.

Beantwoord

Verbruik internet & weergave op Mijn Simyo

  • 24 April 2014
  • 12 reacties
  • 613 Bekeken

Badge
Heb sinds 1 dag een Sim Only abonnement. Werkt allemaal prima. Heb nog wel de volgende vragen:
Op mijn simyo zie ik bij het internetverbruik wel het aantal data vermeld maar niet de duur van het gebruik. Is dat altijd?
Verder zie ik dat er vanochtend vroeg (terwijl ik nog sliep) 3x wat data is verbruikt. Hoe kan dit? Kan ik daar met mijn telefooninstelling iets aan doen?
Buiten bundel gebruik wordt, naar ik begrijp, vertraagd vermeld op mijn simyo. Hoe lang duurt dat gemiddeld? Is dat voor internetgebruik (whatsapp-berichten) en sms-jes hetzelfde?
icon

Beste antwoord door Kim 25 April 2014, 14:43

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hallo mariah.

Bij Dataverbruik zie je idd de hoeveelheid mb, niet de tijd omdat wanneer je bijvoorbeeld een site leest, je niet meer mb verbruikt.
Pas wanneer je een nieuwe site oproept gebruik je weer mb.

Ik wil je wel een paar tips geven.
Voor het geval je dat nog niet hebt.
Installeer een datamanager.... (3G watchdog, Onavo, My Datamanager, om wat voorbeelden te geven)
Schakel Mobiele netwerken alleen in indien nodig.
Bij wifi ook uit...

Dan je vraag over 's ochtends.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het bijwerken van apps.
Ik zal als voorbeeld geven Android.
(Samsung)

Bij Google play op bovenstaand tasje klikken,
totdat je ziet..... Mijn Apps, Instellingen.

Bij instellingen staat apps automatisch bijwerken.
Wijzig dit in Apps niet automatisch bijwerken.

Apps zou ik uitsluitend bij laten werken via wifi.

En hier vind je info over buiten bundelkosten.

Groet,
Friesian. :)

Laat wel ff weten of je vragen voldoende zijn beantwoord.
Badge +6
Heb sinds 1 dag een Sim Only abonnement. Werkt allemaal prima. Heb nog wel de volgende vragen:
Op mijn simyo zie ik bij het internetverbruik wel het aantal data vermeld maar niet de duur van het gebruik. Is dat altijd?
Verder zie ik dat er vanochtend vroeg (terwijl ik nog sliep) 3x wat data is verbruikt. Hoe kan dit? Kan ik daar met mijn telefooninstelling iets aan doen?
Buiten bundel gebruik wordt, naar ik begrijp, vertraagd vermeld op mijn simyo. Hoe lang duurt dat gemiddeld? Is dat voor internetgebruik (whatsapp-berichten) en sms-jes hetzelfde?


Hoi mariah,

Allereerst fijn dat je tot dusver tevreden bent over je Sim Only bij ons :)

Het klopt inderdaad wat Friesian aangeeft, je krijgt niet de duur van de verbinding te zien, maar de hoeveelheid, omdat het gaat om de hoeveelheid KB's die je hebt verbruikt, niet de duur van de verbinding :)

Dat je verbruik hebt gehad terwijl je sliep kan inderdaad gebeuren, omdat telefoons niet alleen dataverbruik hebben wanneer je er actief gebruik van maakt, maar ook zijn er bijvoorbeeld apps die op de achtergrond actief blijven, oftewel 'passief' verbruik.
Ik zou je willen aanraden deze pagina te raadplegen voor meer tips om je dataverbruik zelf in de gaten te kunnen houden.

Tot slot, verbruik (oftewel, zowel binnen als buiten je bundel) komt bij ons met een vertraging binnen via het netwerk en wordt daardoor inderdaad helaas met een vertraging weergegeven op Mijn Simyo. De verbruiksgegevens worden meerdere malen bijgewerkt op Mijn Simyo en doorgaans gebeurt dit voor internetverbruik en smsjes (en dus ook belminuten) gelijktijdig.

Heb ik hiermee je vragen beantwoord? :)

@Friesian, dankjewel voor het meedenken!
Badge
Hallo Kim,

Wat betreft het passieve gebruik kom ik er maar niet achter waar dit vandaan komt. Ik heb de Nokia E72, dus een al wat ouder toestel. Er zijn ook bijna geen apps die daarvoor geschikt zijn. Al die mooie apps van o.a. Google Play krijg ik niet geïnstalleerd.

