apps, het bijwerken van je apps of bijwerken van je telefoon toestel. Simyo heeft een blog geschreven waarin staat hoe je de telefoon kan instellen om dit te voorkomen.

Je 2e vraag is daarmee ook beantwoord, want ja dat is mogelijk.

Sommige toestellen hebben die mogelijk maar je schrijft niet welke telefoon je hebt. Er zijn echter ook apps zoals Onavo count. Advies stel je limiet in op 70 a 80%.
Bedankt voor de antwoorden Raytje.

Je kunt dus po de telefoon limiet instellen. Het is een Samsung S6. Is het niet mogelijk om dit op je miijnsimyo ( ook ) te doen?

Hoge verbruik is waarschijnlijk gekomen doordat de kinderen er mee hebben gespeeld. Is het mogelijk om bij Simyo de zaak te bekijken en te schikken oid? Normaal nooit over de 1000Mb limiet per maand en nu een rekening van 226 euro.

Mvg, Nikk
Reputatie 5
Badge +6
Hey Nikk,

wat vervelend, maar ik denk dat de Simyo moderators wel een aangename oplossing met je zullen bedenken.
Voor nu is het verstandig om een limiet in te stellen op je telefoon.

kijk op http://www.androidauthority.com/set-mobile-data-limit-android-phone-647002/
hoe je dat moet doen, simpel:
instellingen>datagebruik en zet de limiet dan op de gewenste hoogte ik zou 800 Mb aanraden.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nikk,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat het niet helemaal duidelijk is waar het internetverbruik vandaan kwam! Zoals Raytje al aangaf, wordt al je internetverbruik opgedeeld in blokjes van ongeveer 60 MB. Als ik bijvoorbeeld 200 MB verbruik, dan wordt dat weergegeven als 3 blokjes van ongeveer 60 MB, en dan nog een los blokje met de overgebleven 20 MB. Dat is dus geen fout, maar slechts een kwestie van weergave. Geen zorgen dus, wat dat betreft.

Natuurlijk is dat helemaal niet waar het om gaat! Het gaat jou uiteraard vooral om de bijbehorende kosten. Ik zie dat je hierover contact hebt gehad met mijn collega, via e-mail. Hij heeft jou een datacoulance aangeboden 🙂 Dit houdt in dat wij je in deze kosten tegemoetkomen. In de e-mail hierover vind je alle details terug.

Om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt, kun je een aantal dingen doen. Het is belangrijk om je dataverbruik goed in de gaten te houden via Mijn Simyo. Wist je ook dat je sms'jes krijgt als je op 80% en als je op 100% van je databundel zit? Zodra je zo'n sms-bericht krijgt, kun je ervoor kiezen om je internetverbinding uit te zetten of om extra MB's (500 MB's voor € 5,-) bij te kopen. Ook de opties die Raytje en PaulH aandragen zijn zeer goed! Je zou via je telefoonsysteem een datalimiet kunnen instellen om ervoor te zorgen dat je niet buiten je bundel kunt internetten. Ik raad je ook aan om dit blog door te lezen, want je kunt daar lezen hoe je erachter komt welke apps de dataslurpers waren. Handige informatie!

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Raytje en PaulH, dank voor de reacties heren!

Groetjes,
Jihane
Ja iedereen nog bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan namens mijn collega Nikk!

Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden :D

Groetjes,
Sean
Sean,

Wil eigenlijk dat verbruik buiten bundel niet mogelijk is. Kan dat op mijn account worden ingesteld?

Mvg, Nikk
Nee daarom adviseerde wij dit via je telefoon in te stellen of via een externe app zoals Onavo Count.
Ok, bedankt wederom
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Nikk.

Een dataplafond instellen is helaas niet mogelijk. Ik hoop dat je iets hebt aan de app die Raytje aanraadt.

Daarnaast blijft het belangrijk dat je de waarschuwingsberichten goed in de gaten houdt. Zodra je de 100% waarschuwing ontvangt kun je zelf de internetoptie uitzetten via Mijn Simyo >Instellingen >Netwerkinstellingen.

Groetjes,
Sean

@Raytje, ook namens mij bedankt!

Reageer