.

Beantwoord

Verbruik zonder bundel


  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Hallo,

Ik heb mij op 14-06-2014 via de webshopwinkel (vriendendeal) van Tineke Smit-Jonkman aangemeld als Simyo klant voor 300 belminuten/sms (1 jaar) voor EUR 6,-- per maand. Nu zie ik tot mijn verbazing dat er in mijn account staat: Internetverbruik bijgewerkt t/m: 18-06-2014 16:46:10. (?)

Hoe kan dit? ik heb helemaal geen internet besteld en ook niet verbruikt. Ik vind dit zeer vreemd! Ik had eerst een ander telefoonnummer tvan Simyo toegewezen gekregen: 06********. Op aanraden van Simyo (na telefonisch contact) heb ik hier niet mee gebeld en ben ook niet op WiFi geweest. WiFi is gratis internet. Tevens heb ik meteen vanaf 14-06-2014) alles wat met internet te maken heeft in mijn account op "uit" gezet in grijs (dit stond op "aan" in rood), dit heb ik ook gedaan met buitenland bellen etc. . Dit laatste was ook op advies van Simyo toen ik telefonisch contact heb gehad.
Voor de duidelijkheid: ik heb niet gebeld met mijn eigen telefoonnummer, maar met het nummer van mijn vrouw: 06********.

Graag wil ik hierover duidelijkheid ontvangen.
(P.S.: Dit is meteen al iets wat mij tegenstaat. Mochten jullie wel onterecht internetkosten in rekening brengen dan kunnen jullie er zeker van zijn dat ik na 1 jaar, hier zit ik dan helaas aan vast, mijn abonnement zal opzeggen en kunnen jullie helaas geen goede mond tot mond reclame van mij verwachten.)

Met vriendelijke groet,

Wijnhold Smit.
icon

Beste antwoord door Scotsman 29 June 2014, 11:40

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge
Beste

Simyo gaat uit van maandelijkse uitkering van data en bel min.
Uw abonnement gaat dan in op de 18de en dit is dan de reden dat internet  en bel minuten zijn aangepast (Minder) u betaald dan ook minder en niet het volledige bedrag.

Dit is waarschijnlijk ook dat u nu denkt dat u verbruikt heeft maar het is gewoon bijgesteld.


U heeft het over bellen wat u niet heeft gedaan is dit ook te zien op uw factuur?


Mvg

Alex



P.s ik ben geen medewerker maar gewoon een klant maar ik probeer mee te denken
Van:  Wijnhold Smit (************@hotmail.com)
Verzonden:  zondag 29 juni 2014 11:09:45
Aan:  Simyo Forum (webcare@simyo.nl)
Hallo Alex,

Ik wil hierop nog even reageren.

Ten eerste is mijn abonnement ingegaan op 24-06-2014 en ten tweede heb ik helemaal geen internet besteld! Ik heb alleen een bundel van 300 belminuten/sms.
Hoe kan ik dan in hemelsnaam internet kosten maken?

Wijnhold Smit.
Badge
Beste Wijnhold

Waarschijnlijk zit de fout dan dat u perongeluk de internet bundel heeft mee besteld misschien over het hoofd gezien?.
Wat u dan het beste kan doen is morgen even naar simyo bellen 1200 (Gratis) hun kunnen naar uw pakket kijken waarschijnlijk zit deze er dan wel bij.


Mvg

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Dat denk ik ook.
Bij Simyo is het zo dat je helemaal geen internet "besteld" hoeft te hebben om toch te kunnen internetten. Alle abonnementen komen met de mogelijkheid voor bellen, sms'sen en internetten ingebouwd. Het verschil tussen de diverse abonnementen zit hem in het aantal belminuten/smsjes die je per maand voor een bepaald bedrag mag verbruiken tegen een vast bedrag. Daarboven treedt er automatisch een zogenaamd buiten-bundel tarief in werking. Er bestaat wel de mogelijkheid om de ingebouwde mogelijkheid om te kunnen internetten helemaal uit te zetten. Dat doe je op Mijn Simyo. Daarmee creeer je dus een abonnement wat uitsluitend bellen en sms'sen omvat. Maar daarvoor moet je zelf even actie ondernemen want bij een nieuw abonnement staat internet standaard aan.

