Skip to main content
Sinds 2,5 maand heb ik een Simyo abonoment.

De eerste maand kreeg ik extra kosten omdat ik over mijn bundel was gegaan, had namelijk 80 van mijn 250 bel min verbruikt en dat betekend dat je er overheen gaat schijbaar.

De 2e maand kreeg ik na 3 weken een smsje dat mijn data bundel verbruikt was, nogal raar aangezien ik al die 3 weken ziek thuis gezeten heb en bijna nooit weg geweest ben.

Vervolgens de 3e maand:

10 mei 2012 om 9:00 komt er een smsje binnen; bundel volledig verbruikt.

rond 12 uur pak ik mijn telefoon uit het dock en zie ik het smsje, boos stuur ik een mailtje dat het nergens op slaat omdat ik elke dag max 30 min met de hond loop en max 1 uur in de auto zit naar vrienden toe waar ik gewoon de beschikking heb over wifi.

Vervolgens toch de data uit gezet in afwachting van het antwoord op mijn email.

Maar nu komt het, op moment van schrijven heb ik 11,27 euro aan data verbruikt terwijl de telefoon de hele tijd met wifi verbonden was. Meest ironische is nog wel dat ik het mobiele data verkeer uit gezet heb toen hij op ongeveer 5 euro stond.

Volgens mij is dit gewoon pure oplichting, ik krijg een rekening van 11,27 terwijl ik al 50 euro per maand betaal voor ons thuis netwerk en een perfect functionerende airport extreme heb die mijn telefoon van wifi voorziet.

Daarnaast heeft mijn zusje ook een iPhone, zit op het zelfde wifi netwerk alleen heeft hem via t-mobile. Zij heeft in 1 jaar 2,3 gig data verbruikt terwijl ik in 2 weken meer dan 1 gig verbruik terwijl de telefoon 95% met wifi verbonden is en ik voor ik simyo had nog geen 5 gig verbruikt had.. in 3 jaar. Meest frappante is nog wel de hoeveelheden in kb: 60.007, 60.011, 60.002, 60.001, 60.001, 60.002, 60.011, 60.001, 60.001, 60.0053, 60.001... De meest ironische nog wel de 60.001 kb van vanochtend om half 8 toen ik nog lag te slapen en mijn iphone in zijn dock stond.

Ik weet niet of ik moet huilen of moet lachen, ik gok op huilen want ik vermoed dat ik een standaard mailtje terug krijg met het feit dat ik toch wel zal moeten betalen en dat simyo niet met een oorzaak van het probleem komt laat staan een goede oplossing.
Beste The Dutcht Pony,



Welkom op het Simyo forum!

Als de optie internet op de mobiel actief is wordt het toestel automatisch overgeschakeld op het datanetwerk van Simyo op het moment dat de WIFI verbinding zwak wordt of weg valt. Om dit te voorkomen kun je de optie internet op de mobiel uitzetten op de persoonlijke pagina onder het tabblad Gegevens & Instellingen. Hierna zul je geen verbinding meer kunnen maken met het datanetwerk van Simyo. Volgens ons systeem heb je de betreffende optie nog niet uit gezet waardoor er nog datakosten worden doorberekend. Zojuist hebben wij dit zelf voor je uitgeschakeld. Op 1 juni zul je een nieuwe internetbundel ontvangen, je kunt hierna de optie internet op de mobiel opnieuw aanzetten om gebruik te kunnen maken van de internetbundel. Tevens raden wij je aan om het dataverbruik regelmatig in de gaten te houden om te voorkomen dat de kosten oplopen en de optie weer uit te zetten als het datalimiet is bereikt.



Groetjes,



Manisha
Beste The Dutcht Pony,



Welkom op het Simyo forum!

Als de optie internet op de mobiel actief is wordt het toestel automatisch overgeschakeld op het datanetwerk van Simyo op het moment dat de WIFI verbinding zwak wordt of weg valt. Om dit te voorkomen kun je de optie internet op de mobiel uitzetten op de persoonlijke pagina onder het tabblad Gegevens & Instellingen. Hierna zul je geen verbinding meer kunnen maken met het datanetwerk van Simyo. Volgens ons systeem heb je de betreffende optie nog niet uit gezet waardoor er nog datakosten worden doorberekend. Zojuist hebben wij dit zelf voor je uitgeschakeld. Op 1 juni zul je een nieuwe internetbundel ontvangen, je kunt hierna de optie internet op de mobiel opnieuw aanzetten om gebruik te kunnen maken van de internetbundel. Tevens raden wij je aan om het dataverbruik regelmatig in de gaten te houden om te voorkomen dat de kosten oplopen en de optie weer uit te zetten als het datalimiet is bereikt.



