.

Beantwoord

Pas op voor Simyo, het klopt niet



Toon eerste bericht

71 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij mijn weten is dat laatste niet mogelijk op een iOS device, er is geen hosts file. Het iOS is door Apple heel effektief afgeschermd voor de doorsnee gebruiker.

Yep... maar sommige applelaars breaken hun appeltjes wel es open. ;)


Inderdaad, maar ik ben geen breaker en hou mijn appeltje graag heel!
Reputatie 7
Badge +9
Bij mijn weten is dat laatste niet mogelijk op een iOS device, er is geen hosts file. Het iOS is door Apple heel effektief afgeschermd voor de doorsnee gebruiker.

Yep... maar sommige applelaars breaken hun appeltjes wel es open. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Bij mijn weten is dat laatste niet mogelijk op een iOS device, er is geen hosts file. Het iOS is door Apple heel effektief afgeschermd voor de doorsnee gebruiker.
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet of er voor de gebruiker mogelijkheden zijn om zelf bepaalde adressen of IP's uit te sluiten, ik heb geen Apple-device.
Misschien zijn er wel apps of instellingen die de gebruiker dus helpen om dit dataverkeer te blokkeren. In Windhoos/Zinloos ... ik bedoel Windows 🙂 is dit in je hosts file 'eenvoudig' te doen.
Reputatie 7
Badge +9
Ten 2de, blokkeer de update server van bijv Apple als het bekend is dat daar veel data vandaan komt.

Het lijkt me zeer ongewenst om een server of site te blokkeren puur omdat sommige mensen er veel data van downloaden (nog afgezien van het feit dat grote internet bedrijven zoals Apple een heel park van update servers heeft staan die de hele wereld bedienen, en het niet gegarandeerd is dat je altijd de data bij dezelfde server ophaalt). Internet providers zullen alleen een site blokkeren na een rechterlijk bevel daartoe. Het blokkeren van sites voor individuele klanten, zelfs als zij daar zelf om gevraagd hebben, is technisch vrijwel onuitvoerbaar - een blokkade is of voor iedereen, of voor niemand.
Reputatie 7
Badge +9
Beste easydick2,

Er is altijd vertraging in de weergave, de dagverbruiken staan standaard op 0, ik heb me ook al afgevraagd waarom.
Badge +1
Graag wil ik ook nog even reageren..

Uiteraard is het in veel gevallen de gebruiker die ook niet goed oplet, echter Simyo zou een iets meer helpende hand kunnen toesteken. Ten eerste een duidelijk verhaal waarbij mega bit en mega byte (verhoudig 8:1 + ca 15% tcp/ip4 overhead nog verrekend moet worden.). Ten 2de, blokkeer de update server van bijv Apple als het bekend is dat daar veel data vandaan komt. En als Simyo geen optie aanbied om internet automatisch te stoppen bij 100% of buitenbundel goed te controleren daar actie in ondernemen. (waar is de app /Ā  buitenbudel blok van 500 mbyte / snelheids verlaging ??)

Ook bij Simyo gaat het niet altijd even goed: Vrijdag een 1500 Mbyte bundel afgesloten (omdat ik wat huiverig ben voor Simyo verhalen maar een ruime bundel..) en 1064 Mbyte van de 1500 Mbyte gekregen.. (22 dagen van de 31 * 1500Mbyte), klopt goed.


Vandaag staat er :Ā  Internetverbruik bijgewerkt t/m: 12-05-2013 04:54:25 nog 1064 Mbyte resterend..
11 x Internet op je mobiel binnen Nederland Ā€ 0.0010-05-2013 0.0 kB Ā€ 0.0011-05-2013 0.0 kB Ā€ 0.0012-05-2013 0.0 kB Ā€ 0.00Een ding weet ik zeker: ik heb verbruik gehad, dit juist express getest, internet radio in de auto (waar ik geen wifi heb !) gister avond en android apps geupdate op straat (met wifi uit !) .. Android geeft ook ca 26 Mbyte verbruik aan in de periode 10 t/m 11 mei.

