.

Beantwoord

Toch 3G internet buitenland?

  • 8 December 2012
  • 3 reacties
  • 506 Bekeken

Badge
Hoi,
Ik was pas geleden 3 dagen in Duitsland en tot mijn verbazing zag ik, met een app die mijn dataverkeer bijhoud, dat ik op de een of andere manier wel af en toe gebruikmaakte van een 3G netwerk terwijl ik mijn roaming heb uit staan en je zover ik weet met simyo sim only al helemaal geen 3G kunt gebruiken in het buitenland toch?! Daarnaast heb ik ook een ap op mijn telefoon staan waarmee ik mijn 3G internet kan uitzetten en dus alleen verbinding maak wanneer ik wil en daarmee heb ik 3G niet aangezet tijdens mijn verblijf in Duitsland.

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat ik blijkbaar toch 3G heb gebruikt zonder dat roaming aan stond en mijn 3G uit? Ja ik heb wifi gebruikt maar mijn app registreerd dat apart. Hoop niet dat ik straks ineens, naast de SMSjes die ik verstuurd heb, ook nog extra kosten moet betalen voor 3G in Duitsland terwijl dat niet eens zou moeten kunnen. 
icon

Beste antwoord door Alex 12 December 2012, 10:31

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik zou zeggen, dat die app daar fouten maakte. Ik denk niet dat simyo iets kan rekening voor eventueel verbruik in het buitenland. Er zijn geeneens tarieven voor data verbruik in het buitenland!
Badge
Ja dat zou kunnen maar de vorige keer dat ik in Duitsland was gaf die app aan dat ik niks gebruikte van 3G. En ik kreeg nu op een gegeven moment op mijn mobiel een melding dat data verkeer niet mogelijk was of iets dergelijks. Die melding heb ik de vorige keer ook niet gehad. Dus vandaar dat ik het nu even hier vraag hoe het zit. En als ik naar het Buitenland ga krijg ik ook altijd nog een bericht van HI prepaid, mijn vorige provider misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Geisha,

Als ik naar je verbruik kijk, is er geen internet verbruik geregistreerd in het buitenland. Ook zie ik geen verbruikskosten terug welke er op zouden kunnen duiden dat er internet verkeer via een buitenlandse provider heeft plaats gevonden. Ik zou me alleen nog kunnen bedenken dat je je wellicht op de grens van Duitsland en Nederland bevond en daardoor nog gewoon gebruik maakte van het Nederlandse KPN netwerk.

Groetjes,

Alex

Reageer