Groetjes,



Manisha









Zoals ik al zei;

Ons wifi netwerk functioneerd prima, ik heb een apple time capsule op mijn kamer staan en deze voorziet 2 laptops, 3 macbooks, 3 iPhones, iPod touch en 2 xboxen van internet. Op geen enkel apparaat hebben wij problemen met de stabiliteit van het netwerk, sterker nog staat de xbox beneden aangesloten op het netwerk via wifi en kan ik prima een fps online spelen waarbij het essentieel is om een goede stabiele verbinding te hebben.

Mijn zusje geen enkele problemen met t-mobile en is haar data verbruik maar 200-300 mb per maand en zij zit op het zelfde netwerk. Daarnaast had ik voordat ik simyo had geen enkele problemen met 'exessief data verbruik' en begon het gedonder toen ik simyo kreeg.

Daarnaast kun je mij op geen enkele manier wijs maken dat mijn iPhone terwijl hij verbonden is met wifi plotseling besluit ff op 3g te gaan, precies 60 mb aan data opslurpt om vervolgens weer op wifi over te gaan waarbij dit op de ochtend van het smsje gebeurde op het moment dat ik sliep.





Ik wil veel dingen geloven maar dat ik na overschakelen van provider opeens een onstabiel wifi netwerk zou hebben terwijl alle andere apparaten nergens last van hebben gaat mij toch iets te ver, spijt me zeer.. zeker als meer dan de helft van mijn data op gaat aan bestandjes van 60mb.
Waarschijnlijk switcht je telefoon zonder dat je het weet naar 3G. Dit kan gebeuren als je toen je je telefoon kocht iets hebt aangevinkt na het opstarten.

Ik zou (wanneer mogelijk) nog eens goed door de set-up wizard heen gaan en automatisch naar 3G schakelen uitzetten. Als je met het type telefoon kan geven kan ik je wellicht verder helpen.



Joost
Waarschijnlijk switcht je telefoon zonder dat je het weet naar 3G. Dit kan gebeuren als je toen je je telefoon kocht iets hebt aangevinkt na het opstarten.

Ik zou (wanneer mogelijk) nog eens goed door de set-up wizard heen gaan en automatisch naar 3G schakelen uitzetten. Als je met het type telefoon kan geven kan ik je wellicht verder helpen.



Joost





Ik heb een iPhone 4

Hij switched niet naar 3g want ik heb 95% wifi bereik

Zelfs al switched hij naar 3g dan nog is het enige wat ik doe wat veel data kost: youtube filmpjes kijken. Zelf heb ik add waardoor mijn spanningsboog 2 seconde is, als een filmpje langer als 2 seconde moet bufferen dan druk ik hem weg.. Volgens mij is de verbinding van simyo niet snel dat hij in die 2 seconde 60MB verbruikt anders zou dat een logische verklaring zijn voor die 60 mb steeds..





Ik heb overigens de iPhone van mijn zusje bekeken en die heeft 2.6 gig aan data verbruikt in 11 maanden, zelfde internet settings als mijn iPhone en kijkt ook regelmatig youtube filmpjes op haar telefoon.. Zelf had ik met mijn iPhone 3g en iPhone 4 op het t-mobile netwerk altijd een gemiddeld verbruik van 150 mb per maand, nu met simyo zou t meer dan 10x zoveel zijn..





Wat het filmpjes kijken trouwens betreft.. op het moment dat je een filmpje via het 3g netwerk bekijkt ziet het er uit alsof het met een aardappel gefilmt is. Mijn ogen zijn goed genoeg om de pixels van het retina scherm te zien dus t verschil tussen 640p en 10p video zie ik vast ook wel.
Hoewel ik zelf geen abo heb, maar prepaid (ex lowcall-klant), is het mij helaas ook niet gelukt om mijn dagbundel te beëindigen. 2 dagen nadat ik de optie internet uitgezet heb, worden toch steeds dagbundels van 1 euro geregistreerd. Dat vermoedde ik al, omdat ik op mijn werk (waar ik geen Wlan heb, zoals thuis), regelmatig updates ontvang, en dat zou niet moeten kunnen. Misschien dat mijn telefoon, een Nokia 500 ook regelmatig wil overschakelen naar 3G, maar ik dacht toch dat dit niet meer kon, omdat ik de optie internet immers heb uitgezet?
Ik heb dus een internet Basis bundel van 200 MB per maand, maar mijn internet doet het gewoon niet. Ik ben het dus met je eens. Ik betaal wel voor internet, maar krijg het gewoon niet. Als het zo doorgaat, ga ik wel naar een andere provider. Het ligt namelijk niet aan mijn mobiel, ik heb daar nooit problemen mee gehad, met andere providers dan..
Ik heb een iPhone 4