Nu, zondag avond 18:00 uur geeft dit dus een verkeerd beeld (er gaat toch wat fout bij Simyo), en wie weet krijg ik vannacht wel een sms van 75% bereikt terwijl ik nu het gevoel heb dat ik qua verbruik in de pas loop met het geheel.
Badge
Maakt niet uit wat er ook gebeurd. Het is duidelijk dat het raadzaam is om je internet tegoed, zeg maar in periodes te controleren. Er wordt diverse malen gesproken over de IPhone wat betreft hoog gebruik dit is alom bekend op internet waarbij Apple zelfs tegoedbonnen geeft als tegemoet koming. Maar dan komen wij weer op het punt blijf controleren. Vergeet ook niet als je thuis een Wifi netwerk gebruikt dat valt ook bij tijd en wijlen uit waardoor de IPhone automatisch op 3G overgaat (dataverbruik). Zelf de ervaring gehad dat een app download thuis met Wifi gestart maar later uit huis op 3G nog steeds aan het downloaden was. Dit kostte mij ruim 200 Mb. Stel je voor als ik niet even gecontroleerd had. Dan had mij dit ook een dikke rekening opgeleverd. Ik probeer alleen hier mee te zeggen blijf controleren. Dan hoef je later niet allerlij verwensingen te uiten. Gewoon de app van KPN installeren dan heb je in iedergeval een redelijk inzicht over je gebruik. Het is in iedergeval het proberen waard.
Reputatie 7
Badge +9
Ik sluit me bij de 2 bovenstaande reacties aan!
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet wat jouw probleem is BVDM, maar het gaat niet alleen om jou. die suggestie die ik gaf was niet voor jou maar voor de mensen die er geen verstand van hebben. Ik kan niet inschatten wat jij wel en niet kunt. Je kunt overal op internet vinden, bij verschillende providers (vodafone, kpn, ben, tele2) dat er problemen zijn met plotseling veel dataverbruik. Het lijkt er dus op dat er bij sommige telefoons iets veranderd is, zoals bijvoorbeeld een nieuwe android of ios versie, waardoor bepaalde services ineens een hoop data gaan binnenhalen. Dat dit probleem dus niet alleen bij Simyo voorkomt geeft eigenlijk al aan dat dit probleem niet Simyo gerelateerd is maar meer telefoon of software gerelateerd. Dat jij capabel genoeg bent om je telefoon in te stellen zal niemand hier ontkennen. Maar feit blijft dat meerdere providers het probleem kennen. Jouw reactie naar Simyo toe is dan ook gekleurd en naar mijn idee ongepast om gelijk hoog van de toren te blazen en ze oplichters te noemen.

Hoe er met de klachten wordt omgegaan kan ik niet beoordelen omdat ik zelf al maanden een tevreden klant ben. En als er problemen zijn van mijn kant worden deze door de klantenservice netjes en adequat opgelost. Mijn ervaringen met Simyo zijn dan ook hoofdzakelijk positief. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er door bepaalde medewerkers niet al te vriendelijk zou worden gereageerd. Maar nogmaals daar kan ik niet over oordelen. Als Simyo slim is proberen ze de klanten te behouden door coulant te zijn op momenten dat er onduidelijkheid is over wie er "gelijk" heeft. Misschien zelf als provider Appelflap eens contacten en ze de huid volschelden zoals de klanten bij hun doen. Maar om nou gelijk die genen die het hardst schreeuwen of iedereen die roept expert te zijn bij het instellen van zijn of haar telefoon bij voorbaat in het gelijk te stellen...


