.

Beantwoord

Snelheid 3G

  • 25 February 2013
  • 2 reacties
  • 339 Bekeken

Goedemiddag,

Ik had eerst bundel van 500 MB, omdat ik erover heen ging heb ik dit in januari verhoogd naar 1000 MB.
Dus per 1 februari is dit ingegaan. Dit staat ook zo ingesteld als ik inlog op MijnSimyo, dus dat is goed gegaan.

Aan de eerste 500 MB verbruik merkte ik niets, dat was met 3G op mijn iPhone 5 lekker snel.

Echter, sinds een aantal dagen ben ik over de eerste 500 MB heen gegaan (heb nu nog ruim 400 van de 1000 MB over), en sindsdien lijkt het internet (ondanks dat mijn iPhone 3G nog steeds aangeeft) stukken trager. Het laden van allerlei apps duurt nu opeens minstens zo lang als wanneer je geen 3G gebruikt.

Dit is alléén wanneer ik niet op Wifi zit. Aan de toestelinstellingen of iets dergelijks kan het dus niet liggen.

Wel heb ik vaker gehoord dat als je "over je bundel" heen gaat, je internet trager wordt. Weet niet of dat bij deze provider ook zo is?
Hoewel ik nu niet over mijn huidige bundel heen ga (lijkt allemaal goed ingesteld als ik inlog op MijnSimyo), ging ik wel over mijn "oude bundel" heen, al zou dat natuurlijk niet horen te kloppen.

Kan het zo zijn dat er ergens bij Simyo nog iets niet goed is ingesteld? Zo ja, kan dit aangepast worden?
Zo nee, is er dan een andere verklaring voor?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Wayne 1 March 2013, 11:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum vwiersema,

Ik heb jouw aansluiting een reset op het netwerk gegeven. Zou je jouw toestel even uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en kunnen laten weten of het hierna weer optimaal werkt?
Reputatie 7

Wel heb ik vaker gehoord dat als je "over je bundel" heen gaat, je internet trager wordt. Weet niet of dat bij deze provider ook zo is?
Hoewel ik nu niet over mijn huidige bundel heen ga (lijkt allemaal goed ingesteld als ik inlog op MijnSimyo), ging ik wel over mijn "oude bundel" heen, al zou dat natuurlijk niet horen te kloppen.


Bij Simyo wordt de snelheid buiten de bundel niet trager. Je kunt gewoon met dezelfde snelheid data blijven gebruiken. En dit dus tegen de buiten-bundel-tarieven....... Opletten dus. Of een grotere databundel gaan afnemen. En dan nog steeds blijven opletten natuurlijk.

Reageer