Hij switched niet naar 3g want ik heb 95% wifi bereik

Zelfs al switched hij naar 3g dan nog is het enige wat ik doe wat veel data kost: youtube filmpjes kijken. Zelf heb ik add waardoor mijn spanningsboog 2 seconde is, als een filmpje langer als 2 seconde moet bufferen dan druk ik hem weg.. Volgens mij is de verbinding van simyo niet snel dat hij in die 2 seconde 60MB verbruikt anders zou dat een logische verklaring zijn voor die 60 mb steeds..





Ik heb overigens de iPhone van mijn zusje bekeken en die heeft 2.6 gig aan data verbruikt in 11 maanden, zelfde internet settings als mijn iPhone en kijkt ook regelmatig youtube filmpjes op haar telefoon.. Zelf had ik met mijn iPhone 3g en iPhone 4 op het t-mobile netwerk altijd een gemiddeld verbruik van 150 mb per maand, nu met simyo zou t meer dan 10x zoveel zijn..



Wat het filmpjes kijken trouwens betreft.. op het moment dat je een filmpje via het 3g netwerk bekijkt ziet het er uit alsof het met een aardappel gefilmt is. Mijn ogen zijn goed genoeg om de pixels van het retina scherm te zien dus t verschil tussen 640p en 10p video zie ik vast ook wel.




Wij kunnen niet achterhalen waar het internet verbruik vandaan komt. M.a.w. wij kunnen niet aflezen welke website of app wordt gebruikt. Met een data monitor (let op: geen officiele Simyo app) kun je in ieder geval wel achterhalen hoeveel mb een bepaalde applicatie verbruikt.



Hoewel ik zelf geen abo heb, maar prepaid (ex lowcall-klant), is het mij helaas ook niet gelukt om mijn dagbundel te beëindigen. 2 dagen nadat ik de optie internet uitgezet heb, worden toch steeds dagbundels van 1 euro geregistreerd. Dat vermoedde ik al, omdat ik op mijn werk (waar ik geen Wlan heb, zoals thuis), regelmatig updates ontvang, en dat zou niet moeten kunnen. Misschien dat mijn telefoon, een Nokia 500 ook regelmatig wil overschakelen naar 3G, maar ik dacht toch dat dit niet meer kon, omdat ik de optie internet immers heb uitgezet?



Omdat je een Lowcall aansluiting hebt is het niet mogelijk om een dagbundel te activeren. Een dagbundel kun je enkel activeren als je een prepaid aansluiting hebt. Simyo Lowcall is niet hetzelfde als Simyo prepaid. Je kunt wel de optie internet op je mobiel uit/aan zetten.



Ik heb dus een internet Basis bundel van 200 MB per maand, maar mijn internet doet het gewoon niet. Ik ben het dus met je eens. Ik betaal wel voor internet, maar krijg het gewoon niet. Als het zo doorgaat, ga ik wel naar een andere provider. Het ligt namelijk niet aan mijn mobiel, ik heb daar nooit problemen mee gehad, met andere providers dan..



Volgens onze gegevens staat de optie internet op je mobiel/mms uit. Dit zorgt er voor dat je technisch gezien geen gebruik kan maken van internet via het mobiele netwerk van Simyo. Deze optie moet je in ieder geval aanschakelen wil je gebruik kunnen maken van internet.



Groetjes,



Alex
Onzin, een iPhone zal altijd via wifi blijven gaan totdat het bereik weg is. Zelfs al staat de wifi zender 100 meter verder, heb je 1% wifi en sta je onder een 3G mast blijft hij via wifi verbinding maken.



Meest ironische is nog wel dat ik van 12 euro over mijn bundel naar 36 euro over mijn bundel gegaan ben terwijl mobiele data uit stond, dat je dan afgesloten wordt en niet meer de klantenservice kan bellen is gewoon om te huilen.



Heb simyo opgezegd en heb nu Ben, heb welgeteld 15 mb verbruikt afgelopen week omdat ik zoveel thuis zit, apart nietwaar? Van 400 mb naar 15 mb door alleen maar te switchen van provider, was t overal maar zo'n feest.
Hoi The Dutch Pony,



Jammer dat je hebt opgezegd. Dat je verbruikskosten omhoog zijn gegaan heeft te maken met de vertraging waarmee het verbruik kan worden verwerkt. Dit betekent dat je dit verbruik heeft plaats gevonden toen de optie internet op je mobiel nog aan stond. Simyo kan niet zien hoe het verbruik tot stand is gekomen. M.a.w. of dit een switch van wifi naar 3g is geweest, een update of video/muziek streamen etc. kunnen wij niet achterhalen. Je kunt met een Iphone de optie mobiele data uit/aan zetten. Dit zal er voor zorgen dat de switch (die technisch gezien weldegelijk mogelijk is bij een Iphone) niet gemaakt wordt.