Netjes gezegd. Kan er niks anders van maken.Ā 

Hoogverbruik blijft echter wel balen. Dat wil niemand. Daar kunnen we het met zijn allen heel erg over eens zijn.Ā 
Badge
Ik weet niet wat jouw probleem is BVDM, maar het gaat niet alleen om jou. die suggestie die ik gaf was niet voor jou maar voor de mensen die er geen verstand van hebben. Ik kan niet inschatten wat jij wel en niet kunt. Je kunt overal op internet vinden, bij verschillende providers (vodafone, kpn, ben, tele2) dat er problemen zijn met plotseling veel dataverbruik. Het lijkt er dus op dat er bij sommige telefoons iets veranderd is, zoals bijvoorbeeld een nieuwe android of ios versie, waardoor bepaalde services ineens een hoop data gaan binnenhalen. Dat dit probleem dus niet alleen bij Simyo voorkomt geeft eigenlijk al aan dat dit probleem niet Simyo gerelateerd is maar meer telefoon of software gerelateerd. Dat jij capabel genoeg bent om je telefoon in te stellen zal niemand hier ontkennen. Maar feit blijft dat meerdere providers het probleem kennen. Jouw reactie naar Simyo toe is dan ook gekleurd en naar mijn idee ongepast om gelijk hoog van de toren te blazen en ze oplichters te noemen.

Hoe er met de klachten wordt omgegaan kan ik niet beoordelen omdat ik zelf al maanden een tevreden klant ben. En als er problemen zijn van mijn kant worden deze door de klantenservice netjes en adequat opgelost. Mijn ervaringen met Simyo zijn dan ook hoofdzakelijk positief. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er door bepaalde medewerkers niet al te vriendelijk zou worden gereageerd. Maar nogmaals daar kan ik niet over oordelen. Als Simyo slim is proberen ze de klanten te behouden door coulant te zijn op momenten dat er onduidelijkheid is over wie er "gelijk" heeft. Misschien zelf als provider Appelflap eens contacten en ze de huid volschelden zoals de klanten bij hun doen. Maar om nou gelijk die genen die het hardst schreeuwen of iedereen die roept expert te zijn bij het instellen van zijn of haar telefoon bij voorbaat in het gelijk te stellen...
Badge
Lezen jullie nou allemaal niets???? Ik gebriuk dezelfde telefoon met dezelfde software probleemloos bij Vodafone. Vervolgens stap ik over en binnen 3 dagen is er mysterieus dataverbruik....... Ik weet alles van die telefoon en ben daarnaast jaren teamleider bij een callcentere van Vodafone geweest. Denk je nou echt dat het ligt aan mijn onkunde om het toestel te gebruiken??

Verdiep je even ergens in voor je gaat lopen roepen, draagt weinig bij zo. Lees alle klachten en kom vervolgens tot de conculsie dat er wel degelijk iets aan de hand lijkt te zijn.
Badge
Ik lees net mijn vorige reactie door. Wat een ellendige fouten! Excuses, mijn Iphone deed niet wat ik wil.
Reputatie 4
Badge +8
Goede reactie franswon, want zo is het wel!
Badge
Helemaal eens met DeLeon. Gebruikers mogen mijns inziens ook wel de hand wat vaker in eigen boezem steken, al is het natuurlijk voor de mensen die niet bekend zijn met alles wat er op smartphone's gebeurt wenselijk zou zijn als bij de aanschaf van de telefoon door de verkoper duidelijk zou worden gemaakt wat wel en niet wenselijk is. Daarnaast denk ik dat Simyo zijn klanten heel er zou helpen als zij bij inschrijving mensen laten melden welke telefoon ze gaan gebruiken en dan vervolgens een standaard email m.b.t. die telefoon meezenden, waarin informatie staat over verbruik van internet.

Maar dat is mijn bescheiden mening..
Reputatie 7
Badge +9

Gevoelsmatig vertrouw ik Natascha dat ze de gesprekken wel degelijk goed heeft beluisterd..


Denk ik ook...šŸ†’

Verder Simyo een malafide bedrijf noemen, gaat mij ook te ver.

