.

Beantwoord

Simkaart geactiveerd en binnen korte tijd door de internetbundel heen

  • 19 July 2013
  • 7 reacties
  • 567 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Gisteren 18-7-2013 bij Simyo gestart, SIm-kaart geactiveerd en vandaag 19-7 bericht dat ik door internetbundel heen ben. Heb bundel van 500MB p/mnd en heb dus pro rata bij start ongeveer 230-240 MB gekregen. Ben niet allen door deze MB's heen maar moet ook al EUR 16,= gaan bijbetalen. Ben me echt rot geschrokken!! Bij oude provider in 2 jaar nimmer over 500MB p/mnd heengegaan , sterker nog bij lange na niet eens gehaald. Tis nu vrijdag en kan er pas maandag achteraan. Iemand enig idee wat hier aan de hand is.
icon

Beste antwoord door erickiel 19 July 2013, 22:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +1
Dat klopt wel als je halverwege de maand bij simyo komt krijg je ook maar de helft van je bundel, en internet gaat hard
Beste Erickiel, we praten hier over binnen 24 uur nadat SIM geactiveerd is en er midden in de nacht 4x om de paar uur exact 60mb is berekend. Vanavond om 18.32u tegelijk 2 mailtjes gehad dat er 75%, resp. 100% van bundel verbruikt is. En er reeds vanmiddag tot 13.42u al EUR 16,99 in rekening gebracht. volgens verbruik op Mijn Simyo. Fijne eerste dag bij Simyo. Volgens mij wordt hier iemand slapend rijk, maar wel terwijl ik slaap. Dit gaat toch nergens over.
Badge +1
Ik snap je helemaal weet niet wat voor toestel je hebt, maar er zijn apps waarmee je precies kan zien wat je verbruik is heb dit nu voor me iPhone en werkt prima loopt gelijk aan wat mijn provider aangeeft,
Onavo Count (beschikbaar voor iOS en Android) is het programma wat ik hiervoor gebruik
en lees dit stukje eens door van Alex
Badge +6
Hoi Jdms,

Vervelend om te horen dat je zo snel al door je internetbundel heen bent. Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker.
Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

In de link die Erickiel heeft geplaatst kan je lezen wat er op je toestel voor veel gebruik van het internet kan zorgen. Wil je nu geen gebruik meer maken van het internet via het mobiele netwerk dan raad ik je aan om via je persoonlijke pagina de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uit te zetten. Wanneer je deze optie uitzet dan kan je alleen gebruik maken van het internet via WIFI.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Badge
Ik ook net een week bij SIMYO (overgestapt van Vodafone.)  Daar kwam ik amper over de 400 mb heen (hoe goed ik mijn best ook deed) en 200 belminuten gingen ook nooit op. Gekozen voor 500 mb en 200 min/sms . Werkelijk bizar hoe snel je hier  door je MB 's gaat. Ik gebruik geen twitter, facebook of whatsapp.

De mb's  vliegen om me oren. Sync staat uit  daar kan het ook niet aan liggen. Dit is niet leuk meer. Het ergste vind ik wel dat ik geen vertrouwen heb  in  het verbruik. (zelfs als ik de telefoon een avond niet aanraak...bingo weer 10 mb weg) bij mijn vorige provider in geen twee jaar meegemaakt.

Hier slaat SIMYO gewoon keihard een slaatje uit. Over een jaar ben ik weer weg. Bereik en snelheid vind ik  trouwens wel heel goed van SIMYO
Reputatie 7
Badge +9
Onavo Count is een app die je vertelt welke apps de afgelopen 30 dagen data hebben gedownload. Niet dat je daar rechten aan kunt ontlenen als je bij Simyo navraag doet omtrent je gebruik (ze gaan uitsluitend uit van hun eigen meetgegevens wanneer ze je een faktuur sturen) maar toch kan het verhelderend zijn. Combineer Onavo Count met DataWiz dan weet je ook op welk moment van de dag en op welke lokatie de datadownload heeft plaatsgevonden.
Badge +6
Ik ook net een week bij SIMYO (overgestapt van Vodafone.)  Daar kwam ik amper over de 400 mb heen (hoe goed ik mijn best ook deed) en 200 belminuten gingen ook nooit op. Gekozen voor 500 mb en 200 min/sms . Werkelijk bizar hoe snel je hier  door je MB 's gaat. Ik gebruik geen twitter, facebook of whatsapp.

De mb's  vliegen om me oren. Sync staat uit  daar kan het ook niet aan liggen. Dit is niet leuk meer. Het ergste vind ik wel dat ik geen vertrouwen heb  in  het verbruik. (zelfs als ik de telefoon een avond niet aanraak...bingo weer 10 mb weg) bij mijn vorige provider in geen twee jaar meegemaakt.

Hier slaat SIMYO gewoon keihard een slaatje uit. Over een jaar ben ik weer weg. Bereik en snelheid vind ik  trouwens wel heel goed van SIMYO


Hoi Erik_,

Welkom op het forum!
Vervelend om te horen dat je zo snel door je MB's heen gaat.

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

In dit topic kan je lezen wat er voor veel gebruik van het internet kan zorgen op je toestel. Wellicht helpt de tip van Scotsman je.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken en je tip.

Reageer