Groetjes,



Alex
Beste Alex,Ik ben nu 13 maanden klant van SimyoIk was ook eerst Tringg gebruiker en daarna overgestapt, omdat dit moest.Ik heb 1250 minuten en 1GB internet limietElke Maand heb ik veel gebruik gemaakt van het internet : Whatsap,Youtube,Apss downloden, etc etc.Ik haalde 30 dagen lang niet eens de 800 mb, omdat dat gewoon niet zoveel data verbruikt en 1gb bijna nooit te halen is in 1 maand.(vandaar wordt het ook onbeperkt genoemd, en zei een collega aan de telefoon, dit wordt ook bijna nooit gehaald door onze gebruikers.)Urenlang whatsap, enz ben nooit erover heen geweest, in 13 maanden!(ook omdat ik merendeels op wifi zit)En gister wordt mijn abbonement afgesloten wegens, overschrijding van limiet?!Op mijn Simyo verbuik is te zien dat ik 1000 minuten over had en 0 mb over had voor data.Ik heb volgens jullie binnen 5 dagen 1gb verbruikt! wat mij nooit in een maand lukte.Ik heb me telefoon niet eens aangeraakt in die 5 dagen.Simyo heeft gemeld geen plafond in te stellen en gewoon door te gaan met gebruik en dat we dit in de gaten kunnen houden op de website.Binnen 5 dagen verbruik ik zogenaamd 1gb, 6e en 7e dag wordt er zoveel gebruikt dat ik in 2 dagen al 170 euro moet betalen, en daarna wordt mijn abbonement afgesloten.Simyo sluit niks af en meldt niks als 1gb op is, maar doet dat wel na 2 dagen.Er gaat wat fout bij Simyo, verbruik x10 ?Je kan me niet vertellen dat er in deze maand heel toevallig zoveel klachten zijn over het overschrijden van het limiet van het internet.Je kan me ook niet vertellen dat een bedrijf waaruit hun core bussines bestaat uit klantenservice, hun klanteservice het tijdelijk niet doet.Ik ben blij dat er een forum bestaat, en dat ik zo kan zien dat er heel veel mensen met het zelfde probleem zitten, en dat het probleem niet bij mij ligt.Dit is geen toevalDit is niet acceptabel! Ik kan nu niet bellen, wat ik het ergste vindt, en heb nu een rekening van 170 euro.En het niet op kunnen lossen met een telefoontje maakt alles nog erger.
Ik gebruik helemaal niks en as we speak, gaat me verbuik teller door van het iternet! (te zien bij me verbuik )Help hoe stop ik deze waanzin!
Ik heb hier geen last van (Android) omdat:- Zet standaard de pakketgegevens uit (3G) (wordt wat moeilijk als je WhatApps gebruikt)- Instelling telefoon: Software update alleen via Wifi, Account- en synchronisatie uit. - Play Store instellingen: Apps automatisch bijwerken nooit en Alleen bijwerken via Wifi- Email: controle frequentie nooit- Verder als ik een applicatie of internet heb gebruik controleer ik via Taakbeheer of deze nog actief zijn.- etc.



Op deze wijze voorkom ik dat de telefoon helemaal automatisch via 3G data verbruikt door bv een geïnstalleerde applicatie te updaten.
Ik merk inderdaad ook dat er iets niet klopt sinds deze maand.



Ik heb een internetbundel van 1GB per maand en aan het einde van elke maand heb ik meestal zeker nog de helft over. Het meeste wat ik ooit in 1 maand heb gebruikt was volgens mij rond de 600mb. Dan had ik dus nog steeds genoeg over.Echter, deze maand heb ik binnen 5 dagen bijna de helft van mijn bundel ineens verbruikt, ruim 450 mb. En dat terwijl mijn internetgedrag en instellingen van mijn telefoon gewoon nog allemaal hetzelfde zijn. Er is niks veranderd. Alleen volgens Simyo gebruik ik dus ineens veel meer internet.Ik kan er niet bijkomen hoe dit nu precies kan... Ik begrijp er de ballen van. Iets is niet pluis. Ik ben al iets van 6 jaar klant van Simyo, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.



