.

Beantwoord

Optie internet standaard aan

  • 15 December 2012
  • 6 reacties
  • 279 Bekeken

Twee maanden geleden voor onze dochter een SIMYO abonnement afgesloten zonder DATA. Speciaal om torenhoge kosten te vermijden.
Nu blijkt dat we over de afgelopen maanden ongeveer 40 euro per maand kwijt zijn aan Internetkosten. Op mijn SIMYO staat de optie Internet AAN/UIT standaard op AAN. Ook als je geen DATA abonnement hebt. Dit is pure misleiding !! Ik ga hierover bij de Consumentenbond een officiele klacht indienen.
icon

Beste antwoord door Natascha 17 December 2012, 14:13

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste LucGov99,

Mijns inziens is hier geen sprake van misleiding.
Het is namelijk uw eigen verantwoording om e.e.a. te checken en goed door te nemen, voordat U begint met bellen.
Op "mijn Simyo" staat alles keurig vermeld en U had dan gelijk de optie Internet op UIT kunnen zetten.
Badge +1
Data altijd standaard aan dit kan je zelf wijzigen op de site dus misleiding? Nee hoor is gewoon goed kijken
Reputatie 4
Badge +8
Waar ik schreef verantwoording moet gelezen worden verantwoordelijkheid.... jammer dat de wijzig knop hier ontbreekt.
Reputatie 7
Badge +9
. Dit is pure misleiding !! Ik ga hierover bij de Consumentenbond een officiele klacht indienen.

misleiding
misleiding zelfst.naamw. een opzettelijke en geslaagde poging iemand een onjuiste indruk te geven   Voorbeeld: `De misleiding in dit verhaal is werkelijk doortrapt te noemen. ` Bron: Wikiwoordenboek - misleiding. SpellingCorrect gespeld: 'misleiding' komt voor in de Woordenlijst...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/misleiding


Ik denk dat u bij de consumentenbond niet ver komt dus. Jammer, dat u uzelf niet goed geïnformeerd hebt vooraf. Dat had u wel moeten doen omdat u er juist op gespitst was om geen dataverkeer te hebben 'om torenhoge kosten te vermijden'.
 
Vergelijk het met een strijkijzer dat u gekocht hebt, maar waarvan u dus niet weet dat deze standaard wel eens heet kan worden als hij aanstaat.

Ik vraag me ook af of internet überhaupt wel standaard aan staat. Heb net op mijn beide prepaid aansluitingen gekeken, maar daar staat het uit. Weet helaas niet meer of ik dat zelf gedaan heb. Sorry Korsakov. Maar daar weet een Simyo mod wel een antwoord op.
Reputatie 7
Badge +9
Nog een tip: meestal kun je dataverkeer op de telefoon zelf uitschakelen. Er is dan geen dataverkeer via 3G meer (mogelijk). Dus, geen verrassingen. Internetten via WiFi is wel mogelijk. Misschien dat dit u helpt?
Badge +6
Hoi LucGov99,

Welkom op het forum!
Ik vind het vervelend dat jij je als klant misleidt voelt door Simyo. Dit is niet het gevoel dat Simyo wilt creëren bij de klanten.
In de welkomst e-mail staat vermeld dat het mogelijk is gebruik te kunnen maken van het internet zonder dat er een databundel bij het abonnement zit en dat de kosten kunnen oplopen op deze manier. De optie 'Internet op je mobiel/MMS' staat standaard aan en kan door de klant zelf worden uitgezet of mocht het nodig zijn weer aangezet. Wanneer je deze optie uitzet kan je alleen gebruik maken van het internet via WIFI.

Reageer