.

FAQ: SMS bericht naar +447786205094. Sms naar Engeland

  • 16 December 2011
  • 17 reacties
  • 36416 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Wanneer je dit nummer op je verbruik ziet staan dan is er vanuit jou toestel een acitvatiesms verstuurd. Je hebt in dit geval Facetime geactiveerd.
Klik hier als je niet zeker weet wat Facetime is. Voor uitleg over de kosten en het activatienummer klik je hier.

17 reacties

Badge
Overigens gaat er ook een sms bij activatie van iMessage. Dat is de verklaring waarom sommige mensen 2x op verschillende tijdstippen in rekening gebracht krijgen. Misschien handig dit ook voor de duidelijkheid te vermelden!

Het is wel jammer dat Apple dit niet beter heeft geregeld met alle providers (alleen de officiele "huismerken" zoals T-Mobile, berekenen die kosten niet door conform afsrpaak met Apple) maar Simyo is verder natuurlijk een erg prettige provider.
Badge +5
Beste dcl,

Welkom op het forum.
Bedankt voor de aanvulling op het bericht.
De kosten worden inderdaad wel door providers die iPhone abonnementen aanbieden, vergoed.
Goed te horen dat je wel tevreden bent met onze diensten.

Groet,
Bibi
Voor niks dus een e-mail naar Simyo gestuurd. Ik vroeg me al af waar die smskosten vandaan kwamen en Simyo kwam alleen met het antwoord dat het aan FaceTime lag. Maar ja, dat heb ik niet eens op mijn iPhone. Nu weet ik dat het komt door iMessage. Wel een beetje jammer dat het niet beter geregeld is. Wel vraag ik me af, waarom het 2 sms'jes moeten zijn. Weet iemand dat?
Ik heb op mijn factuur 20x sms naar buitenland wat onder FaceTime valt dus maar ik heb me iPhone pas van af zaterdag en daarvoor heb k een maand een toestel gehad zonder internet gehad en de sms'jes zijn ook voor zaterdag! Het is toch eenmalig waarom krijg ik dan op me factuur 20 x?

Groetjes Sandra
Badge +2
Beste Santje,

Elke keer als je je toestel uit en weer inschakelt wordt er opnieuw een activeringsberichtje verstuurd naar de Apple server. Dit gebeurd ook als je een software update uitvoert.

Groetjes,

Arie
Ik heb me telefoon Sins ik hem heb niet uitgeschakeld en ik heb FaceTime ook uitgeschakeld en vandaag heb ik al weer 4 sms'jes naar de uk?? Heb contact met simyo gehad telefonisch en die weten der ook geen raad mee? Dat ik naar Apple moet gaan nou ga der morgen heen ben benieuwend! Want ik heb FaceTime uitgezet en imessenger ook en nog steeds krijg ik de kosten?
En heb op Google gezocht maar der zijn zoveel klachten daar over?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Santje,

Omdat dit een toestelinstelling is kunnen we je hier helaas niet mee helpen. Ik ben benieuwd of Apple je hiermee heeft kunnen helpen. Kun je dat hier delen? Dan hebben andere gebruikers er ook wat aan.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Ook ik heb nu  3 x sms van +447786205094 a € 0,25 per sms op mijn rekening staan terwijl ik facetime en IMessage niet geactiveerd heb.

Ik heb nu sinds 2 maanden een abonnement van Simyo en voor die tijd bij t-Mobile heb ik hier nooit geen kosten voor gehad.

Dit is voor mij nieuw en nadat ik mij er in verdiept heb vind ik dit vreemd.  

Met vriendelijke groet,

Johan
Hallo Alex,

Nog even aanvullende informatie,

Om Facetime te activeren wordt er een SMS (+447786205094) verzonden naar een registratie server van Apple in Engeland. Het versturen van die SMS kost geld en T-Mobile gaat die kosten vergoeden. Als je de Facetime functie al hebt geactiveerd dan krijg je de kosten van de SMS(jes) gecrediteerd op de eerst volgende factuur. Op de factuur is dit te herkennen aan: “creditatie activeren facetime”. Ook als de dienst in het buitenland wordt geactiveerd zal er niet extra betaald hoeven te worden.
Vanaf 13 september worden de kosten niet meer in rekening gebracht en zijn de kosten voor de activatie gratis.

Met vriendelijke groet,
Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jhpboerman,

T-mobile vergoed deze kosten omdat zij een overeenkomst met Apple hebben. Zij verkopen namelijk hun abonnement i.c.m. een Iphone. Simyo doet dit niet en heeft geen invloed op het wel niet versturen van deze sms berichten.


Hallo Alex,

Nog even aanvullende informatie,

Om Facetime te activeren wordt er een SMS (+447786205094) verzonden naar een registratie server van Apple in Engeland. Het versturen van die SMS kost geld en T-Mobile gaat die kosten vergoeden. Als je de Facetime functie al hebt geactiveerd dan krijg je de kosten van de SMS(jes) gecrediteerd op de eerst volgende factuur. Op de factuur is dit te herkennen aan: “creditatie activeren facetime”. Ook als de dienst in het buitenland wordt geactiveerd zal er niet extra betaald hoeven te worden.
Vanaf 13 september worden de kosten niet meer in rekening gebracht en zijn de kosten voor de activatie gratis.