Graag reactie van een Simyo werknemer. Jullie reageren opvallend traag in dit topic....
Ben blij dit topic te lezen, was aan het overwegen om mobiel internet erbij te nemen maar ik ben nu genezen, ik en andere houden niet van verassingen waar toevallig SIMYO beter van wordt. Heb zo'n hekel aan deze ondoorzichtige constructies en vreemde praktijken, walgelijk.



Wens iedereen succes verder en ben benieuwd naar het weerwoord.
En nog steeds geen reactie van Simyo.....

Of zegt dit juist heel veel?
Beste Alex,Ik ben nu 13 maanden klant van SimyoIk was ook eerst Tringg gebruiker en daarna overgestapt, omdat dit moest.Ik heb 1250 minuten en 1GB internet limietElke Maand heb ik veel gebruik gemaakt van het internet : Whatsap,Youtube,Apss downloden, etc etc.Ik haalde 30 dagen lang niet eens de 800 mb, omdat dat gewoon niet zoveel data verbruikt en 1gb bijna nooit te halen is in 1 maand.(vandaar wordt het ook onbeperkt genoemd, en zei een collega aan de telefoon, dit wordt ook bijna nooit gehaald door onze gebruikers.)Urenlang whatsap, enz ben nooit erover heen geweest, in 13 maanden!(ook omdat ik merendeels op wifi zit)En gister wordt mijn abbonement afgesloten wegens, overschrijding van limiet?!Op mijn Simyo verbuik is te zien dat ik 1000 minuten over had en 0 mb over had voor data.Ik heb volgens jullie binnen 5 dagen 1gb verbruikt! wat mij nooit in een maand lukte.Ik heb me telefoon niet eens aangeraakt in die 5 dagen.Simyo heeft gemeld geen plafond in te stellen en gewoon door te gaan met gebruik en dat we dit in de gaten kunnen houden op de website.Binnen 5 dagen verbruik ik zogenaamd 1gb, 6e en 7e dag wordt er zoveel gebruikt dat ik in 2 dagen al 170 euro moet betalen, en daarna wordt mijn abbonement afgesloten.Simyo sluit niks af en meldt niks als 1gb op is, maar doet dat wel na 2 dagen.Er gaat wat fout bij Simyo, verbruik x10 ?Je kan me niet vertellen dat er in deze maand heel toevallig zoveel klachten zijn over het overschrijden van het limiet van het internet.Je kan me ook niet vertellen dat een bedrijf waaruit hun core bussines bestaat uit klantenservice, hun klanteservice het tijdelijk niet doet.Ik ben blij dat er een forum bestaat, en dat ik zo kan zien dat er heel veel mensen met het zelfde probleem zitten, en dat het probleem niet bij mij ligt.Dit is geen toevalDit is niet acceptabel! Ik kan nu niet bellen, wat ik het ergste vindt, en heb nu een rekening van 170 euro.En het niet op kunnen lossen met een telefoontje maakt alles nog erger.



We merken dat we veel vragen krijgen over kosten voor internet verbruik. We hebben daarom voor de huidige internet bundel (basis, regelmatig, veel en altijd) een melding ingesteld welke je ontvangt nadat je je limiet hebt bereikt. Deze melding krijg je echter niet bij de oude internet bundels of de Simyo Tringg internet bundel. Als ik naar specifiek naar jouw aansluiting kijk, zie ik dat er meerdere internet sessies plaatsvinden waarbij meer dan 50 mb wordt verbruikt. Dit soort data verbruik wordt vaak veroorzaakt door het streamen van muziek/video of downloaden. Zoals Linden hierboven ook aangeeft kan het internet verbruik ook een andere oorzaak hebben. Een oorzaak waar je je als gebruiker niet direct van bewust bent. Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en je verbinding maakt via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door de mobiele data verbinding uit te zetten vanuit je toestel als je op een wifi netwerk aanschakeld.



Ik merk inderdaad ook dat er iets niet klopt sinds deze maand.



Ik heb een internetbundel van 1GB per maand en aan het einde van elke maand heb ik meestal zeker nog de helft over. Het meeste wat ik ooit in 1 maand heb gebruikt was volgens mij rond de 600mb. Dan had ik dus nog steeds genoeg over.Echter, deze maand heb ik binnen 5 dagen bijna de helft van mijn bundel ineens verbruikt, ruim 450 mb. En dat terwijl mijn internetgedrag en instellingen van mijn telefoon gewoon nog allemaal hetzelfde zijn. Er is niks veranderd. Alleen volgens Simyo gebruik ik dus ineens veel meer internet.Ik kan er niet bijkomen hoe dit nu precies kan... Ik begrijp er de ballen van. Iets is niet pluis. Ik ben al iets van 6 jaar klant van Simyo, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.