Blijft er over dat er op internet genoeg te vinden is over hoogverbruik door iPhones, niet per se gerelateerd aan Ć©Ć©n bepaalde provider. Dus ook niet Simyo. Het laatste 'nieuws' was een probleem met mail exchange en met WiFi / 3G. Dat heeft Appleflap opgelost middels een update. Ikzelf had push sowieso al uitgeschakeld bij al mijn emailaccounts. En ook bij apps.
Helaas maar waar, als consument, moet je je eigen verantwoordelijkheid nemen. Persoonlijk word ik een beetje moe van de hoogverbruikverhalen. Niemand schijnt verantwoordelijkheid te (willen) nemen, noch Appleflap, noch providers...noch de consument zelf. Wat betreft de laatste...ik denk wel dat die er o.h.a. niet bewust op uit is om flink veel geld uit te willen geven. Maar er wordt ook niet altijd verstandig omgegaan met smartphones.

Voor de eventuele Apple-bashers ;); iPhones zijn goede degelijke toestellen. Beter dan sommige andere plastic China toys.:p
Reputatie 7
Badge +9
Ach BVDM, op klacht.nl zie je alleen zoals de naam al zegt, de klachten.
Heb jij inzicht in het percentage van de klanten die problemen hebben? 100% tevredenheid kan geen provider of andere leverancier halen, al moeten ze er wel naar streven.
Gevoelsmatig vertrouw ik Natascha dat ze de gesprekken wel degelijk goed heeft beluisterd, als ik op het forum haar reacties lees komt zij geloofwaardig/eerlijk over.
Op veel sites zie je dat de iphone data slurpt, dus jouw redenering volgend is dat geen toeval, dat het bij sommige mensen ................
Badge
Oh en frans, het klopt dus niet anders zou ik er natuurlijk geen probleem van maken! Kijk eens hoeveel identieke klachter er hier en op klacht.nl staan? Dat is echt geen toeval! Dat het bij sommige mensen wel goed gaat is natuurlijk mooi maar bij teveel gaat het mis en Simyo doet alsof iedereen achterlijk is en dat is ht grootste probleem. Niet eens willen kijken naar het probleem om het vervolgens op te kunnen lossen......
Badge
Uiteraard ga je dat hier niet toegeven........ Maar als je echt hebt geluisterd weet je dat ik gelijk heb!
Badge +6
Dus mijn opmerking over het feit dat Simyo malafide is klopt wel degelijk. Ze doen alsof hun neus bloed terwijl ik vandaag een klantenservice medewerker heb gesproken die tussen neus en lippen door toegaf dat er een gigantisch probleem is m.b.t. data verbruik. Alleen mogen ze daar niet op in gaan en krijgt iedereen een standaard reactie. Er zal wel een update o.i.d. gedraaid hebben etc etc.

Hoi BVDM,

Helaas heb ik geen privƩ bericht van je mogen ontvangen met welk telefoonnummer je hebt gebeld en hoe laat dit desbetreffende gesprek heeft plaats gevonden.
Ik ben gaan zoeken in het systeem en heb 4 gesprekken gevonden die zijn geregistreerd.
De gesprekken zijn na geluisterd en in geen van de 4 gesprekken is er door de medewerker van de telefonische klantenservice gezegd dat Simyo problemen heeft met data verbruik zoals ik ook al heb aangegeven in mijn 1ste reactie. De informatie die je van de telefonische klantenservice hebt gekregen komt dan ook niet overeen met hetgeen wat je hierboven aangeeft. Bij deze wil ik dan ook ontkrachten dat dit door een Simyo medewerker is aangegeven.
Reputatie 7
Badge +9
BVDM, je was teamleider bij een callcenter van Vodafone, als er 1 aanbieder is met standaardantwoorden is het Vodafone wel, ik heb daar jarenlang als klant gezeten, ik zou er een boek over kunnen schrijven.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de klantenservice van Simyo (alleen de wachttijd is soms wel lang, daarom bel ik vanaf vaste telefoon - bellen inbegrepen in mijn internetabo).
Ik snap best dat je het rot vindt om zo'n bedrag op te moeten hoesten, maar bij iedere provider zal je overschrijding vanuit de bundel moeten betalen, tenzij je kunt bewijzen dat de fout bij de provider ligt. Zoals je ook van andere forumleden hebt kunnen lezen klopt het dataverbruik gewoon wat ze registreren.
Badge
Goh wat een verrassing.... Nergens op in gaan en een standaard antwoord! Wat een slimme manier van zaken doen. Hele forum staat vol met deze klachten maar Simyo doet alsof er niets aan de hand is.

