.

Beantwoord

Sinds update geen 4g dekking meer. Hoe komt dat?

  • 19 May 2015
  • 4 reacties
  • 756 Bekeken

Sind het bericht van onderhoud aan het 4g netwerk en het verzoek om je telefoon opnieuw op te starten, heb ik vrijwel nergens meer 4g dekking met mijn iphone 5s.
icon

Beste antwoord door MichD 19 May 2015, 23:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +1
Ik heb een HTC One (M7) en lijk hetzelfde probleem te hebben. Aantal dagen na de mail over de verhoging nog nergens last van, maar zie nu eigenlijk alleen nog maar 3G/H in mijn taakbalk staan. Diverse keren opnieuw laten opstarten zonder gewenst resultaat.
Reputatie 4
Badge +8
Beste trohde en ErikM1972,

De meeste Simyo klanten die de bundel "Flex 4G" bij hun abonnement hebben toegevoegd, hebben last van af en toe tot geen 4G dekking (zie ook overige topics op dit forum, onder het tabblad 4G )
Simyo is hiervan op de hoogte, zowel de technische als IT afdeling zijn met man en macht bezig dit probleem te verhelpen, al schijnt het een hardnekkig probleem te zijn.

Het steeds opnieuw opstarten van je smartphone of het laten restten van je simkaart heeft vrijwel geen effect, of helpt in sommige gevallen kortstondig (zoals ik zelf heb ervaren).
Ook het totaal wegvallen van de verbinding "geen service/ geen netwerk" kan in sommige gevallen ook voorkomen.

Het is nu aan Simyo, om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen, zodat alle klanten met "Flex 4G" gauw weer probleemloos gebruik kunnen maken van het 4G netwerk.
Hou het forum dus in de gaten, want via de topic "is er sprake van een 4g storing?" onder het kopje "4G", houdt moderator Ruud ons op de hoogte omtrent deze storing.
Badge +1
Hier nog 1, sinds 2 dagen 4g aangezet op mijn Samsung Galaxy S4 I9515 en heb meer 3g en H dan 4g.. (LTE)
vermoedelijk dus zelfde als bovenstaande melders.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi allemaal,

Zoals MichD al aangeeft, is er tijdens het overzetten naar 4G bij een aantal aansluitingen wat mis gegaan. We zijn er druk mee bezig om dit weer recht te zetten. Graag adviseer ik jullie om je internetinstellingen toch even opnieuw in te stellen, met behulp van deze tool. Dan weten we in elk geval dat de telefoon goed staat ingesteld, voor het geval we straks alle aansluitingen hebben gerepareerd.

Heb je helemaal geen internet? Dan kun je voor nu het beste eventjes 4G uitschakelen in je telefoon.

Groetjes, Tiury

Reageer