Graag reactie van een Simyo werknemer. Jullie reageren opvallend traag in dit topic....




Ook in jouw geval zie ik internet sessies terug waarbij veel mb verbruik terug te zien is. Bovenstaande uitleg is eigenlijk ook van toepassing voor jou. Tip voor iedereen: ik zelf heb ook Simyo en maak gebruik van een Android toestel. Ik heb de traffic monitor (let op! geen officiële Simyo app) gedownload. Hiermee kun je bijhouden welke apps hoeveel mb verbruiken. Op deze manier kun je zelf achterhalen waar het hoge internet verbruik vandaan komt. De data meting van de traffic monitor komt redelijk overeen met het data verbruik wat ik kan terug vinden op mijn persoonlijke Simyo pagina.



Groetjes,



Alex
Ik heb net zoiets, ik heb prepaid en daarbij dus een maandbundel aangeschaft. Ik gin net even mijn verbruik checken en zag dat ik ineens bijna geen mb meer over heb. 90% van de dag heb ik gewoon wifi verbinding zo dus ook vandaag maar mijn verbruik zegt iets heel anders!



* Omschrijving Bedrag

* 31-05-2012 : 203.0 kB € 0.00

* 02-06-2012 : 1200.0 kB € 0.00

* 03-06-2012 : 66.0 kB € 0.00

* 04-06-2012 : 124.0 kB € 0.00

* 07-06-2012 : 7.0 kB € 0.00

* 08-06-2012 : 89.0 kB € 0.00

* 09-06-2012 : 322.0 kB € 0.00

* 10-06-2012 : 62.0 kB € 0.00

* 11-06-2012 : 457.0 kB € 0.00

* 12-06-2012 : 142429.0 kB



Vind het wel heeeeel raar!! Daarnaast zou ik vandaag ook 2 sms'jes naar de verenigde staten hebben gestuurd ook daar weet ik niks vanaf!! Oplossing!?!?!
Alex,



Ik heb een Galaxy Nexus, dus met android 4. Bij deze android versie is standaard een datateller ingebouwd en ik kan dus prima bijhouden hoeveel internet ik gebruik, het is zelfs per app zichtbaar.



Echter zoals ik al zei, toch klopt er iets niet aangezien mijn internetgedrag gewoon hetzelfde is, maar mijn verbruik volgens Simyo ineens een stuk hoger is. Ik weet dat ik de datateller op mijn telefoon niet geheel kan vertrouwen. Maar als mijn internetgedrag al maanden hetzelfde is en ik elke maand zeker nog 400 mb overhoud, waarom verbruik ik dan nu ineens veel meer mb's volgens Simyo? Ik heb hier nog steeds geen verklaring voor (gekregen)...



P.s. Ik lees hier op het forum dat vele mensen INEENS allemaal last hebben van een hoger gebruik dan voorheen. Dit komt toch niet zomaar uit de lucht vallen? Misschien is het raadzaam om eens te checken of de berekeningen die Simyo maakt bij internetgebruik eens te controleren? Missschien zit er wel ergens een fout in jullie systeem bijvoorbeeld.
Ik heb net zoiets, ik heb prepaid en daarbij dus een maandbundel aangeschaft. Ik gin net even mijn verbruik checken en zag dat ik ineens bijna geen mb meer over heb. 90% van de dag heb ik gewoon wifi verbinding zo dus ook vandaag maar mijn verbruik zegt iets heel anders!



* Omschrijving Bedrag

* 31-05-2012 : 203.0 kB € 0.00

* 02-06-2012 : 1200.0 kB € 0.00

* 03-06-2012 : 66.0 kB € 0.00

* 04-06-2012 : 124.0 kB € 0.00

* 07-06-2012 : 7.0 kB € 0.00

* 08-06-2012 : 89.0 kB € 0.00

* 09-06-2012 : 322.0 kB € 0.00

* 10-06-2012 : 62.0 kB € 0.00

* 11-06-2012 : 457.0 kB € 0.00

* 12-06-2012 : 142429.0 kB



Vind het wel heeeeel raar!! Daarnaast zou ik vandaag ook 2 sms'jes naar de verenigde staten hebben gestuurd ook daar weet ik niks vanaf!! Oplossing!?!?!




Hoi Tmr,



Zoals ik hierboven heb uitgelegd is het in jouw geval mogelijk dat je toestel over is geschakeld van de wifi verbinding naar het Simyo netwerk. Bij jouw verbruik zijn 2 smsjes naar Engeland te zien. Dit zijn Facetime activatie smsjes. Dit wordt door de Iphone veroorzaakt. Je kunt in dit topic meer informatie over deze sms vinden.



