.

Beantwoord

Vreemd dataverbruik iPhone 6s iOS 9.1. Komt het door mijn Exchange account?

  • 26 October 2015
  • 6 reacties
  • 1658 Bekeken

Ik heb sinds een paar dagen een vreemd dataverbruik op mijn iPhone 6s.

Wifi-assist staat uit. Heb het idee dat het mijn Exchange account is, want deze toonde in de Instellingen wel een heel hoog verbruik. Hoewel ik Afbeeldingen laden uit heb staan. Heb mijn resterende bundel er in 5 minuten doorgejaagd.

Wat opvalt is dat het identieke groottes zijn qua data per minuut. Ongeveer 58,60MB per regel. Is dit altijd zo?

icon

Beste antwoord door Isene 26 October 2015, 19:02

Bekijk originele reactie

6 reacties

Dit kan zomaar duiden op een software / firmware update van de telefoon. Dat zijn namelijk grote bestanden en worden inderdaad als kleinere gelijkmatige pakketten op het overzicht gezet. Als je ze allemaal op telt dan kom je op een grote tussen de 300 en 700 MB.

Het advies is om updates (Apps, telefoon en firmware) en het synchroniseren dan ook alleen maar via wifi, met data uit, te doen en dat dit alleen maar mag met een akkoord van jou.

Zo hou je de controle over wat er binnen komt maar ook over je verbruik
Hmmm,

Er staat geen update klaar en zit ook op de laatste versie van iOS. Heb de opties van updates en dergelijke ook allemaal op uit staan.

Het verbruik zat in de Exchange account. Heel vreemd, ik heb de Exchange opnieuw ingesteld en hoop dat dit helpt.

Maar de pakketgrootte is dus wel logisch, het betekent gewoon dat er veel data in één keer binnenkomt.
Badge +2
Hmmm,

Er staat geen update klaar en zit ook op de laatste versie van iOS. Heb de opties van updates en dergelijke ook allemaal op uit staan.

Het verbruik zat in de Exchange account. Heel vreemd, ik heb de Exchange opnieuw ingesteld en hoop dat dit helpt.

Maar de pakketgrootte is dus wel logisch, het betekent gewoon dat er veel data in één keer binnenkomt.


Exchange heeft een "leuke" bug, wanneer je mailbox op je telefoon op zijn max zit blijf hij syncen (wat er voor zorgt dat je continu data aan slurpen bent op de achtergrond) totdat je de mailbox leegmaakt of je Exchange koppeling opnieuw ingesteld.
Dit komt ook voor op Android (eigen ervaring), maar heeft niets te maken met de telefoon maar de manier van instellen op de Exchange server. De volle box van de telefoon zorgt er ook voor dat alle bijlages en agenda afspraken steeds opnieuw gesynct worden...
Op een IPhone zou je dan een HTTP 500 error moeten krijgen, en dat geeft aan de je je Exchange keer volledig in moet laden 😃
Ah, dat klinkt niet best. Hoe los ik dit op? Ik heb Exchange dus al opnieuw ingesteld.
Badge +2
Ah, dat klinkt niet best. Hoe los ik dit op? Ik heb Exchange dus al opnieuw ingesteld.

Dit zijn vooral instellingen op de exchange server zelf zover ik weet.

Wat je eventueel op je telefoon kunt doen (werkt op android):

*In plaats van Push (wanneer er iets veranderd of je een mail krijgt wordt direct geprobeerd deze op te halen) naar een interval te zetten van bijvoorbeeld een uur (kijkt dan elk uur of er mail is)

* Je mailbox op de telefoon zo instellen dat je alleen de mails ziet van bijvoorbeeld de laatste 2/3 weken, dit zorgt er voor dat deze niet volloopt.

*Wanneer je bijvoorbeeld (ik neem aan voor je werk) je wachtwoord veranderd doe dit dan ook direct in je telefoon, anders is er ook kans dat hij blijft syncen. (Dit gebeurt af en toe, nog niet direct een reden voor te vinden)


Hopelijk heb ik je hier iets mee kunnen helpen:D Ik ben geen medewerker van simyo, maar spreek vooral uit ervaringen binnen de IT wereld 🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi frankpaul1,

Zo te zien word je al goed geholpen door Raytje en Isene (waarvoor dank!). Het is inderdaad verstandig dat je gauw de oorzaak van dit verbruik vindt. Laat je ons weten of de reactie van Isene heeft geholpen?

Groetjes, Tiury

Reageer