.

Beantwoord

Plotseling schiet mijn data verbruik omhoog


  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik had de Simyo app toevallig vanmiddag binnengehaald omdat mijn factuur de laatste keer bijna verdubbeld was van 23,00 naar ruim 42 euro. Maar nu schrok ik me kapot... de factuur van april bedraagt maar liefst 77,09 ruim 3x(!) mijn abonnementskosten terwijl ik zelfs nog een bundel heb aangezet om mijn datakosten te drukken. Nu heb ik, ja ik weet het veelste laat, maar een datamanager geinstalleerd en wat bleek dat facebook sinds kort standaard video's afspeelt waardoor het data verbruik als een kanon omhoog schiet. Ik vond het al vreemd aangezien ik hiervoor 500mb had en het hiermee gewoon kon redden. Ik heb al maar een lening bij DUO aangevraagd aangezien ik als student het anders niet zo snel bij elkaar weet te krijgen...

Is er ook geen mogelijkheid om ervoor te zorgen dat internet automatisch geblokkeerd wordt zodra je boven de bundel gaat? Dit zou al een hoop schelen!

Hoop dat jullie er nog wat aan kunnen doen want de lage abonnementskosten en de mogelijkheid van maandelijks opzeggen bij sim only is juist de reden dat ik voor jullie heb gekozen na jaren van vodafone.

Gegroet een wanhopige student
icon

Beste antwoord door Ernst 21 May 2014, 15:24

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hallo WvdB.

Dat je flink geschrokken bent begrijp ik.
Kun je een plafond instellen tegen teveel data? Jazeker.

Voorbeeld app.
3G watchdog die geeft al een waarschuwing bij 75% verbruik, en zet het stop bij bereik limiet
Die kun je zelf instellen.
Zo ook 
My Data manager.
Instelbaar bij plans.

Ik deel je hoop dat simyo jou als student tegemoet komt.
Suuk 6 met de studie.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi WvdB, welkom op het Simyo forum!

Als eerste: hier lees je hoe je dat automatisch filmpjes afspelen van Facebook enkel op WiFi kan laten gebeuren.
Verder kunnen de tips van Friesian je ook verder helpen :)

Maar dit verandert helaas niets aan je hoge factuur...
Heb je op 11 en 21 april niet de mails en smsjes van ons gelezen dat je databundel (deels) verbruikt was?

Omdat je na je studie al genoeg moet terugbetalen aan het DUO kom ik je eenmalig tegemoet.
Ik heb je dataverbruik van april alvast verrekend met een bundel van 1500 MB.
Omdat het al wel naar de bank is zal nog wel die €77 geïncasseerd worden, maar ik vraag je die te storneren.
Wanneer je daarna een herinnering in de mail krijgt met het gecorrigeerde bedrag kun je die met iDeal betalen.

Voel je je zo iets minder wanhopig, WvdB?
@Friesian
Ik zal eens even kijken of het lukt met die app. Bedankt voor het meedenken!

@-Ernst
Allereerst ben ik uiterst tevreden met de geboden oplossing en dat er niks meer aan de factuur gedaan kan worden neem ik maar voor lief dan.
Zie dat ik inderdaad smsjes heb ontvangen alleen probleem is dat ik de berichtgeving daarvan uit heb staan in mn iphone dus die eigenlijk amper lees.. Misschien toch maar weer aanzetten:)

Nogmaals bedankt dat jullie met me mee dachten en het heeft me wel wakker geschud om mijn dataverbruik goed in de gaten te houden.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi WvdB,

We willen wel iets aan de factuur doen, maar dat kunnen we nu niet omdat de factuur al is gesloten. Zodra het bedrag is afgeschreven van je rekening vragen wij je dat dus te storneren bij de bank. Je ontvangt dan een betaalherinnering dat je factuur niet betaald is, dat klopt ook want die heb je laten storneren 😉 Je kunt dit bericht dus als niet verzonden beschouwen. Je ontvangt daarna een betaalherinnering met het aangepast bedrag, wat Ernst ook al aangaf. Je kunt de factuur dan met iDEAL voldoen :)

Bekijk ook eens deze blog. Hierin worden nog meer tips gegeven hoe je je ongewenste dataverbruik kunt beperken.

Mocht je vragen hebben, laat het dan weten. We helpen je graag verder! 🙂
@Dries
Sorry beetje onduidelijk verwoord maar bedoelde aan de afschrijving. Heb het bedrag zojuist gestorneerd via de Rabobank site. Hoop dat alles goed gaat, ben benieuwd:)
Badge +6
Hoi WvdB,

Helemaal goed, onze financiële afdeling zal zo spoedig mogelijk de correctie verwerken en je een e-mail sturen om via iDEAL de aangepaste factuur te kunnen voldoen 🙂
Badge +1
@WvdbB
Een tip : wifi altijd aan . Internet handmatig aan en uit zetten na gebruik . Staat er 3G bovenin kost het geld !!! Dus uitzetten indien niet nodig .
Badge +6
Hoi Streetmate,

Dankjewel voor deze extra tip, handig! 🙂
Van het weekend de betaalherinnering ontvangen met het oorspronkelijke bedrag erop.
Deze kan ik gewoon negeren en daarna krijg ik de gecorrigeerde factuur?

en streetmate bedankt voor de tip!
Reputatie 5
Badge +11
Hi WvdB, Je zult nog een mail krijgen voor het uiteindelijke bedrag, inderdaad.

Reageer