Alex,



Ik heb een Galaxy Nexus, dus met android 4. Bij deze android versie is standaard een datateller ingebouwd en ik kan dus prima bijhouden hoeveel internet ik gebruik, het is zelfs per app zichtbaar.



Echter zoals ik al zei, toch klopt er iets niet aangezien mijn internetgedrag gewoon hetzelfde is, maar mijn verbruik volgens Simyo ineens een stuk hoger is. Ik weet dat ik de datateller op mijn telefoon niet geheel kan vertrouwen. Maar als mijn internetgedrag al maanden hetzelfde is en ik elke maand zeker nog 400 mb overhoud, waarom verbruik ik dan nu ineens veel meer mb's volgens Simyo? Ik heb hier nog steeds geen verklaring voor (gekregen)...



P.s. Ik lees hier op het forum dat vele mensen INEENS allemaal last hebben van een hoger gebruik dan voorheen. Dit komt toch niet zomaar uit de lucht vallen? Misschien is het raadzaam om eens te checken of de berekeningen die Simyo maakt bij internetgebruik eens te controleren? Missschien zit er wel ergens een fout in jullie systeem bijvoorbeeld.




Deze vragen krijgen we eigenlijk al sinds internet mogelijk is op mobiel. Deze vragen krijgen we meer en meer doordat steeds meer klanten gebruik maken van een smartphone. We hebben nog geen fouten in het systeem geconstateerd. Omdat je zelf een Android toestel hebt, raad ik de Traffic Monitor aan. Zo kun je zelf monitoren welke apps, welke hoeveelheid data verbruiken. Wat betreft je vraag over het verschil tussen je verbruik van nu en eerdere maanden. Je totaal verbruikte data in eerdere maanden is geen garantie voor hetzelfde verbruik voor je totale verbruik van nu. Je kunt dit enkel zelf controleren vanuit je toestel.



Groetjes,



Alex
De boel flessen heet dat..



Mijn dochter heeft sinds mei een simkaart met internet.

Binnen no-time is ze haar 500MB bundel al voorbij.

Huh? Nog nooit eerder gehad met haar BB met 200MB.



Ze schijnt het zelfs gepresteerd te hebben op 1 dag voor 11,75 verbruikt te hebben?

Ze was die hele dag bij mij, en heeft haar telefoon nauwelijks gebruikt..

En ook bij ons thuis is er goed wifi(hebben zelf Iphone's)..

Dus geneuzel en geleuter dat het aan de wifi ligt?



We hebben mobiel internet nog niet uitgeschakeld, het is toch te zot dat dat moet?

Daarvoor schaf je dit toch niet aan?

Ze moet bijv onderweg toch een what's app kunnen sturen?



Alle andere mogelijkheden op haar telefoon wat automatisch is, is uitgeschakeld.



Het valt mij op hier dat het om hetzelfde probleem gaat.

En dat is niet zomaar..

Wel slim van jullie om geen bericht te sturen dat je over je limiet heen bent..heel slim.



Ik kijk het nog een week aan, anders stap ik ook over naar Ben..
Welkom op het forum Joofel,



Je kunt inderdaad via je toestel ook zorgen dat er geen verbinding wordt gemaakt met het data netwerk van een mobiele provider. Ik denk dat ik in de eerdere reacties heb aangegeven wat de mogelijkheden zijn geweest van het hoge data verbruik. We sturen als provider een bericht wanneer iemands databundel op is. Dit is echter niet het geval bij de oude internet bundels. Bij de internet bundel basis, regelmatig, vaak en altijd is dit wel het geval.



Groetjes,



Alex
We hebben inmiddel naar mijn weten alles uitgechakeld wat er uit te schakelen valt.

Ze zit op wifi..en weer is er een bedrag open.

Welliswaar gaat het om 0,26 en nog iets..maar ik vraag mij echt af hoe dit nu kan.

Hoe is het mogelijk dat zij 500MB erdoor jaagt, dat is nog nooit gebeurd, met haar vorige bundel van van een andere provider van 250MB, zoals ik hierboven al heb vermeld.
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een prepaid via Simyo voor mijn zoon van 11 jr.

Gisteren zou hij vlgs Simyo 101889 kb aan internet hebben verbruikt en is er nu een negatief saldo van ruim 84 euro.

Ik vind het heel raar dat je in de min kan staan bij prepaid (bovendien staat automatisch opwaarderen uit) en wordt het niet geblokkerd zodra je limiet op is zoals bij andere prepaid-providers die ik heb gehad.

