.

Beantwoord

Prepaid en Internet

  • 5 September 2013
  • 16 reacties
  • 1022 Bekeken

Hallo, ik ben nieuw hier, en ik wilde eens vragen hoe het zit met Internet via Simyo, op het moment heb ik prepaid met automatische opwaardering bij bereiken van 2 euro, kan ik nu ook Internet met zulk abonnement gebruiken?

Gr. H. Jansen
icon

Beste antwoord door MartijnR 5 September 2013, 19:57

Bekijk originele reactie

16 reacties

Kan best. Maar pas op bij automatisch opwaarderen. Heb zelf een iPhone4 en prepaid. Niemand weet nog de oorzaak (zijn nog aan zoeken) maar op een of andere manier ging mijn telefoon 3xperdag (uit zichzelf?) internet op. Elke dag tussen 500 kB en 3mB. Prepaid kost dat 0,10 euro per 100 kB. Was dus in drie weken zo'n 17 euro kwijt, zonder dat ik weet waarvoor en waarom.
Kortom: kan best, maar let wel op!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jansen48,

Je kan met prepaid gewoon internetten, maar zonder dag of maandbundel betaal je het pay-as-you-go tarief.
Dit tarief is €0,10 per 100kb.

Er zijn voor prepaid klanten ook dag- en maandbundels te koop. Het tarief daarvoor is

Dagbundel 20 MB  € 1,- voor 24 uur
Maandbundel 100 MB  € 4,- voor 30 dagen
Maandbundel 250 MB  € 7,- voor 30 dagen

Let er wel op dat buiten de bundel aanzienlijk duurder is.

Meer informatie vindt je hier: http://www.simyo.nl/tarieven/prepaid

p.s. je zou denk ik beter een abonnement kunnen afsluiten als je internet erbij neemt. De tarieven zijn behoorlijk scherp !

mvg,
Martijn
Heb afgelopen week een mobiele internetbundel gekocht voor € 4,00, maar heb geen sms of mail ontvangen en kan nu dus ook geen gebruik maken van mobiel internet. Iemand de oplossing ?
@ Martijn, ik zal eens over het abo nadenken, bedankt voor het snelle antwoorden.

Gr. H. Jansen
Reputatie 7
Badge +9
maar op een of andere manier ging mijn telefoon 3xperdag (uit zichzelf?) internet op. Elke dag tussen 500 kB en 3mB. P!

Dat verbruik heb ik ook per dag. En is voor een iPhone niet uitzonderlijk. Installeer goede data verbruiks apps is de tip.

@jansen048; en de internetsnelheden bij een abonnement zijn ook hoger dan die van de internetbundels bij prepaid.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jansen48,

Je kan met prepaid gewoon internetten, maar zonder dag of maandbundel betaal je het pay-as-you-go tarief.
Dit tarief is €0,10 per 100kb.

Er zijn voor prepaid klanten ook dag- en maandbundels te koop. Het tarief daarvoor is

Dagbundel 20 MB  € 1,- voor 24 uur
Maandbundel 100 MB  € 4,- voor 30 dagen
Maandbundel 250 MB  € 7,- voor 30 dagen

Let er wel op dat buiten de bundel aanzienlijk duurder is.

Meer informatie vindt je hier: http://www.simyo.nl/tarieven/prepaid

p.s. je zou denk ik beter een abonnement kunnen afsluiten als je internet erbij neemt. De tarieven zijn behoorlijk scherp !

mvg,
Martijn


Wat kan ik hier nou nog aan toevoegen? Dank voor de uitleg, Martijn®!
Reputatie 5
Badge +11
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik wilde eens vragen hoe het zit met Internet via Simyo, op het moment heb ik prepaid met automatische opwaardering bij bereiken van 2 euro, kan ik nu ook Internet met zulk abonnement gebruiken?

Gr. H. Jansen


Hoi jansen048, welkom op het Simyo Forum :D

Alles wat ik je had kunnen vertellen, heeft Martijn® al verteld!
Reputatie 5
Badge +11
Heb afgelopen week een mobiele internetbundel gekocht voor € 4,00, maar heb geen sms of mail ontvangen en kan nu dus ook geen gebruik maken van mobiel internet. Iemand de oplossing ?

