.

Beantwoord

Toestel Samsung houdt in ruststand sinds kort de WiFi niet vast (thuis). Wat kan ik hier aan doen?

  • 17 August 2015
  • 4 reacties
  • 972 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb een samsung SM-G386F en sinds kort (na een vliegreis) houdt het toestel de WiFi thuis niet meer vast.Bij het aanzetten schakeld het toestel van 3G naar WiFi .Bij het gebruik blijft de WiFi verbinding wel instand.Ik heb de sim kaart er al een keer opnieuw in geplaatst en al een paar keer opnieuw opgestart zonder resultaat.
Weet iemand wat er mis kan zijn.
BVD.
icon

Beste antwoord door franswon 17 August 2015, 20:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede avond Broentje3, welkom op het Simyo-forum!

Hier vind je de instellingen WiFi voor de SM-G386F.

Ik weet niet of op jouw toestel ook de 'slimme netwerkwissel' zit, als deze aanstaat kiest het toestel voor de beste verbinding, dit kan de oorzaak zijn van het verliezen van je WiFi-verbinding.

Aanvulling: op pagina 82 van de handleiding staat de slimme netwerkwissel beschreven.

Op gebruikershandleiding.com zag ik dat ook andere mensen dit probleem hebben, een toestel-reset wordt aangeraden, maar er staat geen positieve reactie bij.
Ter aanvulling. Controleer bij Wi-Fi [geavanceerd] wi-Fi ingeschakeld laten tijdens slaapstand. Altijd.
Badge
Goedemorgen, bedankt voor jullie tips. De slaapstand stond verkeerd. Altijd is nu aangezet en werkt hij weer als vanouds. Nogmaals bedankt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Broentje3,

Wat goed om te horen dat de bovenstaande tips je hebben geholpen om je telefoon weer als vanouds in te stellen 🙂. Mocht je nog verdere vragen hebben, zien we je graag weer terug op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie tips, Franswon en Friesian!

Reageer