De klantenservice gaf aan dat je negatief kan staan, ook bij prepaid. Op de vraag om een plafond in te voeren zodat mijn zoon niet ongelimiteerd kan internetten werd er door de klantenservice gezegd dit niet voor 1 persoon te kunnen/willen doen.

Echter ik lees op dit forum dat er meer mensen zijn met dit probleem en dus dat het niet om 1 persoon gaat, zoals klantenservice mij probeerde wijs te maken

Het zou Simyo sieren om de mogelijkheid van een plafond in te voeren. Zo niet dan zie ik mij genoodzaakt om naar een transparante provider over te stappen en anderen mensen te attenderen op de ondoorzichtheid van bellen/internetten met Simyo.
We hebben inmiddel naar mijn weten alles uitgechakeld wat er uit te schakelen valt.

Ze zit op wifi..en weer is er een bedrag open.

Welliswaar gaat het om 0,26 en nog iets..maar ik vraag mij echt af hoe dit nu kan.

Hoe is het mogelijk dat zij 500MB erdoor jaagt, dat is nog nooit gebeurd, met haar vorige bundel van van een andere provider van 250MB, zoals ik hierboven al heb vermeld.




Volgens onze gegevens staat de optie internet op je mobiel/mms nog wel aan. Je kan dit aan/uit zetten via je persoonlijke pagina. Als dit aan staat en je maakt toch verbinding met internet, betekent dit dat je de verbinding vanuit je toestel nog wel toe staat. Je moet dit dus goed uit zetten op je toestel op het moment dat je verbinding maakt met wifi.



Ik heb sinds afgelopen dinsdag een prepaid via Simyo voor mijn zoon van 11 jr.

Gisteren zou hij vlgs Simyo 101889 kb aan internet hebben verbruikt en is er nu een negatief saldo van ruim 84 euro.

Ik vind het heel raar dat je in de min kan staan bij prepaid (bovendien staat automatisch opwaarderen uit) en wordt het niet geblokkerd zodra je limiet op is zoals bij andere prepaid-providers die ik heb gehad.

De klantenservice gaf aan dat je negatief kan staan, ook bij prepaid. Op de vraag om een plafond in te voeren zodat mijn zoon niet ongelimiteerd kan internetten werd er door de klantenservice gezegd dit niet voor 1 persoon te kunnen/willen doen.

Echter ik lees op dit forum dat er meer mensen zijn met dit probleem en dus dat het niet om 1 persoon gaat, zoals klantenservice mij probeerde wijs te maken

Het zou Simyo sieren om de mogelijkheid van een plafond in te voeren. Zo niet dan zie ik mij genoodzaakt om naar een transparante provider over te stappen en anderen mensen te attenderen op de ondoorzichtheid van bellen/internetten met Simyo.




Het is bij Simyo mogelijk om een negatief saldo te creëren, omdat je altijd je laatste gesprek kunt afronden. Ook worden de verbruiksgegevens met vertraging worden verwerkt.



Als je minder dan 2 euro beltegoed hebt, ontvang je een sms van Simyo. De laatste internet verbinding de laatste uitgaande verbinding geweest. Deze uitgaande verbinding heb je kunnen afronden.



Groetjes,



Alex
Heb dus het zelfde gevoel/probleem dat ik dus wordt opgelicht!!!



Je kan mij niet vertellen dat als ik 2 jaar lang een abbo bij een andere provider heb gehad van max 500 mb (waar ik nog nooit overheen ben gegaan)

ik nu ineens in 1 ochtend door mijn hele bundel ben. Lag zelfs nog te slapen toen "het gebeurde" volgens de man aan de telefoon vanmiddag van Simyo.



Ja tuurlijk doet mijn mobiel hetzelf, hij update zichzelf> kan geen eens mijn mobiel update nooit???? En ook heb ik geen internet aan staan. Het enigste wat ik ermee doe is een paar mailtjes per dag binnenhalen en af en toe buienradar en de telegraaf checken.



Kortom er klopt iets niet bij Simyo met hun apparatuur, ben er goed pissig over. Als dit ook niet netjes wordt opgelost door Simyo, zeg ik zeker gelijk mijn abbo op en ga wel naar een goede "eerlijke" provider...... als die bestaan ;-)





De mazzel Jeroen.



Ps; ik gebruik ook geen wifi, en als je verbinding maakt om bv en mailtje binnen te halen en die verbing blijft daarna aanstaan (zonder data binnen te halen) mag dat toch geen mb's kosten....

Reageer