Hoi Oketting, ook voor jou geldt: welkom op ons forum!

Inmiddels krijgen niet meer alle toestellen standaard de instellingen voor mobiel internet toegestuurd. Je kunt zelf proberen deze op te vragen door een SMS met de tekst 'JA' te sturen naar het nummer 1300. Als je dan berichten terugkrijgt, dien je die te accepteren of op te slaan, naar gelang je telefoon aangeeft wat je moet doen om te bevestigen in ieder geval.

Mocht je nou niets terugkrijgen, wacht dan niet tot je de spreekwoordelijke ons weegt, maar duik nog even op het forum en zoek op 'internet instellingen [typ hier wat voor toestel je hebt]'. Je krijgt dan een aantal hits, waarvan je de best passende kunt kiezen om vervolgens je telefoon handmatig mee in te stellen.

Ă“f je vertelt gewoon hier welk toestel je hebt, en dan wordt er vanzelf een reactie van een forum expert, een moderator of een andere geĂŻnteresseerde 😃
Tja, ik weet niet of deze vraag zo maar hier kan, of dat hij ergens anders geplaatst moet worden?
Het volgende, met het abo wacht ik nog ff, heb nu alleen WI-FI aanstaan.
Maar ik heb een andere vraag.
In mijn auto heb ik een Parrot ck 3100, en normaal is het altijd goed gegaan met het overzetten van het telefoonboek, maar nu gaat het fout, ik heb nu alle contacten dubbel in het telefoonboek staan, nu is mijn vraag, kan ik mijn contacten van de simkaart verwijderen? En hoe moet ik dit doen? Het toestel is een LG  optimus 7 II in het menu van het toestel kan ik niets vinden.

Gr. H. Jansen
Reputatie 3
Badge +9
Ik weet niet of het menu van mijn Galaxy S3 hetzelfde is, maar we kunnen het even proberen. Zo gaat het met de Galaxy S3.
Ga naar contacten -> kies het menu -> en kies daar "weer te geven contacten".
Nu vink je alleen SIM aan -> en ga terug naar je contacten.
Als het goed is zie je nu ALLEEN de contacten die op je simkaart staan.
Als je een contact selecteerd en vasthoud komt er vanzelf een tekst te staan "bewerken of wissen".

Nu kan je ze allemaal wissen.
Vergeet niet in het menu "weer te geven contacten" weer op ALLES te zetten anders lijkt het alsof al je contacten weg zijn.

Laat even weten of het is gelukt.
Bedankt voor het antwoord, heb nu alle contacten (denk ik) verwijderd van de sim, gaat wel iets anders als dat je beschrijft, maar goed na wat zoeken ben ik toch op de plaats gekomen waar dit mogelijk was, nu moet ik de contacten weer invoeren, en dan maar hopen dat het nu goed gaat.

Gr. H. Jansen
Reputatie 3
Badge +9
Wat ik al zei, niet iedere android is hetzelfde. Je hebt verschillende versies en toestellen met hun eigen schil.

Maar mooi dat het het werkt, en idd hopen dat het goed blijft 🙂
Alle contacten heb ik weer terug, het was een instelling die niet goed stond, ook de Parrot in de auto werkt weer goed, nu nog proberen om uit te vinden hoe ik de muziek die ik afspeel kan stoppen.

Gr. H. Jansen
Badge +6
Alle contacten heb ik weer terug, het was een instelling die niet goed stond, ook de Parrot in de auto werkt weer goed, nu nog proberen om uit te vinden hoe ik de muziek die ik afspeel kan stoppen.

Gr. H. Jansen


Hoi Jansen048,

Fijn om te lezen dat het gelukt is. Wellicht kan de handleiding van je toestel je helpen hoe je de muziek kan stoppen die je luistert.
In de handleiding staat dit er niet in, maar ik heb een andere player gedownload en deze heeft wel een stop knop, dus dit is ook opgelost.

Gr. H. Jansen
Badge +6
In de handleiding staat dit er niet in, maar ik heb een andere player gedownload en deze heeft wel een stop knop, dus dit is ook opgelost.

Gr. H. Jansen


Fijn om te horen dat het nu lukt om je muziek stop te zetten, wel zo handig natuurlijk 😉.

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dat graag!

Reageer