.

Beantwoord

Vraag: 300MB in 1 dag verbruikt, hoe kan dit?

  • 26 September 2014
  • 6 reacties
  • 809 Bekeken

Hi!

Ik heb een bundel van 1000 MB per maand, en kom daarmee altijd heel ruim uit. Meestal heb ik zelfs nog MBs over aan het einde van de maand.
De 24e heb ik gecheckt hoeveel MB ik nog over had en dat zat toen rond de 300. Een dag later kreeg ik een berichtje van Simyo dat ik mijn volledige internetbundel heb verbruikt.
Ik heb die dag niets bijzonders gedaan met mijn mobiel, geen grote updates o.i.d. geïnstalleerd, dus ik snap niet hoe ik 300 MB in 1 dag verbruikt kan hebben. Weet iemand hoe dit zou kunnen en of het wel klopt?
icon

Beste antwoord door Naomi 29 September 2014, 11:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb het zelfde probleem. Mijn datameter app op mijn telefoon geeft aan dat er niks verbruikt is. Erg vreemd. Simyo?
@ Shelley

Wat er precies bij jou gebeurt is kan niemand vertellen, geen moderator // forumlid.
Om dit soort vragen te beantwoorden mocht het zich ooit nog eens voordoen, raad ik je aan om een data manager te gebruiken.

@Shelly en Synton (over welke datameter heb jij het?)
Bij gebruik van wifi ook.... zet mobiele netwerken aan alleen indien nodig.
  • My Data Manager / Onavo Count geven niet alleen een stuk bescherming, je krijgt ook te zien welke apps bijvoorbeeld actief zijn geweest.
  • 3G Watchdog is ook erg goed, maar geeft geen beeld welke apps actief zijn geweest.
De rest laat ik aan Simyo, een moderator dus. (dit was mijn advies)
Lees ook even dit door zou ik zeggen.  https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Groet,
Friesian
@ Shelley

Wat er precies bij jou gebeurt is kan niemand vertellen, geen moderator // forumlid.
Om dit soort vragen te beantwoorden mocht het zich ooit nog eens voordoen, raad ik je aan om een data manager te gebruiken.

@Shelly en Synton (over welke datameter heb jij het?)
Bij gebruik van wifi ook.... zet mobiele netwerken aan alleen indien nodig.
  • My Data Manager / Onavo Count geven niet alleen een stuk bescherming, je krijgt ook te zien welke apps bijvoorbeeld actief zijn geweest.
  • 3G Watchdog is ook erg goed, maar geeft geen beeld welke apps actief zijn geweest.
De rest laat ik aan Simyo, een moderator dus. (dit was mijn advies)
Lees ook even dit door zou ik zeggen.  https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Groet,
Friesian


Ik heb het over de datameter die standaard in android zit, daar kun je ook zien welke apps de data verbruiken. Ook weet ik heel goed hoe ik mijn dataverbruik in toom moet houden, toch bedankt  voor de link. Ik krijg een beetje het idee dat er bij Simyo zomaar internet tegoed in rook opgaat.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Shelley en Synton, welkom op het forum van Simyo!

Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Internet. Andere forumgebruikers kunnen je topic op deze manier sneller terugvinden :o

Ik begrijp dat het verwarrend kan zijn als je op Mijn Simyo zag staan dat je nog veel Mb’s over had. En dat je op dezelfde dag zag dat je opeens geen Mb’s meer had. Je verbruik op Mijn Simyo wordt een paar keer op een dag bijgewerkt. De laatste paar dagen was er een grotere vertraging dan anders op Mijn Simyo. Voor meer informatie kan je in dit topic kijken 🙂 Je verbruikt wordt nu weer normaal bijgewerkt.

Op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik kan je zien hoeveel Mb je op een dag hebt gebruikt. Ook ontvang je van ons een sms wanneer je internetbundel 100 % is verbruikt. De sms wordt realtime gestuurd. Dit betekent dat je op deze manier gelijk weet wanneer je geen Mb’s meer over hebt.

Misschien helpen de tips van Friesian om meer inzicht te krijgen in je verbruik. Synton, je vertelt dat je Android toestel standaard een datameter heeft. Het verbruik dat je datameter verwerkt kan afwijken van wat wij meten. Bij je datameter zie je ook staan 'het verbruik kan afwijken van wat je provider meet'. Deze melding wordt verplicht weergegeven. Je toestel meet je data namelijk op een andere manier, hierdoor worden sommige processen soms niet meegenomen. Simyo registreert je data meteen vanaf het netwerk.

Heb ik je vraag hiermee volledig beantwoord? :)

@Friesian; bedankt voor je reactie! Super dat je meedenkt.
@ Shelley

Wat er precies bij jou gebeurt is kan niemand vertellen, geen moderator // forumlid.
Om dit soort vragen te beantwoorden mocht het zich ooit nog eens voordoen, raad ik je aan om een data manager te gebruiken.

@Shelly en Synton (over welke datameter heb jij het?)
Bij gebruik van wifi ook.... zet mobiele netwerken aan alleen indien nodig.
  • My Data Manager / Onavo Count geven niet alleen een stuk bescherming, je krijgt ook te zien welke apps bijvoorbeeld actief zijn geweest.
  • 3G Watchdog is ook erg goed, maar geeft geen beeld welke apps actief zijn geweest.
De rest laat ik aan Simyo, een moderator dus. (dit was mijn advies)
Lees ook even dit door zou ik zeggen.  https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Groet,
Friesian


Ik heb het over de datameter die standaard in android zit, daar kun je ook zien welke apps de data verbruiken. Ook weet ik heel goed hoe ik mijn dataverbruik in toom moet houden, toch bedankt  voor de link. Ik krijg een beetje het idee dat er bij Simyo zomaar internet tegoed in rook opgaat.


Dit vermoed ik dus ook. De klantenservice weet mij al helemaal niet te helpen, die blijven me maar een ongerelateerd antwoord terug sturen. 

@ Naomi, bedankt voor je reactie. Op dat moment gaf de website echter aan bijgewerkt te zijn op het moment dat ik keek. Een dag later gaf hij 0MBs aan en kreeg ik de sms. Het blijft mij raar in de oren klinken allemaal. Er was duidelijk geen storing op dat moment namelijk.
Toch bedankt. 
Reputatie 5
Badge +11
Hi Shelley,

Er was duidelijk geen storing op dat moment namelijk.

Er was wel degelijk een storing, exact zoals -Naomi aangaf. Alleen was deze niet te zien voor klanten op Mijn Simyo. De gegevens die we binnenkregen werden netjes verwerkt, alleen kregen we maar een klein deel binnen :(
Klanten zagen dus niets bijzonders, behalve dat het leek alsof ze minder MB's hadden verbruikt dan werkelijk.

Reageer