.

Beantwoord

Plotseling alle internet MB's kwijt. Hoe kan dat?

  • 30 December 2015
  • 2 reacties
  • 610 Bekeken

Badge
Ik ben op zaterdag 19 december zomaar opeens al mijn internet MB's kwijt geraakt. Als ik nu terugkijk bij verbruik dan is er rond 8.55 uur 58.60 MB gebruikt en rond 10.16 uur nogmaals hetzelfde. Erg gek, aangezien ik om deze tijd helemaal niet op mijn telefoon ben geweest. Betekende wel dat ik dus bijna 2 weken zonder internet ben nu.
Kan er een storing zijn geweest? Hoe kan het anders dat dit gebeurd? en ook nog tweemaal met precies evenveel MB's? Ik baal enorm. Zijn er meer mensen die dit overkomen is? (misschien om dezelfde tijd?)
icon

Beste antwoord door Tiury 31 December 2015, 09:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
aangezien ik om deze tijd helemaal niet op mijn telefoon ben geweest. ?)

Dit zegt helaas niets. Smartphones kunnen een eigen 'leven' leiden zonder dat de gebruiker er erg in heeft. Dus ook als 'ie op tafel ligt.
Wat voor telefoon heb je? Was je in je wifi omgeving? Heb je op je telefoon zo'n beetje alles uitgeschakeld dat met automatisch binnenhalen van updates e.d. te maken heeft?
Simyo kan / mag i.v.m. privacy niet nagaan waar dat dataverbruik aan opgegaan is.
Verder hoef je niet twee weken zonder mobiel internet te zitten want je kunt extra MB's bijkopen. Dat kan in je Mijn Simyo omgeving.
Maar het is misschien wel handig om (zelf) na te gaan waarom je foon MB's is gaan verbruiken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi amweening,

Wat jammer dat je MB bundel al vrij snel in de maand op is gegaan. Zeker als je daarom al 2 weken zonder internet zit 😞!

Zoals de leon al laat doorschemeren, zegt het helaas niet zo heel veel of jij op het moment van verbruik je telefoon in je handen had. Zo zijn er automatische updates van apps of het systeem en nog tal van andere manieren waar je telefoon MB's aan kan verbruiken. Ook kunnen wij dit niet terugzien in jouw verbruik.

Om die laatste reden, wijs ik je graag op deze blog.

Dan wil ik je graag nog vertellen dat het KPN maximale MB's meet in bundels van +/- 60 MB. Heb je in één sessie meer dan 60 MB verbruikt, start de volgende. De twee sessie die jij dus ziet staan op je factuur kun je dus het beste zien als één grote datasessie 🙂.

Laat je ons weten of je de boosdoener hebt gevonden?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie de leon!

Reageer