Met vriendelijke groet,
Johan


Dit bericht kan nogal verwarrend zijn voor andere Simyo gebruikers die het lezen. Dit is geen officieel bericht van Simyo. Het lijkt mij een bericht van T-mobile.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb het antwoord al gevonden. Bedankt
Badge +6
Ik heb het antwoord al gevonden. Bedankt

Hoi Rmst,

Fijn dat je het antwoord al hebt gevonden. Fijne dag en graag gedaan.
Reageer even op iets ouds, omdat ik ook weer die smsjes terugzie op mijn facturen en geen FaceTime heb geactiveerd waar ik me bewust van ben: oftewel: het wordt gedaan -zonder- toestemming van jou als gebruiker. In het verleden kon ik me herinneren dat ik iets in beeld kreeg over kosten, maar ik duwde vorige maand mijn nieuwe sim in mijn toestel en stelde alles in en kassa, weer een sms verstuurd zonder toestemming. De schakelaar zal wel standaard omgezet worden, of het wordt automatisch gedaan bij het activeren van je toestel misschien?

 Apple heb ik hierover in het begin van mijn overstap naar Simyo al geïnformeerd (en ook: waarom gebruiken ze een server in de UK voor Nederlandse klanten?) maar ze verwezen terug naar je telco, dus dat was kastje-muur. Erg jammer.

Is er een optie om voor een bepaalde sim/telr bepaalde sms'jes te blokkeren? Een soort van blokkade op bepaalde zelf in te stellen nummers?
Lijkt me wel een handige optie!
Reputatie 7
Badge +9
Na het activeren van een nieuwe sim probeert de iPhone automatisch FaceTime te activeren door een of meer Registration Request SMS'sen te sturen naar een internationaal (UK) nummer. Dit nummer wordt gebruikt waar je ook bent in de wereld dus ik denk niet dat Apple zal overwegen om alleen voor Nederlandse iPhone gebruikers een Nederlands nummer beschikbaar te stellen. Er zijn enkele providers die in plaats van het internationale nummer een eigen - en dus gratis - nummer hiervoor gebruiken (niet in Nederland bij mijn weten waar alle activatie sms'sen naar dat UK nummer gaan).

Het nummer van de UK Activation Server is vastgelegd in iOS, om precies te zijn in een bestand genaamd carrier.plist in System/Library/Carrier Bundles/.bundle (of Unknown.bundle)

Bron: http://theiphonewiki.com/wiki/FaceTime
Na het activeren van een nieuwe sim probeert de iPhone automatisch FaceTime te activeren door een of meer Registration Request SMS'sen te sturen naar een internationaal (UK) nummer. Dit nummer wordt gebruikt waar je ook bent in de wereld dus ik denk niet dat Apple zal overwegen om alleen voor Nederlandse iPhone gebruikers een Nederlands nummer beschikbaar te stellen. Er zijn enkele providers die in plaats van het internationale nummer een eigen - en dus gratis - nummer hiervoor gebruiken (niet in Nederland bij mijn weten waar alle activatie sms'sen naar dat UK nummer gaan).

Het nummer van de UK Activation Server is vastgelegd in iOS, om precies te zijn in een bestand genaamd carrier.plist in System/Library/Carrier Bundles/

Handige info om te weten, thx :)
Wel jammer dat het automatisch gebeurt en de gebruiker hier niets over te zeggen heeft..in het verleden kreeg ik (zover ik me kan herinneren) een popup in beeld en kon je dus nog actie ondernemen om het tegen te gaan. Ga er niet failliet aan hoor, maar ik vind het niet zo netjes, that's all 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Tja, daar zit wat in - ik heb mijn iPhone unlocked direct bij Apple gekocht, en niet bij mijn providers (Simyo in NL, Three in de UK) dus in principe brengen ze me kosten in rekening elke keer als ik van sim wissel... Hoewel, bij Three gaat het gewoon van mijn sms bundel af :) want hier is het een binnenlands nummer!

Je kunt ook overwegen naar de UK te emigreren dan ben je van het hele gedoe af... :p
Reputatie 5
Badge +11
Handige info om te weten, thx :)
Wel jammer dat het automatisch gebeurt en de gebruiker hier niets over te zeggen heeft..in het verleden kreeg ik (zover ik me kan herinneren) een popup in beeld en kon je dus nog actie ondernemen om het tegen te gaan. Ga er niet failliet aan hoor, maar ik vind het niet zo netjes, that's all :)


Hoi 2Dutch,

Het is inderdaad niet erg netjes, maar ook niets aan te doen helaas :(
Je zult alleen de Algemene Voorwaarden van Apple/iOS/iPhone helemaal moeten doorspitten voordat je de regel vindt waarin staat dat je met het eenmalig accorderen van dat pop upje je toestemming geeft om elke keer weer FaceTime te activeren.

Bijkomend nadeel is dat providers die die gesimlockte iPhone leveren, afspraken gemaakt hebben met Apple en die €0,25 automatisch crediteren. Die telefoons leveren wij niet en wij hebben dus die afspraken met Apple niet.


Scotsman; dank je voor het meedenken!

Reageer