.

Beantwoord

Videobellen

  • 31 May 2013
  • 4 reacties
  • 621 Bekeken

Badge
Hallo allemaal. Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon (Samsung Galaxy Xcover 2 GT-S7710) en die biedt ook videobellen aan bij de contactgegevens.
Nu is mijn vraag: waar gaat dit verkeer langs? Via de belbundel of is het dataverkeer? En wat zijn de kosten hiervan? Als het dataverkeer is is het dan gratis via de wifi verbinding? Nou ja, da's wel wat meer dan een vraag maar ik zou het wel graag willen weten om niet voor onverwachte kosten komen te staan.
icon

Beste antwoord door de leon 2 June 2013, 13:40

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Met welk programma videobel je?
Reputatie 7
Badge +9

Nu is mijn vraag: waar gaat dit verkeer langs? Via de belbundel of is het dataverkeer? En wat zijn de kosten hiervan? Als het dataverkeer is is het dan gratis via de wifi verbinding?


Het is sowieso dataverkeer. Ik lees niet dat je een internetbundel hebt, je hebt het alleen over je belbundel. De internetsnelheid is dermate langzaam, dat er van videobellen niet veel terecht komt. verwacht ik...:rolleyes:
Dataverkeer via WiFi kost je niets. Ja, je hebt natuurlijk wel de kosten van je abonnement bij je internetprovider...:p

Over videobellen gesproken; ik weet niet of Samsung zoiets moois heeft als FaceTime van Apple? Kwalitatief heel goed. Kan geen Skype tegenop. 
Badge

Nu is mijn vraag: waar gaat dit verkeer langs? Via de belbundel of is het dataverkeer? En wat zijn de kosten hiervan? Als het dataverkeer is is het dan gratis via de wifi verbinding?


Het is sowieso dataverkeer. Ik lees niet dat je een internetbundel hebt, je hebt het alleen over je belbundel. De internetsnelheid is dermate langzaam, dat er van videobellen niet veel terecht komt. verwacht ik...:rolleyes:
Dataverkeer via WiFi kost je niets. Ja, je hebt natuurlijk wel de kosten van je abonnement bij je internetprovider...:p

Over videobellen gesproken; ik weet niet of Samsung zoiets moois heeft als FaceTime van Apple? Kwalitatief heel goed. Kan geen Skype tegenop. 


Dank voor je antwoord. Ja, ik heb wel een internetbundel maar een testgesprek was via wifi.
Verder weet ik niet hoe de software heet of wie het gemaakt heeft. Het is een standaard optie als ik een contact openklik. Ik kan bellen, een bericht versturen (sms) of videobellen.
Nou ja, ik weet genoeg en wat mij betreft is het beantwoord. Nogmaals dank.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Prikkebeen,

Videobellen gaat inderdaad via een internetverbinding zoals de leon aangeeft. Je moet er wel rekening mee houden dat dit veel mb's kan kosten.

Groetjes,

Alex

Reageer