.

Beantwoord

Verschil(len) Simyo.nl/Simyo.de - internet buitenland

  • 13 September 2012
  • 4 reacties
  • 427 Bekeken

Reputatie 7
Hallo,

Nadat mijn vrouw al weer enige tijd gebruik maakt van bellen en internetten met Simyo ben ik recent ook overgestapt. Dit tot nu toe naar tevredenheid. Het netwerk van KPN voelt stabieler aan als het netwerk van mijn vorige provider, Vodafone.

Omdat Simyo (NL) gebruik maakt van het netwerk van KPN ging ik er altijd van uit dat Simyo daarom ook wel Nederlands zou zijn. Echter, niets is minder waar. Zo bestaat bijvoorbeeld ook Simyo.de (Duitsland). En wat mij dan direct opviel toen ik eenmaal op de site van onze oosterburen zat, was dat Simyo.de wél buitenlandse internetbundels aanbiedt (zie: http://www.simyo.de/tarif/ausland-tarifoptionen.html).

Ik kan geen genoegen nemen met de reacties en antwoorden van Simyo.nl die ik op dit forum lees als: Nee, Simyo(.nl) biedt geen mogelijkheid tot internetten in het buitenland. Ik vind dit heel erg kortaf en kort door de bocht. Misschien is het niet anders, maar dan zie ik een dergelijke reactie graag onderbouwd. Waarom kan (of wil?) Simyo.nl dit niet voor elkaar krijgen? Wordt er misschien wel aan gewerkt? Wat zijn de mogelijkheden op korte/lange termijn?

Wil iemand (van Simyo.nl) hier een duidelijke en onderbouwde reactie op geven?

Bij voorbaat hartelijke dank.
icon

Beste antwoord door Arie 14 September 2012, 16:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +2
Beste RicoK,

Als eerst is het fijn om te horen dat je zo te spreken bent over Simyo.

Het klopt dat er binnen Europa meerdere Simyo's zijn. Echter staan wij volledig los van de buitenlandse Simyo providers. Het is niet zo dat er één grote overkoepelende provider is waar alle Simyo's onder vallen. Wij vallen onder KPN.

In het begin van Simyo Nederland hebben wij voornamelijk gefocust op het goedkoop bellen binnen Nederland. Toen der tijd hebben wij er voor gekozen om internet in het buitenland niet mogelijk te maken omdat dit gepaard gaat met hoge kosten.

Tegenwoordig biedt bijna elke provider dit aan. Wij merken dat er bij ons de laatste tijd ook steeds meer vraag is naar internet in het buitenland. Wij zijn er ook mee bezig om dit ook aan te bieden. Echter kunnen wij nog niet aangeven binnen welk termijn dit bij ons mogelijk zal zijn. Zodra dit mogelijk is zullen wij al onze klanten via meerdere kanalen (mail, forum, twitter en facebook) hiervan op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Reputatie 7
Beste Arie,

Bedankt voor deze reactie!

Fijn om te horen dat Simyo er mee bezig is. Het is toch ook niet meer van deze tijd om geen internet in het buitenland aan te bieden...?? :)
Het is net als 'vroeger' toen het buitenlandbellen opkwam. Hier hadden ook niet alle providers evenveel 'haast' mee..........

Ik hoop dat Simyo het internetten in het buitenland hoog bovenaan een priolijst kan plaatsten indien dit nog niet is gebeurd en dat de gebruikers spoedig van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken. En dit natuurlijk tegen de aantrekkelijke Simyo-tarieven.....:rolleyes:

NB Is het niet handig, want ik begrijp en ik lees, dat veel vragen worden gesteld over de mogelijkheid tot internet in het buitenland, om hiervan een 'sticky' te maken bovenaan de betreffende forumpagina en misschien zelfs op de website? Dit om te voorkomen dat veel dezelfde vragen met een zelfde antwoord moeten worden beantwoord.
Badge +2
Beste RicoK,

Het klopt inderdaad dat het bijna onmogelijk is om deze tijd zonder internet te zitten. Zojuist heb ik te horen gekregen dat wij proberen dit begin 2013 aan te bieden. Echter is nog geen exacte datum bekend. Zodra dit bekend is zullen wij een 'sticky' topic aanmaken met de datum vanaf wanneer dit beschikbaar is. Uiteraard zullen wij dit ook via de site corresponderen.

Groetjes,

Arie
Reputatie 7
Bedankt voor dit bericht!

Ik kijk er naar uit.

Reageer