.

Beantwoord

Telefoon gebruiken als hotspot, er word gevraagd om een beveiligingssleutel. Wat is dit?

  • 15 August 2023
  • 7 reacties
  • 212 Bekeken

Ik wil mijn telefoon gebruiken als hotspot om met mijn laptop te internetten maar dan wordt er gevraagd naar een beveiligingssleutel. Waar kan ik die beveiligingssleutel vinden?

icon

Beste antwoord door Katana 15 August 2023, 19:21

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Als je een iPhone hebt kun je dit vinden bij instellingen Persoonlijke hotspot.

Zoniet geef dan je merk en type van je mobiel door misschien kan iemand anders je helpen.

Dank voor je reactie. Het betreft echter geen iphone maar een Samsung Galaxy A14 

Reputatie 5
Badge +5

In mijn Motorola (dus Android) vind ik hier de hotspot-instelllingen:

Instellingen / Netwerk en internet / Hotspot en tethering

Je kunt dan bij de hotspotinstellingen naam en wachtwoord instellen. Dat wachtwoord moet je dan op jouw laptop invoeren bij het maken van verbinding.

Reputatie 7

@Sjon LET OP! Als je laptop met je telefoon verbonden is, denkt deze dat deze met een regulier WiFi netwerk is verbonden. Hierdoor kan de laptop dus ongevraagd een automatische update van het een of ander binnen halen. Dit kan veel en snel dataverbruik tot gevolg hebben.

Dank  allen voor de reacties. Het is inmiddels gelukt om de beveiligingssleutel te vinden,

En ook bedankt voor de waarschuwing. Zit niet te wachten op ongevraagde updates die veel data verbruiken.

Reputatie 7

@Sjon succes ermee. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Sjon,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je goed bent geholpen door o.a. onze Forum Expert en onze Community leden. Thanks mannen @Ron H @RicoK @Katana @abj!

Ik hoef er zelf niks meer aan toe te voegen denk ik 😉. 

Groetjes,
Seren

Reageer