.

Beantwoord

Prepaid simkaart in GPS tracker

  • 7 March 2014
  • 1 reactie
  • 4946 Bekeken

Ls,

Ik ben in het bezit van een pre-paid Simyo kaartje. Ik wil deze gaan gebruiken in een personal tracker (GPRS/GPS).
Nu weet ik dat veel prepaid SIM-kaarten geen internet in het buitenland ('roaming') hebben en dus geen P
GPRS ondersteunen.

Gemakshalve heb ik voor Simyo gekozen omdat deze bij vele GPS tracker webshops en dealers wordt aangeraden.

Heb ik hier echter wel goed aan gedaan en ondersteunt mijn sim kaart daadwerkelijk GPRS.

mvg

Bert
icon

Beste antwoord door Dries 10 March 2014, 09:41

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi HertogJan71,

Welkom op het forum :)

Wat ik je als eerst graag wil vertellen is dat onze simkaarten bedoeld zijn voor mobiele telefoons. Als je de simkaart gebruikt in een ander apparaat dan een mobiele telefoon en het werkt niet goed, kunnen wij je geen service bieden.

De simkaarten van Simyo ondersteunen allemaal GPRS (2G) en UMTS (3G). Met een prepaid aansluiting kun je niet internetten in het buitenland, met een sim only aansluiting kan dat dus wel.

Als je je prepaid simkaart in een GPS tracker plaatst, ga je data verbruiken. Hoeveel data dat is, weten wij niet. Wat ik wel zie is dat je geen databundel hebt. Als je geen databundel hebt, gebruik je data 'buiten de bundel' en dat is erg prijzig. Als je dus je prepaid simkaart in een GPS tracker wil doen, raad ik je aan om een databundel aan te schaffen en je dataverbruik heel goed in de gaten te houden op Mijn Simyo. Gebruik is op eigen risico.

Heb ik je het zo goed uitgelegd of heb je nog ergens vragen over?

Reageer