Ga zo door dan bestaan jullie volgend jaar niet meer..........
Badge +6
Lees mijn vorige topic om precies te weten waar dit over gaat. Ik ben 3 dagen klant van Simyo en kon vanmorgen opeens niet meer bellen en gebeld worden. Na contact met de klantenservice bleek ik volgens Simyo gisteravond in 1,5 uur ruim 700mb aan data te hebben verbruikt. Simyo heeft mij nu volledig afgesloten en sluit mij pas weer aan als ik de extra gebruikte data betaal. Ik heb nog geen factuur of wat dan ook ontvangen maar toch word ik zonder overleg afgesloten...... Ik betaal nu dus voor een dienst die ik niet kan gebruiken en daarnaast ben ik onbereikbaar.

Zorg dus dat je ver bij dit bedrijf vandaan blijft en nooit maar dan ook nooit vast zit aan Simyo. Ik heb al contact gehad met Consuwijzer (OPTA) en het juridisch loket en op basis van Simyo's voorwaarden is het niet eens rechtsgeldig wat ze doen.

Succes aan iedereen die met hetzelfde probleem te maken heeft. Zo te lezen op internet zijn dat helaas heel erg veel mensen. Ik hoop heel erg dat ik met dit bericht wat mensen kan weerhouden om te kiezen voor dit malafide bedrijf.


Hoi BVDM,

Ik begrijp dat het vervelend is om voor hoge kosten te komen staan wanneer je dit niet verwacht.

Het is bekend dat een iPhone ongemerkt data kan gebruiken zonder dat de gebruiker hiervan op de hoogte is. Daarnaast kan een iPhone switchen tussen WIFI en het mobiele netwerk. Simyo registreert wat je simkaart doorgeeft aan het netwerk.

Wanneer er hoogverbruik plaats vind dan wordt je aansluiting afgesloten om een nog hogere rekening te verkomen. De aansluiting zal worden gedeblokkeerd wanneer er een tussentijdse betaling heeft plaats gevonden. Ik zie dat je aansluiting is gedeblokkeerd na het zien van het betaalbewijs. Simyo levert geen toestellen en heeft geen contact met leveranciers van toestellen zoals Apple.

Simyo heeft geen problemen met data verbruik. Om de kwaliteit van de gesprekken en de agents te kunnen coachen verneem ik graag met welk telefoonnummer je vrijdag hebt gebeld en ongeveer hoe laat zodat wij het gesprek kunnen na luisteren. Kan je mij van deze gegevens voorzien in een privƩ bericht.

Ik heb de titel van het topic gewijzigd omdat zulk taal gebruik niet is toegestaan op het forum.

@ Groentjuh, MartijnĀ®, Koorelle2, Scotsman, Franswon, De Leon bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Haha de leon..ik hou van de iPhone..echt waar.

Okay, voor deze keer zien we het door de vingers....maar de volgende keer maken wij iphone gebruikers hier gehakt van je..http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/aggressive.gif
Reputatie 3
Badge +9
Haha de leon..ik hou van de iPhone..echt waar. Daarom...je zult maar een iPhone hebben 😛

Reageer