Wat betreft de vertraging van vermelding van de verbruiksgegevens op mijn simyo bedoel ik in mijn geval whatsappen met iemand in het buitenland. Heb je enig idee hoe lang dit meestal is? Ik zit nu al op ruim 2 dagen.

Gr.
mariah
Hallo mariah.

Jouw nokia e72 draait op het symbian besturingssysteem.

Wat betreft leuke apps, hier vind je alle informatie.
En wat betreft apps die op de achtergrond bijgewerkt worden, dat kan o.a. whatsapp, facebook, youtube zijn om enkele voorbeelden te geven.
Apps die je installeert vallen onder jou verantwoording, dus ook de risico's bij installatie via pc.

Groet,
Friesian
@ Kim en mariah.

info over symbian.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi mariah,

Friesian heeft volgens mij al goede tips voor apps voor Symbian, dus ik stort me even op dit:
Wat betreft de vertraging van vermelding van de verbruiksgegevens op mijn simyo bedoel ik in mijn geval whatsappen met iemand in het buitenland. Heb je enig idee hoe lang dit meestal is? Ik zit nu al op ruim 2 dagen.


De verbruiksgegevens worden bijgewerkt wanneer er verbruik is geregistreerd en dat verbruik genoeg is om weer te geven.
In jouw geval is er wel verbruik geweest, maar gaat het tot nu toe om +/- 1,3 MB sinds 23 april.

Ik denk dus dat er te weinig was om weer te geven.
Badge
Hallo Friesian,

Dank voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp, kost het data om een site te openen maar maakt het niet uit hoe lang je door de diverse pagina's bladert. Als ik daarna weer een nieuwe site open, kost het ook weer data, enz. enz.
Wat betreft het bijwerken van apps. Ik heb zelf geen apps gedownload via Google Play. Ik kan ook nergens in mijn toestel iets vinden van apps niet automatisch bijwerken. Kom hier helaas niet mee verder.

Gr.
mariah
Badge
Hallo Ernst,

Bedankt voor je bericht. Ik ben gerustgesteld.

Gr.
mariah
Hallo Mariah.


Graag gedaan...

Dus als ik het goed begrijp, kost het data om een site te openen maar maakt het niet uit hoe lang je door de diverse pagina's bladert. Als ik daarna weer een nieuwe site open, kost het ook weer data, enz. enz..
**Ik zal dit forum als voorbeeld gebruiken.
Alles draait om upload, bijvoorbeeld je zoekt op google, je verstuurt een zoekopdracht.
Wat volgt is een download, je ontvangt de zoekresultaten.

Upload, download wordt weergegeven in bytes.
1 kb (kilobyte) zijn 1000 b. (bytes)
1 mb (megabyte)          =    1000 kb.
1 gb  (gigabyte)            =  1000 mb

Bij elke nieuwe pagina die je van Simyo forum oproept gebruik je data.
Het lezen van 1 pagina kost geen extra data.

Eenvoudig gezegd
Op een tafel liggen een aantal papieren die je moet doornemen.
Je zit aan een andere tafel, op een andere afdeling.

Je loopt naar die tafel, en weer terug.
Je verbruikt energie.

Lees dit even door.

En bij jou toestel handelt het om een type dat draait op symbian niet Android.
Nokia gebruikt geen google play Dan moet je denken aan Android.

Het besturingssysteem verschilt en dus ook de instellingen.
Maar ik zou daar niet te veel in rommelen.
Wat goed werkt, hoeft niet te worden veranderd.

Om een symbian te kennen moet je er een hebben, hetzelfde geldt voor android.

Bij Nokia gaat het om de Nokia store, geen google play.
Kijk naar
Meer apps in de Nokia store.

Bij Nokia is dat niet vergelijkbaar met Android.

Zoals je begrijpt zegt dat niets over je toestel, als die goed werkt.
Zou ik er niets aan veranderen.

Iets wat goed is moet je goed laten....

Groet,
Friesian.

Ik hoop dat het iets duidelijker is...
Reputatie 5
Badge +11
Hi mariah,

Heb je iets aan deze uitgebreide info van Friesian?
Badge
Bedankt voor de uitleg!
Reputatie 5
Badge +11
Bedankt voor de uitleg!

:rolleyes:

Reageer