.

Beantwoord

Overstap en GB's Limieten.

  • 17 July 2023
  • 13 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ben vandaag zonder problemen (met nummerbehoud) overgezet naar Simyo. Ik lees hier veel over hoge kosten bij overschrijding van je maandelijkse limiet(ten). Helemaal niet nodig. Heb een abonnement van 4 Gb /mnd. Heb m’n toestel (OnePlus 6 met Android 13) zo ingesteld dat er een melding komt bij 3,8 Gb en dat de dataverbinding automatisch stopt bij 3,95 Gb. Op deze wijze heb ik nooit onverwachte of een onverklaarbare overschrijding van mijn limiet en de daarmee gepaard gaande kosten.  

icon

Beste antwoord door Roeqajja 18 July 2023, 16:11

Bekijk originele reactie

13 reacties

Hallo @Kaas Berrie welkom bij de ‘club’.

Heel verstandig.

Zelf heb ik ook 4Gb en ingesteld als 3GB en 3,5 GB.

Een dergelijke constructie adviseer ik medeforumleden ook altijd als zij de ‘fout’ in zijn gegaan.

Ik ben het alleen niet eens met het vergoedingensysteem van Simyo, de meeste klanten die in de fout gaan worden (gedeeltelijk) gecompenseerd en daar betalen wij dus indirect aan mee.

Veel bel- en internetplezier bij Simyo.

Kom je van KPN. Telfort of XS4ALL dan heb je recht op dubbele data en belminuten.

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Kaas Berrie welkom bij de ‘club’.

Heel verstandig.

<knip>

Kom je van KPN. Telfort of XS4ALL dan heb je recht op dubbele data en belminuten.

 

Dat is ook de reden van mijn overstap @JanD . Ik zat, tot tevredenheid overigens, bij de budgetprovider van Ziggo. Om aldaar dubbele data te verkrijgen moest ik over naar Ziggo. Het leek mij beter om als (nog steeds) XS4ALL’er, over te stappen naar Simyo in plaats van anders om. In september gaat ook ons tweede nummer over, dubbele winst zou je zeggen 😉. 

Ben het overigens eens met je standpunt met betrekking tot  het compenseren van kostenoverschrijdingen. Een heel enkele keer zou het een technische oorzaak kunnen hebben, in 99% van de gevallen ligt de oorzaak echter bij de gebruiker zelf, men is (meer dan) voldoende geïnformeerd over het beleid van Simyo in deze. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Kaas Berrie,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je nummer eindelijk is overgezet naar Simyo!

Het is inderdaad heel verstandig om een datalimiet in te stellen indien deze optie mogelijk is in je telefoon. Zo kun je het maken van extra kosten zodra je databundel op is het beste voorkomen. Op onze website hebben wij een blog met meer tips om je internet zoveel mogelijk te besparen.

En zoals @JanD zegt, welkom bij de club! 😄

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 4
Badge +2

Heb de tweede sim op het zelfde adres inmiddels ook ontvangen. Het bijbehorende nummer wordt op 1 september overgezet, daarmee zitten we met z'n tweeën onder de Simyo ☂️ ☂️.

Reputatie 7
Badge +7

@Kaas Berrie Fijn om te zien! Welkom 😊.

Reputatie 4
Badge +2

Heb de tweede sim op het zelfde adres inmiddels ook ontvangen. Het bijbehorende nummer wordt op 1 september overgezet, daarmee zitten we met z'n tweeën onder de Simyo ☂️ ☂️.

Mijn 2e nummer is vanmorgen overgezet naar Simyo en alles werkt naar behoren. In de Simyo app gingen de bedragen op de beide facturen van +7,00 naar -3,00 *. Mooi toch?. Ook op het tweede toestel heb ik het max. verbruik per periode ingesteld, dit om onverwachte kosten te voorkomen. 

* eenmalige korting van 10 E per sim op het zelfde adres.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kaas Berrie,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te zien dat je zo tevreden bent met ons! Dat zien we graag 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Kaas Berrie,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te zien dat je zo tevreden bent met ons! Dat zien we graag 😊.

Groetjes,
Amy

@Amy , tot nu toe tevreden, of dat zo blijft zal de tijd moeten leren 😉 😁.

Maar even serieus, ik vindt wel dat jullie meer maatregelen moeten treffen op overschrijding van de gekozen bundel te voorkomen. Mogelijk is het vaak ‘eigen schuld, dikke bult’ maar dat neemt niet weg dat jullie ook een verantwoordelijk hebben om overschrijding zoveel als mogelijk  te voorkomen, de technische mogelijkheden daartoe zijn er meer dan genoeg, alleen een paar SMS’jes blijkt vaak onvoldoende of te laat.

Voor volwassenen is in mijn ogen het probleem nog niet zo groot, die hebben mag ik aannemen een GBV (gezond boeren verstand), kennen de voorwaarden en hebben een portemonnee. Vervelender is het voor kinderen/scholieren die vaak door de ouders (of opa en oma) ondersteund worden en minder kennis (en oog!) hebben van de afgesproken voorwaarden. Ik lees hier (te) vaak dat het binnen deze groep mis gaat. Doe hier iets aan!!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kaas Berrie,

Bedankt voor het meedenken hierin! 

We kunnen ons inderdaad voorstellen dat het bij de jongere doelgroep sneller mis kan gaan doordat de sms'jes over het hoofd worden gezien. Dit is dan ook één van de redenen dat het niet mogelijk is om een bestelling te plaatsen als je een geboortedatum invult die aangeeft dat je onder de 18 jaar bent. Mocht de ouder of verzorger de bestelling daarom met zijn of haar geboortedatum plaatsen dan valt dit inderdaad onder eigen verantwoordelijkheid. 

Helaas kunnen wij op dit moment niet meer doen dan dit voorleggen bij de afdeling die hierover gaat. Er zijn geen plannen bekend of er in de toekomst een andere vorm van bescherming zal komen. Wij hadden het graag ook anders gezien.

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Kaas Berrie,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te zien dat je zo tevreden bent met ons! Dat zien we graag 😊.

Groetjes,
Amy

@Amy , tot nu toe tevreden, of dat zo blijft zal de tijd moeten leren 😉 😁.

Maar even serieus, ik vindt wel dat jullie meer maatregelen moeten treffen op overschrijding van de gekozen bundel te voorkomen.

Dit is het verdienmodel van Simyo.. waarom zouden ze daar iets aan willen doen?

 

Men zou tegen een bedrag een data plafond kunnen aanbieden, bij Youfone kan dat voor 50 cent in de maand afgesloten worden, mamma KPN gaat je internet gratis door op een trage snelheid, Odido kapt hem af, dit is verdienmodel is zo 2022.😉😉

Reputatie 3
Badge +1

Men zou tegen een bedrag een data plafond kunnen aanbieden, bij Youfone kan dat voor 50 cent in de maand afgesloten worden, mamma KPN gaat je internet gratis door op een trage snelheid, Odido kapt hem af, dit is verdienmodel is zo 2022.😉😉

“de afdeling die hierover gaat.” vind dat geen goed idee..

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @XTF en @Doornekamp33,

Ik had dit topic al eerder benoemd aan XTF maar in dit topic geeft mijn collega Seren een uitleg omtrent dit onderwerp. Hopelijk geeft dit antwoord op jullie punten! 

Groetjes,
Amy

Reageer