.

Beantwoord

Vraag over internetverbruik

  • 1 June 2014
  • 6 reacties
  • 366 Bekeken

Badge +1
Waarom stopt mobiel internet niet als het (in mijn geval ) boven de 500mb komt ? Je bent bang om te internetten op deze manier .
icon

Beste antwoord door Ernst 3 June 2014, 15:26

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +1
184 mb over de bundel x 15 ct =
€ 27,60 . Daar vraag je toch niet om ?
Gewoon stoppen bij 500 mb !
Badge +1
En dat terwijl mijn ziggo verbruikers app zegt 0.75 mb over de bundel .
Ik snap niet wat hier aan de hand is .
Badge +1
Kan er die vertraging van 1 dag niet uitgehaald worden om het mb verbruik te tegistreren ?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Streetmate,

Het verbreken van de internet verbinding is iets dat mijns inziens niet zou passen bij Simyo. Simyo is een budget provider. Wij leggen veel verantwoordelijkheid bij de klanten zelf neer door ze bijna alles zelf te kunnen laten regelen en alles zelf te kunnen laten nakijken.
We hebben een heel uitgebreide eigen website, Mijn Simyo, en de Mijn Simyo app waar alles te regelen is en in te zien is.
Men bepaalt zelf wanneer je internet gebruikt, hoe groot je bundel is en wat voor contract je hebt.

Het zou dan niet passen om voor een klant te gaan beslissen wanneer de internetverbinding aan staat en wanneer deze uit gaat.

Gelukkig krijgt iedereen sinds deze maand wél exact op tijd een SMS als de internetbundel voor 50% en voor 100% verbruikt is, want goede voorlichting verdienen onze klanten ook.

Ik begrijp niet helemaal waarom je een app van een andere provider gebruikt om je bundel verbruik in de gaten te houden, we hebben namelijk zoals ik al eerder vermeldde, de Mijn Simyo app. Ook zijn er tal van datamonitors te krijgen waar we zelf erg goede ervaringen mee hebben. Onavo Count is daar een voorbeeld van, maar ook veel toestellen houden het zelf al bij.

Ik hoop dat ik je vraag zo goed heb kunnen beantwoorden.
Badge +1
Hou Ernst .
De data app
Van Ziggo is direkt aktueel en die van jullie
Zit ongeveer een dag in . En in een dag kan er veel
Gebeuren . gr Ad
Reputatie 5
Badge +11
Hi Streetmate,

Ik heb 'm er even bij gezocht, en de Ziggo app doet hetzelfde als bijvoorbeeld Onavo Count of de KPN MB Meter.
Deze meten het verbruik in je telefoon. Iets wat de meeste telefoons overigens zelf ook bijhouden. Het nadeel van zo'n app is dat niet altijd even accuraat is met de verdeling 3G-WiFi.
De Mijn Simyo app, en dan wel met z'n vertraging, laat exact zien wat er aan mobiele data is verbruikt. En dan ook exact wat er op je factuur zal komen te staan.

Officieel moet ik dan ook zeggen dat het gebruik van dit soort apps geschiedt op eigen risico.

Reageer