Het uitzetten van internet op Mijn Simyo wordt door Simyo geregistreerd (tot op de minuut nauwkeurig), dus zouden zij kunnen bevestigen of dit inderdaad is gebeurd en wanneer. Als internet inderdaad is uitgezet door de klant en er daarna toch mobiel internetverbruik in rekening is gebracht, dan zal Simyo erkennen dat dit niet had mogen gebeuren, en worden de onterechte kosten vergoed. Simyo staat er om bekend dat ze uitermate coulant omgaan met klanten wanneer het duidelijk is dat Simyo een vergissing heeft gemaakt. Het dreigen met opstappen en het verspreiden van geen goede mond tot mond reklame heeft geen enkele zin!
Scotsman, 

Ik heb mijn internetbundel uit op "uit" gezet op 14-06-2014 toen ik mijn 300 belminuten/sms abonnement heb besteld! Ik wist hier al van omdat mijn vrouw ook Simyo klant is en daarom heb ik dit meteen al gedaan. Op 14-06-2014 heb ik dit abonnement via vriendendeal besteld en vanaf 14-06-2014 t/m 23-06-2014 heb ik een vervangend telefoonnummer gehad. Op 24-06-2014 is mijn oude  telefoonnummer overgezet. Omdat ik dus al van mijn vrouw wist dat ik alles beter meteen op "uit" kan zetten, heb ik dit dus meteen al op 14-06-2014 gedaan!
Scotsman,

Nog even een aanvulling:

Ik gebruik nooit internet op mijn mobiele telefoon!

Gr.
Reputatie 7
Badge +9
Hier moet iemand van Simyo even naar kijken. Als blijkt dat de fout bij hun ligt dan zullen ze dat op passende wijze corrigeren, dat weet ik zeker. Morgen zijn de forum moderators weer hier, en is ook de klantenservice weer open.

Als je nooit van mobiel internet gebruik maakt dan kun je zoals gezegd het beste dit uitzetten op Mijn Simyo, dan heb je dus in feite een bel/sms abonnement zonder internet.
Inmiddels is het probleem opgelost. Het blijkt alleen maar EUR 0.01 internetverbruik te zijn wat waarschijnlijk is gebeurd tijdens het uit zetten van "internet op mobiel", "bellen naar het buitenland" en "bellen naar servicenummers" . Hoe precies weet ik niet maar het internetverbruik is dus maar EUR 0,01.
Dit had ook niet anders gekund omdat ik helemaal geen internet gebruik op mijn mobiel. Ik heb hierover contact opgenomen met Simyo op 30-06-2014 en gesproken met Elisabeth van Simyo (om ongeveer 09.00 uur 's ochtends) en later werd ik deze ochtend hierover nog terug gebeld door Marleen. Elisabeth en Marleen verzekerden mij allebei dat het internetverbruik EUR 0,01 was.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Leeuw, welkom op het Simyo forum.

Ik zie dat je al kennis hebt gemaakt met een paar andere gebruikers :)

Kan het misschien zijn dat je je simkaart tussen het moment van activeren en het uitzetten van de opties op Mijn Simyo die je noemt in een telefoon hebt gehad?
Juist op dát moment is dat beetje internet juist verbruikt, namelijk.
Je geeft zelf al aan dat je geen internet bundel hebt besteld, maar zoals Scotsman schrijft dien je ook de optie 'Internet op je mobiel' uit te zetten om er voor te zorgen dat je ook echt niet kunt internetten met een mobiele telefoon.
Je klikt bij het bestellen dan ook niet de internetbundel 'uit', maar klikt op '0' (nul).

Zoals je je instellingen nu hebt gezet is het verder onmogelijk te internetten met je Simyo simkaart. Ik hoop dat jouw tevredenheid over Simyo met behulp van alex32, Scotsman, Elisabeth en Marleen weer iets is opgekrikt.

Ik heb trouwens de telefoonnummers en je e-mailadres even weggehaald uit je reacties. Je hoeft die niet te plaatsen, we (moderators) zien ze aan je inloggegevens.
Hallo Ernst,

De opties van internet bij de bestelling op 14-06-2014 heb ik inderdaad meteen op 0 gezet zodat ik alleen 300 belminuten/sms heb besteld. Ik heb dit samen met mijn vrouw gedaan die al lang Simyo klant is, dus zij wist al hoe dit werkt. Wat je zegt over activeren en uitzetten van de opties: "Kan het misschien zijn dat je je simkaart tussen het moment van activeren en het uitzetten van de opties op Mijn Simyo die je noemt in een telefoon hebt gehad?" kan iderdaad het geval wel zijn geweest. Maar ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met Elisabeth en Marleen en zij verzekerden mij allebei dat er maar EUR 0,01 internet is verbruikt. Ik internet inderdaad nooit op mijn mobiele telefoon.

Bedankt in ieder geval voor je reactie en het weghalen van privacygevoelige informatie en ik hoop dat ik een tevreden Simyo klant wordt!

P.s.: Marleen en Elisabeth zeiden  dat ook al de door mij verdiende EUR 10,-- was bijgeschreven op de eerstkomende factuur, en dat mijn vrouw die mij Simyo klant heeft gemaakt (Poedel hier op het forum) haar verdiende EUR 10,-- ook al op haar factuur heeft bijgeschreven gekregen. Ik ga er dan ook van uit dat dat inderdaad klopt.

Met vriendelijke groet,

Leeuw.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Leeuw,

Inderdaad, die €10 Vriendendeal korting is al verrekend met jouw en Poedels factuur ;)
Elisabeth en Marleen zijn ook toppers, hoor!

Reageer